הנה חידה שנשמעת קלה: לאיזו קבוצה היו שלשום יותר שחקנים בהרכב של נבחרת ספרד, לריאל מדריד או לריאל סוסיאדד? התשובה הנכונה היא המפתיעה יותר, כיוון שלבאסקים היו שני נציגים בהרכב ולאלופה רק אחד. מוזר? מה תגידו על כך שללידס, העולה החדשה לפרמייר־ליג, יש בסגל שני נציגים ולאתלטיקו מדריד אין בכלל?
אלה דוגמאות קיצוניות, אבל כאלה שמסמלות היטב את נבחרת ספרד החדשה. צעירה יותר, לפחות ברובה. מגוונת יותר בכל מה שקשור לקבוצות שמהן מגיעים השחקנים. לאו דווקא ספרדית יותר, כיוון שקרוב לחצי מהסגל מגיע מחוץ למדינה, דבר נדיר יחסית היסטורית כשמדובר בנבחרת המייצגת ליגה כה חזקה.
5 צפייה בגלריה
נבחרת ספרד
נבחרת ספרד
סגל צעיר מאוד. ספרד חוגגת מול שווייץ
(צילום: gettyimages)
5 צפייה בגלריה
אנסו פאטי
אנסו פאטי
אחד משלושת הנציגים היחידים של בארסה בנבחרת. פאטי
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
מיקל אויארסבאל
מיקל אויארסבאל
סוסיאדד שולטת. אויארסבאל
(צילום: AFP)
זוכרים את הימים שבהם ספרד הייתה מורכבת משתי הגדולות? אז הגיע הזמן להכיר את הגרסה החדשה. בסגל הנוכחי, סרחיו ראמוס הוא הנציג היחיד של הבלאנקוס, בעוד לבארסה יש את סרחיו בוסקטס, אנסו פאטי וסרג'י רוברטו, שזומן רק בעקבות פציעת דני קרבחאל. המאמן לואיס אנריקה לא עושה חשבון ומשאיר בחוץ שמות כמו ג'ורדי אלבה, אלבארו מוראטה, איסקו, קוקה וסאול.

אפקט הכישלון במונדיאל

כשלואיס אנריקה הגיע לנבחרת לפני קצת יותר משנתיים הוא ידע שהיא זקוקה לשינוי. הימים היו אחרי הכישלון במונדיאל 2018, זה שרגע לפני פתיחתו החליף פרננדו היירו את ז'ולן לופטגי, זה שהציג לעולם ספרד שמחלקת אלף מסירות לרוחב ומודחת בשמינית הגמר על ידי רוסיה. לאחר הטורניר פרשו שחקנים כמו ג'רארד פיקה, דויד סילבה ואנדרס אינייסטה, מה שסימל את תחילת המהפכה.
5 צפייה בגלריה
לואיס אנריקה
לואיס אנריקה
ידע שהנבחרת זקוקה לשינוי. אנריקה
(צילום: getty images)
ארבעת השחקנים הקדמיים ב־0:1 על שווייץ בליגת האומות שלשום היו פאטי, דני אולמו של לייפציג, פראן טורס שעבר הקיץ מוולנסיה למנצ'סטר סיטי, ומיקל אויארסבאל, שחקן הכנף של סוסיאדד, שהוסט לעמדת החלוץ והבקיע את שער הניצחון. הגיל הממוצע של ארבעתם הוא 20 וחצי, כשאויארסבאל, המבוגר ביניהם, בן 23, ואפילו הספיק לסיים תואר במינהל עסקים.

הפרמייר־ליג שולטת

שחקן נוסף של סוסיאדד, הקשר המרכזי מיקל מרינו, מהבולטים בליגה הספרדית בעונה שעברה, פתח במרכז יחד עם בוסקטס – ולואיס אנריקה הבהיר שגם מקומו של האחרון אינו מובטח. "אם סרחיו ימשיך ברמה שהציג ב־11 השנים האחרונות הוא יהיה ביורו", אמר המאמן, ובאותה נשימה הבהיר: "אם יהיה מתחת לרמה הזאת אז נראה כבר". מי שמנסה לתפוס את מקומו הוא כמובן רודרי ממנצ'סטר סיטי.
ג'ורדי אלבה, כאמור, כבר איבד את מקומו, ובמשחק האחרון חוסה גאיה מוולנסיה עלה כמגן השמאלי, כשהשחקן הנוסף בעמדה הזאת הוא החיזוק החדש של טוטנהאם, סרחיו רגילון. ובכלל, יש לא מעט שחקנים שמגיעים מאנגליה. עשרה כאלה בסגל הנוכחי, כולל שחקני לידס דייגו יורנטה ורודריגו, אדאמה טראורה מוולבס שערך בשבוע שעבר בכורה, ואריק גרסיה בן ה־19 שברצלונה ניסתה לרכוש ללא הצלחה מסיטי.
5 צפייה בגלריה
ג'ורדי אלבה בוכה אחרי ההדחה של ספרד
ג'ורדי אלבה בוכה אחרי ההדחה של ספרד
איבד את מקומו בסגל. אלבה
(צילום: MCT)
לואיס אנריקה חזר לנבחרת לפני כשנה אחרי שעזב למספר חודשים בעקבות מחלת בתו. חודשיים לאחר שיצא לחופשה היא הלכה לעולמה בגיל תשע בלבד, לאחר מאבק של חמישה חודשים במחלת הסרטן. המאמן הסביר שהוא היה חייב לחזור לעבודה, לנסות להמשיך לחיות גם בשביל יתר המשפחה.
בשנה שחלפה ספרד לא ניצחה בשני המשחקים הגדולים שלה, מול פורטוגל וגרמניה, אבל גם לא הפסידה באף אחד מששת המפגשים שהיו לה, וספגה רק שער אחד. כרגע היא מדורגת במקום השישי בסוכנויות ההימורים ביחסי הזכייה ביורו, אחרי צרפת, אנגליה, בלגיה, גרמניה והולנד. אל תמעיטו בערכה.