נסו רגע לחשוב, במיוחד הקוראים שהיו ילדים או נערים מתבגרים בתחילת ואמצע שנות ה-90: מה אומר לכם צמד המילים "פיניקס סאנס"? זאת הייתה הקבוצה המלהיבה ביותר ב-NBA ב-1992/93. בלטו בה במיוחד צ'ארלס בארקלי, בעונתו הראשונה לאחר המעבר מפילדפיה, דן מארלי, קווין ג'ונסון (לימים ראש עיריית סקרמנטו) ומנכ"ל בוסטון סלטיקס כיום, דני איינג'. החבורה הזאת הקשתה על שיקגו בולס של מייקל ג'ורדן לקחת את האליפות השלישית ברציפות, זאת לאחר שעלתה לגמר בפעם השנייה בתולדותיה.
מאז השתנו סדרי עולם. שחקני הקבוצה התפזרו ופרשו, המאמן פול ווסטפול (שכשחקן היה מכוכביה ב-1976 כשעלו לראשונה לגמר) נפטר לפני כמה חודשים, עלה כוחן של הרשתות החברתיות והתפרצה מגפה עולמית שעדיין בעיצומה. שאלה אחת לא השתנתה - מתי הסאנס חוזרים? כמו שזה נראה כרגע, יש סיכוי שעוד נראה מהם משהו השנה. אחרי כמה שנים טובות בעשור הראשון של המילניום ואחריו
עשור שחור ללא פלייאוף, סוף-סוף רואים שם סימני חיים. המאמן מונטי וויליאמס מקנה לקבוצה הרבה רוגע ושקט שהיה חסר לה מזה עידן ועידנים, והוא המאמן הראשון של הקבוצה מאז 2016 שצפוי לסיים עונה שנייה ברציפות. הוא וחמשת עוזריו (בהם בראיין רנדל ששיחק בישראל ) אוהבים ליצור קבוצה עם מספר קטן של כוכבי-על, כשמסביבם שחקנים אפורים שמסייעים בכל מה שנדרש.

1 צפייה בגלריה
דיאנדרה אייטון
דיאנדרה אייטון
פיניקס נכנסת לקצב
(צילום: AP)

הסטאר של הקבוצה הוא הרכז דווין בוקר, שעשוי להיות אחד השחקנים הטובים ביותר ב-NBA בשנים שאחרי לברון ג'יימס. בשנתיים האחרונות הוא זכה להיבחר לאולסטאר, וידוע כקלעי קטלני (בעבר אף זכה בתחרות השלשות). הוא שומר על יציבות בתרומת הנקודות, וייתכן שעוד לא ראינו אותו מגיע לשיאו. מי שעוזר לו הוא כריס פול הוותיק, שחוגג 18 שנים בליגה הטובה בעולם ונמנה עם נבחרי הדראפט המשובח של 2003. הוא קולע פחות מבעבר, מאחר שככל שעובר הזמן הרכז המשובח מפנים שכדי לזכות בתואר הוא חייב לוותר על זריקות ולעשות את השחקנים שסביבו יותר טובים. אולי זה מה שיקרה, דקה לפני שהוא תולה את הנעליים.
מילה אחת טובה ואחרונה יש להגיד לדיאנדרה אייטון. הבחירה מספר 1 בדראפט של הסאנס מ-2018 הוא ההבטחה הגדולה ביותר של הקבוצה מאריזונה לשנים הבאות. אחרי תחילת קריירה שהציגה פורוורד/סנטר שיודע לקלוע ולהגן בצורה מרשימה, לצד בעיות מחוץ למגרש (פציעה וכן שימוש בחומרים אסורים, שהביאו להשעיה זמנית מהליגה), אולי נפל לו האסימון שהגיע הזמן להתבגר ולהתחיל להיות ווינר. מי יודע, אולי הוא כבר מתחיל להבשיל.
נכון, יוטה מובילה את המערב והליגה, אבל אל תזלזלו בפיניקס או תתפלאו אם תראו אותה זוכה באליפות ה-NBA הראשונה בתולדותיה. קורה שם משהו טוב.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.