הצבועים

ורד, שכטר, מונרכיה ואנרכיה
דבר כזה יכול לקרות רק במדינה מטורללת, שבה המציאות עולה על כל ריאליטי. זמרים ידועים בזים להנחיות, שדר שזגזג בין הכנסת לרדיו שר בתחפושת של קקטוס, שרים וח"כים צווחנים מפזרים איומים באולפנים, הפוליטיקה והספורט שומרים על ריחוק חברתי מהתרבות - פני המדינה כפני הכדורגל.
מה אומרים על המצב ה"כוכבים" הבועטים שלנו? כמעט כולם אינם ידועים כדעתנים גדולים, אבל בליקוקים הם חזקים, ולא רק לאוהדים. בשנה שעברה, למשל, כשראש הממשלה התראיין בטלוויזיה על כתבי האישום שהתגבשו נגדו, מיהרו רבים משחקני ליגת העל לפרסם פוסטים של סגידה. קפטן בית"ר ירושלים עידן ורד אפילו העלה באינסטגרם תמונה שלו צופה בראיון, יחד עם איתי שכטר, ומעל דמותו של בנימין נתניהו נכתב (באנגלית): "קינג". אלירן עטר זרם עם סטורי היסטורי משלו, והוסיף לראשו של "המלך" אמוג'י של כתר מוזהב.
6 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
אקטיביסט? איתי שכטר
(צילום: ראובן שוורץ)
ספורטאים שמביעים דעה בלי חשש הם תופעה מבורכת. אבל בעקבות הטיפול השכונתי בקורונה, הבריחה מאחריות והפרת ההנחיות מצד גדולי האומה (כולל "המלך" וכמה מסריסיו), היה בהחלט מעניין לגלות אל מי באים עכשיו בכירי הכדורגלנים שלנו בטענות. ובכן, כמה מפתיע, כמעט לכולם פרט להוד מעלתו.
הנה, כך כתב בשבוע שעבר הנתין הנאמן ורד: "כמו שחברי כנסת לא מתיימרים להיות כדורגלנים, אני לא מתיימר להיות פוליטיקאי. אבל בזמן שברחבי העולם מצאו פתרונות והחזירו את הספורט המקצועי לפעילות - במדינת ישראל עצרו הכל וסגרו אותנו... אני קורא למקבלי ההחלטות, בשם כל הענף - להתעורר ולהזרים חמצן לכדורגל". חברי כנסת? כל מקבלי ההחלטות? איפה המלך???
6 צפייה בגלריה
ורד ואוואט
ורד ואוואט
מה עם ה"מלך"? ורד ואוואט
(איור: אופיר בגון)
גם שכטר פירסם קול קורא. "אני מבקש שמשרד הבריאות, יחד עם איגודי הספורט ויושבי ראש הקבוצות, יתאמו שולחן עגול על מנת שנחזור לפעילות אימונים סדירה", כתב חלוץ מכבי ת"א. רעיון מצוין. גם בתקופת המלך ארתור התכנסו האבירים סביב שולחן עגול כדי לפתור בעיות, אבל הגדול מכולם ישב יחד איתם. אז לאן נעלם הקינג שלנו?
התשובה, אם תשאלו את ורד ושכטר, פשוטה. כשבא להם ללקק אנחנו מונרכיה, כשיש אנרכיה זאת דמוקרטיה, ובשני המקרים הם כמובן טועים. ככה נראית רפובליקת בננות.

הביזיון

נתניהו שוב מתעלם מהקפטן המלך נתניהו הראשון, מצידו, לא מאכזב את מעריציו. אחרי ההפסד לנבחרת המחליפים של סקוטלנד הוא אפילו שוחח בטלפון עם ערן זהבי ובירך אותו על הכישלון המהדהד.
"צפיתי בכם, נלחמתם חזק מאוד, ושיחקתם יותר טוב מהם, אבל קורה, ביש מזל", אמר ביבי לזהבי. "אני רוצה שתמסור חיבוק גדול לכולם, תמסור גם הערכה שלי לווילי". אז נכון, די טבעי שהמלך ידבר רק עם מלך השערים, אבל במקרה הזה הפסדנו בגלל הפנדל שהחמיץ. מה עוד שלנבחרת הזו יש קפטן, ביברס נאתכו שמו, והוא דווקא לא ביזה את סרט הקפטן מעולם.
6 צפייה בגלריה
ביברס נאתכו
ביברס נאתכו
ביבי, זה הקפטן שלנו. לא זהבי
(צילום: שרון צור)
בהתאחדות, במקום לוודא שכך יהיה, שיתפו פעולה ואפילו פרסמו את ההודעה המגוחכת הבאה: "לאחר ההפסד התעקש ראש הממשלה לשוחח עם שחקני הנבחרת, ובהם כמובן הקפטן נאתכו, אלא שהדבר לא הסתייע. ערן זהבי נותר בחדר ההלבשה וראש הממשלה שוחח עימו". איזה צירוף מקרים. במיוחד כשנזכרים שגם בקמפיין הקודם, אחרי ה-2:4 על אוסטריה (שלא הביא אותנו לשום מקום), נתניהו הצליח להשיג רק את זהבי, ואמר לו: "הבאתם אותנו לרמה עולמית". למה איך רציתם שידבר עם נאתכו, בצ'רקסית?
מצד שני, רוה"מ לא הסתפק בכך. "משחק נהדר של הנבחרת שלנו. נלחמו כמו אריות והביאו כבוד למדינת ישראל! תותחים", צייץ מלך האריות בטוויטר (סימן הקריאה במקור), אחרי ההפסד במשחק החשוב באמת בגלזגו. אז מה אם תותחינו לא הגיעו לשער של הסקוטים, שלמרות פגעי הקורונה דווקא פגעו לנו בקורה, וניצחו את האריות בהרכב טלאים?
מלך האריות. הציוץ של נתניהו
מעניין באמת אם גם אמש, אחרי השלושער (הגדול!) בסלובקיה, ראש הממשלה שוב התקשר לחבר הטלפוני שלו, ובירך אותו שנלחם כמו אריה נגד דאבור בירידה להפסקה. הניצחון, חשוב להזכיר לחוגגים, הגיע באיחור של שבוע ואין לו כרגע שום משמעות.
אז מדוע נתניהו בכל זאת מאדיר את הנבחרת הכושלת? כנראה בזכות העובדה שאין כמוה כדי לבטא את המוטו החביב עליו: "לא יהיה כלום, כי אין כלום".

הבוט

למה כולם נזכרו באוואט בין הדמויות שעשו לאחרונה מאמצים לחזור לתודעה נמנה גם דודו אוואט, השוער שירד לפני כמה שנים עם מאיורקה לליגה הספרדית השנייה, יובש על הספסל ופרש מכדורגל. כיום יש לו "חברה לניהול מקצועי" והרבה זמן לציוצים פוליטיים. "זה לא שאני לא אוהב את המילה סוכן, אבל זה זול מדי למה שאני עושה", התגאה לא מכבר. להגנתו ייאמר, שגם הטעויות שצבר במהלך הקריירה עלו לקבוצתו ולנבחרת ביוקר.
6 צפייה בגלריה
דודו אוואט
דודו אוואט
לא משאיר מקום לספק. דודו אוואט
(צילום: עוז מועלם)
על מורשתו הפוליטית של אוואט עד היום לא ידוע הרבה, מלבד העובדה שהיה בין מייסדיה של מפלגת "גשר", בהנהגת אשת העקרונות אורלי לוי-אבקסיס. "פוליטיקאים מתנהגים כמו שהם צריכים, משקרים כדי לקבל כוח ולהשפיע", הוא הסביר אחרי שהתהפכה כמו סטייק, כמאמר חברתה לממשלה. היום, אחרי שהפכה לשרת הלק"ק, מקדיש אוואט בעצמו פוסטים מלוקקים לראש הממשלה ובני משפחתו בערך פעם ביומיים, תוקף את מערכת המשפט, ודי ברור מה הוא רוצה להיות כשיהיה גדול: הצל.
"חלאות המין האנושי, חסרי אחריות שרוצים להביא על היקרים לנו חורבן בית ורציחת אזרחים חפים מפשע!", כתב על המפגינים בבלפור הצדיק שמצדיק פוליטיקאים רמאים. על החסידים השוטים שהשתתפו בטישים המוניים, או על כדורגלנים זחוחים שחגגו עם אוהדים נטולי מסכות, הוא לא פתח את הג'ורה.
אבל למרות השפה הבוטה של הבוט, ומאמציו לתפוס כותרות, השבוע הוא הצליח לחזור לתודעה דווקא בנסיבות אחרות: הטעות המטופשת של אופיר מרציאנו מול צ'כיה הזכירה לכולם גול לא פחות מביך שספג אוואט מול בית"ר ירושלים ב-2003, ושעלה בדיעבד למכבי חיפה באיבוד האליפות למכבי ת"א. באותה עונה הוא גם היה רשום על טעויות בלתי נשכחות מול לברקוזן בליגת האלופות, והצטיין בעיקר בתירוצים.
6 צפייה בגלריה
אולי היה עדיף לו להישאר במגרש, ולא בטוויטר
אולי היה עדיף לו להישאר במגרש, ולא בטוויטר
אולי היה עדיף לו להישאר במגרש, ולא בטוויטר
(צילום: Getty Images)
"אתה בדיחה. מנחוס, עוכר ישראל, פודל של ליברמן, חוץ מלרצות את הבוס שלך ליברמן וללכלך על נתניהו אתה כלום", כתב דודו הבוט לח"כ אלי אבידר מ"ישראל ביתנו", שקרא לאנשים לצאת ולהפגין. "אני בטראומה מהגול שספגת מול פורטוגל כמו טירון בדקה ה-90", השיב לו הח"כ, שהקפיד לא לרדת לשפת ביבים. בטובו הוא לא הזכיר את החמישייה שספג אוואט (חפשו ביוטיוב בעיקר את הרביעי), באותו אצטדיון מול דנמרק עם נבחרת נערי הליווי. זוכרים את חורבן הבית?

החוצפן

בוזגלו מככב בליגת המנותקים "קברניטי הממשלה כנראה לא מבינים את גודל האסון של סגירת אימוני הכדורגל בישראל", מחה בפייסבוק גם מאור בוזגלו, לפני שעבר לאש חיה: "‎בשעה שכל העולם רק מרחיב את יריעת הספורט, כאן פשוט יורים לנו ברגליים... אם זה יימשך, אפשר להגיד קדיש על הכדורגל הישראלי... ‎גרוטו, גמזו, אנא עארף... תנשמו עמוק ותחשבו על אסטרטגיה של אימונים בקפסולות וענישה למי שיפר איזושהי הנחיה, אבל תנו לכדורגל שלנו לחיות".
עברו בקושי יומיים, וממציא האתגרים האינפנטיליים ברשתות החברתיות החליט לחנך גם את העם. "לך... לכו... הלכנו... סע... סעו", הוא כתב בפייסבוק, ועבר מיד לפואנטה: "כולם התחילו ללכת ורוצים לנסוע. תישארו בבית ותשמרו על עצמכם במקום הטרנדים האלה והבלבולי מח".
6 צפייה בגלריה
הפועל באר שבע מול הפועל תל אביב
הפועל באר שבע מול הפועל תל אביב
המחנך הלאומי. מאור בוזגלו
(צילום: עוז מועלם)
וההיגיון כל כך פשוט. סתם אנשים, שאיבדו את פרנסתם ומודאגים ממצב המדינה, צריכים לשבת בבית ולשתוק. כדורגלן שמרוויח בשנים האחרונות משכורת שמנה ביחס לתפוקה מזערית - ברוטו, נטו, אנא עארף – ומככב בעיקר בקפסולות של ריאליטי, חייבים להחזיר לפעילות. ותגידו, יש מצב שהדרקון זה לא אחד הבוזגלוס?