משחקי השבוע הקרוב ברבע גמר ליגת האלופות מרגשים ומפגישים את הקבוצות המעולות של אירופה. פירטתי כמה מנקודות המפתח שיכולות להכריע את גורל ההעפלה לשלב הבא בטורניר היוקרתי, כולל הימור על המנצחת בכל משחק.

מנצ'סטר סיטי – דורטמונד

לאחר שסיטי עברה בקלות את מנשנגלדבאך המתקשה בשמינית הגמר, ודורטמונד עשתה לעצמה חיים קשים נגד סביליה, שתי הקבוצות פוגשות אחת את השנייה. בדרבי של מנצ'סטר, יונייטד שניצחה 0:2 הוכיחה שסיטי לא בלתי ניתנת להכנעה, ושעדיין יש לה בעיות בהגנה מול התקפות מתפרצות, מה שהולאנד וסאנצ'ו יכולים לנצל.

2 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד
ארלינג הולאנד
ארלינג הולאנד
(צילום: EPA)

אבל דורטמונד סובלת אף היא מבעיות בהגנה, גדולות משל סיטי. לדעתי איטיותו של הבלם המתבגר הומלס, הכושר הלקוי של אקאנג'י אמרה ג'אן שהוא בכלל לא בלם יתקשו מאוד מול המערך של פפ. סביר להניח שיעלה עם חלוץ מדומה ושחקניו ייכנסו לרחבה מקו שני, למשל גנדוגאן שהבקיע 12 שערים בליגה בדרך הזאת. כך שלדעתי דורטמונד תפסיד, ואני חושב שסיטי תעבור בקלות לחצי הגמר.

ריאל מדריד – ליברפול

המפתח לניצחון המפורסם של ריאל בגמר ליגת האלופות 2018 היה השליטה האבסולוטית של שלישית הקישור האגדית של ריאל מדריד: מודריץ'-קאסמירו-קרוס נגד ויינאלדום-הנדרסון-מילנר. אך מאז קלופ התחזק בפאביניו ובתיאגו, ולדעתי גם הפעם הקישור יהיה המפתח לניצחון או הפסד.
הפציעה של ראמוס גם היא פקטור משמעותי, אך לדעתי הקושי העיקרי של ריאל הוא בעמדות המגינים - מנדי שחווה ירידה ביכולת לעומת שנה שעברה, קרבחאל הפציע ולוקאס ואסקס שמתקשה בהגנה. סביר להניח שזידאן ירצה לראות את המגינים משתתפים ככל היותר בהתקפות, כך ששני הבלמים וקאסמירו הם שימצאו עצמם מתמודדים מול שלישית ההתקפה של ליברפול. לדעתי מאנה, סאלח וז'וטה ימצאו שטחים שישאירו המגינים בהתקפות מתפרצות. לריאל סיכוי מצוין לנצח גם הפעם בזכות משחק הקישור, שיטה את הכף לטובתם לעבור שלב.

פורטו – צ'לסי

ההגנה הצפופה והמכונסת של פורטו מול יובנטוס הייתה מרשימה מאוד. מן הצד השני ניצבת צ'לסי: תומאס טוכל אכן שיפר בצורה ניכרת את משחק ההגנה, אך לצ'לסי יש בעיה ליצור מצבים וגולים, והם לא הצליחו להבקיע יותר משני שערים במשחק אחד.

2 צפייה בגלריה
שחקני פורטו חוגגים
שחקני פורטו חוגגים
שחקני פורטו חוגגים
(צילום: EPA)

לדעתי צ'לסי צריכה לרווח עם שני המגינים, ללחוץ גבוה מאוד ולשחק דרך האגפים. פורטו, שמתקשה לשמור על שחקנים שבאים מהאגף לתוך הרחבה (קייזה ניצל את זה ובשני המשחקים מול פורטו הבקיע 3 שערים), תהיה חייבת ללחוץ גבוה ואינטנסיבי ולא לתת לקובאצ'יץ', קאנטה או ז'ורז'יניו להשתלט על המשחק. לדעתי, אם פורטו תשמור על צורת ההגנה ותצליח למנוע מצ'לסי להשתלט על המשחק (כמו שאתלטיקו איפשרה), יש מצב להפתעה.

פ.ס.ז' – באיירן מינכן

הפציעה של לבנדובסקי היא מכה קשה לבאיירן, מכיוון שאין לה באמת חלוץ מחליף ראוי. אותי מעניין עם מי פליק יפתח - באפשרותו ללכת על שופו-מוטינג שהוא המספר 9 הנוסף היחיד שיש בסגל, עם חלוץ מדומה או להסתפק בגנאברי או מולר.
בעיניי, המהירות של אמבאפה היא המפתח. קו ההגנה הגבוה של באיירן הופך את ההגנה לפגיעה מאוד העונה, והיא ספגה 35 שערים בליגה. אם אמבאפה יצליח לתזמן את הריצות שלו, הוא יגיע למצבים מסוכנים מול השער של מנואל נוייר. בגמר בשנה שעברה שלטה באיירן בקרב הקישור במיוחד בגלל תיאגו (שהוכתר לאיש המשחק), אך השנה קימיך לקח את מקומו ולפריז יש את המאסטרו שלה, מרקו וראטי. הקרב במרכז השדה השנה יהיה הרבה יותר מעניין ותחרותי, כך שיש למה לצפות.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.