הרבה זמן לא ראיתי את מכבי תל אביב כל כך מפורקת מנטלית ומקצועית ביורוליג. מקבוצה שמחה שרוקדת על המגרש, שורטת ורצה למתפרצות כמו מטאור בעונה שעברה, לקבוצה שרוב היריבות במפעל חוגגות עליה מדי שבוע. האחרונה שבהן הייתה פנאתינייקוס, שגם ללא רכז פשוט התעללה במכבי.
בעונה שעברה זקפתי את חזרתה של מכבי לטופ של היורוליג לזכות יאניס ספרופולוס. היום אני חושב שלאותו מאמן יש חלק גדול מאוד למה שקורה בקבוצה. אסרטגיית החילופים הבלתי נגמרים שלו כשלה כישלון חרוץ, ושחקנים מרכזיים כמו סקוטי ווילבקין, יובל זוסמן, אלייז'ה בראיינט וטיילר דורסי איבדו לגמרי את הביטחון, בעיקר הראשון שנראה כמו הצל של עצמו.
1 צפייה בגלריה
עוז בלייזר
עוז בלייזר
לא מתאים ליורוליג. עוז בלייזר
(צילום: עוז מועלם)
לא ייתכן שבכל משחק ברבע הראשון כמעט כל הקבוצה רואה פרקט, שחקנים משחקים עם משקולות על הידיים ומכבי נכנסת לפיגור מוקדם וצריכה לרדוף שלושה רבעים אחרי היריבות. זה יכול להצליח פעם־פעמיים, אבל הקבוצות כבר למדו את מכבי והיום זאת התוצאה. הצהובים הביאו השנה שחקני חילוש כמו דרגאן בנדר ואנטה ז'יז'יץ', שלא מתאימים ליורוליג, כמו גם עומרי כספי ועוז בלייזר, שלא ברור למה הוא מקבל כל כך הרבה קרדיט.
לא יתכן שאין היררכיה בקבוצה. כל משחק מתחיל ברכבת חילופים תמוהה ושחקנים שבאמת משנים משחק ושומרים כמו ג'ון דיברתלומאו וזוסמן בקושי רואים מגרש – וכל טעות קטנה הם חוטפים צעקות מהמאמן. לקבוצות רבות של מכבי, בעיקר אצל פיני גרשון ודייויד בלאט, הייתה היררכיה ברורה, והמשחקים היו נפתחים בלחץ על כל המגרש – מה שאיפשר פתיחת פער מוקדם ומרווח ביטחון לקראת ההמשך.
זה לא עובד ונראה רע מאוד. הקבוצה במשבר מנטלי עמוק, השחקנים נראים כבויים, ואם לא יהיה זעזוע עמוק או שינוי דרסטי בשיטת המשחק, מכבי תישאר בתחתית היורוליג גם בעונה הבאה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.