יום גדול עבר על נבחרת הנשים בג'ודו, שסיימה את יום הפתיחה של גראנד סלאם תל אביב עם מדליית הזהב של תמנע נלסון לוי (עד 57 ק"ג) ומדליית הכסף של גילי כהן (עד 52 ק"ג) שהבטיחה גם את מקומה באולימפיאדה.
בתום יום הפתיחה, הנשים מדורגות במקום השני הכללי בטבלת המדליות, ביחד עם נבחרת צרפת שיצאה ממנה גם היא עם מדליית זהב וכסף.

2 צפייה בגלריה
תמנע נלסון לוי
תמנע נלסון לוי
תמנע נלסון לוי
(צילום: אורן אהרוני)
"וואו איזה תחושות, ממש כיף", אמרה נלסון לוי בסיום. "כיף גדול להתחרות בארץ, למרות שלא היה קהל ומרגישים את זה כין אין על הקהל הישראלי. מקווה שבשנה הבאה יהיה קהל כמו שצריך". על ההכנות לתחרות אמרה נלסון לוי: "שני והצוות והמאמן יואל ליבסטר עובדים איתי צמוד, זה גם בשבילם, הם עובדים קשה ועברנו הרבה ביחד. הייתה לנו תכנית קרב ולשמחתי בתחילת הקרב הצלחתי לתפוס אותה. הפסדתי לה בעבר ואני שמחה שהיום ניצחתי אותה".
על הקושי בחודשים האחרונים: "היתה תקופה לא פשוטה, הצוות שם אותנו בבועה שנוציא את המקסימום מתקופת הקורונה ואני חושבת שעשינו עבודה יוצאת מן הכלל וגם ששמרנו. הבנות לא יצאו לאליפות אירופה. בטח לילדים צעירים לא פשוט, אבל התקופה הזאת תעבור, יש חיסונים וחוזרים לאיזה סוג של חיים נורמאלים".
2 צפייה בגלריה
גילי כהן חוגגת
גילי כהן חוגגת
תמנע נלסון לוי
(צילום: אורן אהרוני)
כהן סיפרה: "אני מבואסת על ההפסד בגמר, תמיד צובט להפסיד, אבל אני מרוצה על מה שעברתי וכמובן על הכרטיס האולימפי. עברתי הרבה עליות וירידות ואני מאושרת שהצלחתי להוציא את המירב, מקווה שזו רק ההתחלה. האמנתי בעצמי והצוות סביבי ונבחרת שלמה שעטפו אותי בתמיכה ואהבה הם חלק מזה".
שר הספורט חילי טרופר אמר: "ברכות לתמנע נלסון לוי על זכייתה במדליית זהב ולגילי כהן על זכייתה במדליית כסף בתחרות הגראנד סלאם בתל אביב. אירוע הגראנד סלאם שמתקיים בתל אביב הוא רגע מרגש לספורט הישראלי וזכייתכן מוכיחה זאת. גאים בכן ונרגשים יחד איתכן ועם המאמנים והצוות המלווה על ההישג המשמעותי. בתקווה להמשך טורניר בטוח וכמובן עם הישגים לספורטאים הישראלים".