רבים ייחסו את ההחלטה של אדם סילבר להמשיך את העונה לכך שלא רצה לפגוע בסיכויים של לברון ג'יימס לזכות באליפות הרביעית שלו, אך לדעתי ישנה סיבה חשובה נוספת.
לכל עשור ב-NBA יש את השחקן או שניים המהווים את הפנים של הליגה. אותו שחקן לא חייב לשלוט בכל התקופה, אך כן צריך להיות אחד הבולטים בה. בשנות ה-80 אלו היו בירד ומג'יק, ב-90 ג'ורדן, ובהמשך קובי־שאק ועכשיו לברון. כל השחקנים הללו ייצגו את הליגה, והמוצר שנקרא ה-NBA שווק באמצעותם לעולם.
1 צפייה בגלריה
זאיון מול דונצ'יץ'
זאיון מול דונצ'יץ'
זאיון מול דונצ'יץ'
(צילום: AP)
לקראת פתיחת העשור הראשון של הליגה ללא דייויד סטרן ז"ל, סילבר רוצה להמשיך את המומנטום הטוב שצבר מאז כניסתו לתפקיד. הפנים של העשור הבא יהיו הראשונות בעידן סילבר, ויהוו מרכיב חשוב בהצלחתו ובהצלחת הליגה. על אף לא מעט כוכבים צעירים מוכשרים, ישנם שניים בולטים במיוחד המתאימים ביותר לתפקיד: זאיון וויליאמסון ולוקה דונצ'יץ.
אתחיל בזאיון. סילבר מודע לעניין הרב שהשחקן הזה מושך, ולא ראה מצב בו העונה תימשך בלעדיו. גם אם לא יודה בכך, נראה כי החלטתו של סילבר להמשיך את העונה הסדירה לפני הפלייאוף נבעה מהרצון שלו לחשוף עוד מזאיון.
לגבי לוקה, כבר בעונתו השנייה בליגה הוא הפך לאחד השחקנים הטובים בה, ומתנהג כאילו מדובר בעונתו העשירית בדאלאס. השחקן הזה גורם לאנשים להתלהב מכדורסל פשוט ונכון, ועדיין לתפוס את הראש על כל מהלך שלו. יתר על כן, העובדה שהוא לא אמריקאי תורמת לשיווק הליגה לעולם ולהתאמתו לתפקיד הפנים של הליגה.
כפי שכתבתי בהתחלה, השחקנים שיהוו את הפנים של העשור הבא אינם חייבים לשלוט בכל התקופה, ונכון לעכשיו הם באמת לא שם. אך בשל הפוטנציאל, הכישרון, הכריזמה והתדמית שהם משווקים – לוקה וזאיון הראויים ביותר לתפקיד.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.