הפועל ראשון לציון ניצחה הערב (שני) 29:30 את הפועל אשדוד בבית, רשמה 1:2 בסדרת חצי גמר הפלייאוף והעפילה לראשונה מאז 2018 לגמר. היריבה בקרב על התואר: מכבי ראשל"צ. הפעם האחרונה ששתי הקבוצות נפגשו בגמר הייתה ב-2015.
למרות התוצאה הדרמטית, ראשל"צ הובילה לאורך כל המשחק, הייתה טובה יותר והעפילה לגמר בצדק. שני הזרים שלה, סטפן איליץ' (10 שערים) ומילוש באישיץ' (8) בלטו. טל הרשקוביץ הוסיף 5 שערים. גאבור לנגהאנס, שיעזוב את אשדוד אחרי שלוש שנים, כבש במשחקו האחרון במועדון 8 שערים, ניבו לוי תרם 6 ורם טורקניץ 4.
2 צפייה בגלריה
סטפן איליץ'
סטפן איליץ'
סטפן איליץ'. 10 שערים
(צילום: הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)
"הרווחנו בכבוד את הכרטיס לגמר. פתחנו מצוין, זו הייתה הפתיחה הכי טובה שלנו העונה, אבל יש לנו יריבה, ויריבה קשוחה שלא מוותרת", אמר מימון. "אני מפרגן לאשדוד. הייתה סדרה גדולה, ואני שמח שבסופו של דבר זה בא לצד שלנו. לחץ של מאמן זה מטורף, אבל לשמחתי הפעם זה היה איתנו וניפגש יום שישי בדרבי. זה כיף גדול, כרגע אנחנו צריכים להתאושש ונתחיל להתכונן למכבי ראשל"צ, לגמר פליאוף ולסדרה ארוכה, עם כל האדרנלין. כמה התגעגענו לזה אחרי הקורונה, ולא יכולנו לבקש יותר מסופר קלאסיקו כזה בגמר".
מאמן אשדוד, אולג בוטנקו: "העונה המטורפת הזו סופסוף הסתיימה, אבל לא כמו שציפינו. הכוונות שלנו היו להמשיך. הפסדנו היום וסיימנו עונה. מאוכזבים. זה היה משחק מטורף עם הפתיחה שהייתה מאוד גרועה מבחינתנו. חזרנו למשחק, לא חושב שיש עוד קבוצות שמסוגלות לעשות מה שעשינו, ובסוף היה עניין של קצת מזל ועייפות, וזה יכול היה ללכת לפה או לשם. עידן מימון אמר לי בסיום, שאנחנו צריכים תרופות נכונות בעבודה שלנו".
2 צפייה בגלריה
אולג בוטנקו בטירוף
אולג בוטנקו בטירוף
אולג בוטנקו. "לא כמו שציפינו"
(צילום: עוז מועלם)
בוטנקו התייחס גם לעתידו: "מחר אתעורר ואתחיל לחשוב. נדבר קודם כל עם אשדוד, צריך לכבד את מקום העבודה והאנשים. אם זה יסתדר ויהיה רצון לשני הצדדים אמשיך, ואם לא אחפש מקום אחר. אני יכול להיות גאה ב-4 השנים, המועדון אמור להיות גאה. כל שנה שהייתי המועדון זכה במשהו שלא היה לו עד אז. זה עבודה של כולם, שחקנים, מנהלים, 4 שנים מאוד טובות ומוצלחות".