כששחקן גדול לא מגיע למשחק, אומרים שהוא תפס יום חלש. אבל זה יכול לקרות גם למאמן, וזה בדיוק הסיפור של משחק הגומלין בשמינית גמר ליגת האלופות בין מנצ'סטר סיטי לריאל מדריד. מאמן ריאל זינדין זידאן תפס יום חלש, מאוד חלש. הוא מאמן ענק, אין בכלל ספק בכך, והוא הוכיח זאת בשנים האחרונות פעם אחר פעם, ובגלל זה קשה לי להבין כמה מההחלטות והתגובות למה שהתרחש על הדשא במנצ'סטר. זה לא שהוא הגיב מאוחר, הוא פשוט לא הגיב בכלל.
נתחיל בבחירת ההרכב: הזאר שחקן ענק כשהוא משחק קבוע וברצף. אחרי הפציעה הוא לא יכול לפתוח, בטח לא במשחק כזה אינטנסיבי. ויניסיוס הוכיח שהוא יכול להיות ממושמע הגנתית, והוא גם מהיר, בכושר, מחובר לקבוצה טוב יותר ורוצה להוכיח את עצמו. ועדיין, זידאן חיכה 82 דקות בשביל להחליף את הבלגי. לא הייתי עם זידאן באימונים שבהם הוא החליט על הבחירה בהזאר, אבל לפחות אחרי 15/20 דקות, כשמבינים שתוכנית המשחק לא עובדת, היה עדיף להעביר את הזאר למרכז מתחת לחלוץ כדי שיהיה עוד שחקן שיודע להחזיק כדור, ולתת לרודריגו לשחק כחלוץ שני על פרננדיניו האיטי כדי ליצור יותר לחץ על הבלמים של סיטי. בצורה זו, קשרי סיטי שביצעו את הלחץ המוצלח על ריאל היו חייבים לרדת לאחור, והזאר היה מקבל יותר אופציות תנועה והרבה יותר את הכדור. אם היה מגיע מקו שני מול פרננדיניו, שאינו בלם טבעי, אולי היה מייצר איזשהו יתרון לריאל בהתקפה.

1 צפייה בגלריה
זינדין זידאן
זינדין זידאן
זינדין זידאן
(צילום: רויטרס)

ואז הגיע הגול של ריאל. אני חושב שאם זידאן חשב לעשות שינוי בהפסקה, בא הגול המשקר הזה (ממש כמו שמש שקרנית) ושינה לו את התוכניות - יותר נכון, השאיר אותן בדיוק כמו שהן. וכך לא זז כלום, למרות שהוא ראה במחצית הראשונה בבירור שהקישור של ריאל לא מסתדר עם הלחץ של סיטי, ששחקניה גם זיהו את הירידה בביטחון של וראן וסימנו אותו. ההתקפות הלכו לכיוון שלו דרך המוציא לפועל העיקרי של סיטי, דה בריינה, שמוכיח שהוא הקשר הטוב בעולם עם ראיית משחק פנומנלית, טכניקה אדירה וביצוע מלוטש. פשוט חווית צפייה, תענוג. אבל בחזרה לריאל - וינסיוס במקום הזאר בשביל יותר מהירות והתלהבות, אולי איסקו, עוד קשר שיעזור בהנעת כדור ופינוי שטחים. שום תגובה, שום חילוף, שום שינוי מערך, פשוט כלום.
המחצית השנייה נפתחה קצת יותר טוב עבור ריאל, ואחרי כמה דקות סיטי ממש נעלמה לזמן קצר, וזה כל מה שקבוצה כמו ריאל צריכה - תנוח בדיוק חצי דקה, תוריד את הרגל מהגז בדיוק לשנייה, ואז אני אלחץ ואנצח. ריאל באמת הגיעה למצב או שניים טובים, אבל הם לא הסתיימו בשער בגלל קבלת ההחלטות. דקה 60, חילוף ראשון, והזאר עדיין נשאר (מסרב להודות בטעות?). אסנסיו עולה, ו-7 דקות לאחר מכן סיטי מענישה מטעות נוספת של וראן, שהבין כמה חשוב שיש ראמוס לידו. וכאן זה כבר נגמר - ראו על השחקנים שהם לא מאמינים שאפשר לתת עוד 2 שערים, בטח לא ביכולת כזאת, כשאתה בועט למסגרת 4 פעמים במשחק שלם.
זידאן תפס יום חלש וריאל שילמה על זה ביוקר. מאמן ריאל בדרך כלל עוסק יותר בניהול נכון של חדר ההלבשה והתמודדות עם אגו של כוכבים. זה פחות טקטיקה של מה לעשות ומתי, בכל זאת, שחקנים ברמה הגבוהה ביותר שלא צריך ללמד איך לבעוט או למסור. אתה מלמד אותם לחשוב אחרת, חכם יותר, "לוותר על עצמך" בשביל הקבוצה. פעם היה את רונאלדו שיכל להציל משחקים מכלום, היום לא קיים שחקן כזה בריאל, אז המאמן משחק תפקיד יותר גדול בניהול המשחק, והוא היה חייב להגיב - ומהר.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.