כשבוע לפני פתיחת הגראנד סלאם בתל אביב, איגוד הג׳ודו הישראלי, משרד הספורט, איגוד הג'ודו העולמי וחברת קומטק מוציאים לפועל מבצע מורכב והצליחו לחכור ארבעה מטוסים יעודיים שישרתו את המשתתפים. בשבת אמורים להגיע לישראל המארגנים מהאיגוד העולמי וביום ראשון יחלו עבודות ההקמה בהיכל קבוצת שלמה.
מדובר בטורניר הבינלאומי הראשון שנערך בישראל בתקופת הקורונה, מה שמצריך מבצע מורכב וחסר תקדים, בעיקר לנוכח סגירת הטיסות לישראל וממנה.
3 צפייה בגלריה
שגיא מוקי
שגיא מוקי
שגיא מוקי
(צילום: אורן אהרוני)
לתחרות צפויים להגיע כ-500 ספורטאים מ-70 מדינות מרחבי העולם וכדי לקיים אותה בצורה בטוחה, נחכרו המטוסים אשר יגיעו לשני שדות תעופה מרכזיים, באיסטנבול ופריז, אליהם יגיעו הג׳ודאים מרחבי העולם.
עוד לפני עלייתם למטוס בארץ המוצא, יתבקשו הספורטאים והמאמנים להציג שתי בדיקות קורונה שליליות, רק אז יורשו לעלות למטוס. מפריז ואיסטנבול ייצאו הטיסות לישראל כאשר על המטוסים יהיו אך ורק משתתפי הגרנד סלאם.
3 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
(צילום: אורן אהרוני)
עם הגעתם לישראל יבצעו המשתתפים בדיקת קורונה נוספת וייכנסו לבידוד בחדר במלון, ממנו לא יורשו לצאת עד קבלת תוצאת הבדיקה. התחבורה תהיה יעודית עם צוות חיטוי שיחטא את האוטובוסים לאחר כל נסיעה.
לאחר קבלת תוצאה שלילית, יורשו הספורטאים לעזוב את החדר אולם לא את בית המלון, שיהיה סגור הרמטית לכניסה ויציאה. גם במלון עצמו תהיה חלוקה לקפסולות וקומות. כל אחת מהקפסולות תשהה בנפרד, תאכל בנפרד ותיסע בהסעות נפרדות.
3 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
אורי ששון בתחרות שנערכה בקטאר
(צילום: אורן אהרוני)
תנועת המשתתפים תהיה מוגבלת אך ורק בין המלון להיכל קבוצת שלמה ובהסעות מאורגנות בלבד, כך שהמשתתפים לא יוכלו להסתובב מחוץ למלון או לאולם התחרות, או להיות במגע עם אנשים מחוץ למעגל התחרות.
במלון עצמו יוקם מתחם אימונים, בו יוכלו הספורטאים להתאמן רק במתווה של 1x1 בתזמון מראש. בין אימון לאימון יעבור המשטח חיטוי. גם בהיכל עצמו תימשך ההקפדה על הקפסולות, עם כניסה מאזורים שונים, צוותי חיטוי יעודיים לתחבורה היעודית וצוות חיטוי למזרונים.