החרטה

עומר עוזר לדור להתגבר
"לפני שלושה חודשים חוויתי פרידה קשה וכואבת מבת הזוג לאחר שש וחצי שנים. כחלק מהצורך להתגבר על הפרידה מצאתי את עצמי מבלה יותר שלא כהרגלי. חודש וחצי מאוחר יותר, נפלו עליי השמיים עם חשיפת המקרה המדובר". כך כתב בסופ"ש דור מיכה באינסטגרם, ומשום מה שכח להמשיך בסקירה ההיסטורית, שאמורה הייתה להסתיים כך: חודש וחצי אחרי חשיפת "המקרה המדובר" חזרה מכבי ת"א להתאמן בלעדיי, ואם סוף־סוף אתנצל, אולי גולדהאר ישאיר אותי.
עומר אצילי לא נקלע למצוקה הורמונלית כנ"ל, אבל הוא לא ישאיר לבד בשטח חבר עם פציעה קשה בלב. כדי לסייע לו להתגבר על מכאוביו שניהם הזמינו, לפי חומר החקירה, מונית שתביא אליהם את הנערות המנחמות. אחרי הליך בידוק שגרתי של תעודות זהות, שניהם פשטו את מדי הנבחרות הצעירות, וייתכן שאמרו לעצמם מה שתמיד עונים כדורגלנים שנשאלים על תליית הנעליים: הגיל הוא רק מספר.
4 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
לא שכחו להחניף למי שצריך. מיכה ואצילי
(צילום: עוז מועלם)
שני החברים לא רק קיימו יחסים במקביל. בערך חודש אחרי שפנו לבית המשפט כדי שיאסור את פרסום שמותיהם, הם החליטו לבקש יחדיו את ביטול הצו. הנימוק היה "הנזק החמור שנגרם להם", אבל סביר להניח כי הבינו שזה גם לא יעבור בטלוויזיה. הקבוצה וזכייני השידור לא יאפשרו להם לשחק במחזורי סיום העונה, כל עוד פניהם מפוקסלות.
גם את ההתנצלויות פירסמו השניים בצוותא, וקשה היה שלא להתרשם מהניסוח. "מצאתי את עצמי מבלה", כתב מיכה, וזה מוזר. אחרי שכבש במגרש הוא אף פעם לא אמר: "מצאתי את עצמי לבד מול שוער". אצילי, מצידו, סיים את פוסט בקשת המחילה במילים: "אני מאחל לכולם שבת שלום ובריאות איתנה". ברכה מסוגננת, שאינו נוהג להשמיע בסיום ראיונות עם שדרי הקווים.

4 צפייה בגלריה
דור מיכה ועומר אמילי
דור מיכה ועומר אמילי
דור מיכה ועומר אצילי
(איור: אופיר בגון)
מה שכן, גם הפעם שניהם לא שכחו להחניף למי שצריך. "בהזדמנות זאת, ארצה לומר תודה לכל האוהדים היקרים, על שתמכתם וחיזקתם אותי ואת משפחתי בתקופה המורכבת של חיי. אני אוהב אתכם". התפעם מיכה, ולא פירט אם הכוונה גם לטוקבקיסטים שאיימו וליכלכו על הילדות. "בהזדמנות זאת חשוב לי להודות לאוהדים ולאנשים שתומכים בי ברגעים לא פשוטים אלה", כתב אצילי. להגיע להזדמנויות הם יודעים, אבל שום התנצלות בפני הקטינות. שלא לדבר על בורא עולם.
כן, דווקא בתקופה כה קשה ומורכבת, אסור גם לשכוח שמדובר בשני יראי שמיים. בערב יום כיפור הם אפילו טסו עם עוד כמה חברים מהקבוצה לקברו של רבי נחמן באומן, ואצילי – לוחם ידוע נגד משחקי כדורגל בשבת – כתב משם פוסט: "אשרינו שזכינו". אחרי האקט המיני עם התלמידות במחיצת חברו הצדיק, שני האקטיביסטים נמנעו מדיווח כזה באינסטגרם, אבל מי יודע, ייתכן שעוד נזכה לווידוי בנוסח: "אשרינו שזוכינו".

הקומונה

אוטובוס העוזרים של בכר
"הושלמה הכוורת", דיווח בהתרגשות האתר הרשמי של מכבי חיפה, בצירוף תצלום של ברק בכר לצד שמונה אנשי צוות – וזו ממש לא התמונה כולה. לא נכללו בה עוזר המאמן פול גרובס ומאמן הכושר נאייל קלארק, וגם לא הסקאוט דאשתקד אלון חרזי וג'ובאני רוסו, שהגדרת תפקידו במועדון לא ממש ברורה. יהיו שיגידו: ליצן החצר.
מדוע זקוק המאמן החדש לכל כך הרבה אנשי צוות, לא ברור, מה עוד שוולדימיר איביץ' עשה להם בית ספר בלי שום מנטליסט. גם לא קשה לנחש איך מרגישים עם זה חלק מעובדי המועדון ובוגרי החל"ת, שטרם הוחזרו למשרה מלאה. לא סתם התבדח השבוע אחד מבעלי התפקידים: "בכל משחק נצטרך שני אוטובוסים – לצוות ולשחקנים". בדרך למשחקי חוץ, המלווים בטח ישירו: האוטו שלנו גדול וירוק.
4 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
מדוע הוא זקוק לכל כך הרבה אנשי צוות? בכר
(צילום: הרצל יוסף)
בסך הכל יהיו לבכר שלושה מאמני כושר, שני עוזרים, מאמן שוערים, סקאוט ראשי (גל אלברמן) והדובדבן שבכוורת: שני "יועצים מנטליים" – דני ענבר ואיתן עזריה. תגבור המערך הפסיכואנליטי נראה תמוה במיוחד, לאור העובדה שבכר עצמו – שלא השלים את שירותו בצה"ל – מכפר על כך בהרצאות לחיילים קרביים ולקציני העתיד בנושא: מנהיגות וחוסן מנטלי. מצד שני, תשאלו אפילו את יגאל הילל ואת רוסו, במועדון הזה דרוש "פרויקטור" במשרה מלאה לחייל קרבי אחד, שכמו הקורונה גם הוא לא עובר כל כך מהר.

הקייטנה

גוטמן, בנו ומכללת התשוקה
בשבוע הבא ייצא לדרך במכללה האקדמית בווינגייט קורס חדשני, וכך נכתב במודעת הפרסומת שלו: "מאמני כדורגל, לזה חיכיתם: P&C – Passion & Coaching". מתחת יש גם תרגום לעברית – התשוקה שבאימון, וברקע תמונה מרשימה של המנחה והמרצה המוביל, שמבטו הנחוש צופה לעבר העתיד. למרות השם הבריטי של הקורס, זהו אלי גוטמן.
כן, אם אתם מאמנים או מדריכים וקשה לכם ללא החפירות של גוטמן במהלך הפגרה, כל מה שתצטרכו לעשות הוא לשלם 2,350 שקל עבור ארבעה מפגשים. הראשון יהיה סנטימנטלי ויעסוק בסיפור חייו של המאמן, אך בהמשך כולל ה"סילבוס" הרצאות טקטיות בנושאים כמו "משחק ברצועות של קבוצה קומפקטית ואגרסיבית", "לחץ יזום בכניסה לרצועה", "בנייה בהתאם לאני מאמין שלך", ו"ניתוחים עיוניים ומעשיים של 4־3־3, 4־4־2 ו־3־5־2". מה שאומר שבכל מקרה, יהיה עשר.
4 צפייה בגלריה
אלי גוטמן
אלי גוטמן
קורס חדשני. גוטמן
(צילום: עוז מועלם)
למרות שמדובר במכללה המוכרת על ידי המועצה להשכלה גבוהה, ונהנית מתמיכות ממשלתיות בסך מיליוני שקלים, בסגל המרצים לא נמצא אף פרופסור או ד"ר בתחומו. מאכזב גם לגלות שאת ההרצאות בנושא התשוקה לא יעבירו אצילי ומיכה. מי שכן נכלל בסגל ההוראה הוא עזריה, המנטליסט של בכר, ואת ניתוחי המשחקים במוניטור ידגים ה"וידיאו אנליסט" הידוע אורי גוטמן. מעניין אם יהיה זמן לשאלות גם בנושא נפוטיזם.
והכי חשוב, אחרי ארבעת המפגשים יקבלו הבוגרים לא רק תעודה של המכללה האקדמית בווינגייט, אלא אפילו "חולצת פולו וספר במתנה!" (סימן הקריאה במקור). שם הספר: התשוקה שבאימון, מאת א' גוטמן. ואם אחרי שהפנמתם את כל מה שלמדתם, תיכשלו באימון, לא נורא. בסוף תמיד תוכלו להגיד שזאת קבוצה של גיא לוזון.

החזירות

קטש, האיגוד, הבריונות והאטימות
עודד קטש אמנם הודח עם הפועל ירושלים מהפיינל־פור, אבל זה לא אומר שעונת הכדורסל שלו תמה. עכשיו הוא יתפנה לזירה החשובה באמת, כמאמן נבחרת שאמור לקבל כסף גם כשאין פעילות.
בחודש שעבר הגיש קטש, בתפקידו כמאמן לאומי, תביעה לבית הדין לעבודה על סך 287 אלף שקל נגד מעסיקיו באיגוד. בין השאר טען כי גילה בדיעבד שהוציאו אותו לחל"ת בתקופת הקורונה, ללא שימוע, ותבע את שכרו המסתכם ב־40 אלף שקל בחודש עבור אפריל ומאי, ו־20 אלף עבור מארס (כשקיבל מחצית משכרו). שאר סכומי התביעה נוגעים להפרשי פנסיה, קרן השתלמות ופיצויים. סל לא רע בכלל למאמן שמשתכר לא מעט גם בקבוצתו.
מעניינת במיוחד הייתה טענתו כי לנבחרת לא תוכננה כל פעילות בתקופה שבין פברואר לנובמבר 2020, "ולפיכך משבר הקורונה לא הביא לשיבוש כלשהו בעבודת התובע". כלומר, גם כשהנבחרת נחה משלמים לו בגדול, אבל בתביעה נטען כי האיגוד נהג כלפיו ב"בריונות", ובניגוד לחוק. כמה שעות לפני חצי הגמר הגיעה תשובת ה"בריונים". באיגוד טענו שבמהלך אותה תקופה לא ביצע המאמן עבודה עבורם, מפני ש"כלל המסגרות בענף הכדורסל לא שבו לפעילות סדירה", ואתמול אף הזמינו אותו לשימוע לפני פיטורים.
בריונות? חוצפה? בית הדין לעבודה יצטרך להכריע, ואחר כך יגיע הזמן להעביר את הנושא לבית הדין לעבודה בעיניים. שם, על רקע המצב במשק, ישפוט הציבור: האם ראוי שמאמן קבוצה יעשה השלמת הכנסה מהקופה הציבורית גם כשנבחרת מושבתת, כפי שאכן החליט האיגוד, והאם להכיל את הביטוי חל"ת גם על חזירות ללא תנאי.