מכה קשה לנבחרת רכיבת הסוסים של ישראל, לאחר שדניאל בלומן קיבל היום (חמישי) הודעה כי לא יוכל להשתתף באולימפיאדת טוקיו בגלל בעיות באישור סוסתו ג'מה, שרשומה כ"אמריקאית".
באיגוד הישראלי קיוו שבלומן בן ה-31 יהיה אחד הרוכבים בטוקיו בענף קפיצות הראווה, אך בשל בעיה בירוקרטית זה לא יקרה. תחילה הסוס הבכיר שלו נפצע ואילו הסוסה החלופית, כך מסתבר, לא נרשמה בזמן באיגוד העולמי כ"ישראלית" (שייכת לרוכב ישראלי), מה שלא יאפשר לה להתחרות בטוקיו.
2 צפייה בגלריה
בעיות בירוקרטיות. בלומן
בעיות בירוקרטיות. בלומן
בעיות בירוקרטיות. בלומן
(צילום: LGCT/ Stefano Grosso)
2 צפייה בגלריה
דניאל בלומן
דניאל בלומן
לא ייצג את ישראל בטוקיו. בלומן
(צילום: אורן אהרוני)
"אני מאוד מאוכזב מאיגוד הרכיבה העולמי, הם ריסקו את החלום שלי", סיפר בלומן בפוסט שהעלה. "התייחסו אלי כאילו אני שקרן עם כוונות רעות. האיגוד העולמי והרוכבים צריכים לעבוד בשיתוף פעולה למען הענף שלנו. אני רוצה להודות לכולם על העזרה ובוודאי שאתמוך בישראל".
בלומן, שהיה אחד מארבעת הרוכבים שהשיגו את הכרטיס ההיסטורי לישראל בענף הרכיבה, הוא בן למשפחה יהודית מקולומביה, שעבר לייצג את ישראל בתחרויות בינלאומיות ב-2017, זאת לאחר שהתחרה תחת דגל קולומביה בשתי האולימפיאדות האחרונות - ונחשב לתקווה החדשה והגדולה של ישראל בענף.
הפוסט של בלומן
לרוכב עשרות הצלחות בתחרויות מרכזיות ברמות הגבוהות ביותר בעולם. בלונדון 2012 עלה לגמר וסיים בין 20 הראשונים, וזאת בהיותו אחד המתחרים הצעירים. בלומן קיבל תעודת זהות ישראלית ב-2016 לאחר נישואיו לאריאל - ישראלית ורוכבת בינלאומית גם כן.