ב-23 ביולי יצאו לדרך המשחקים האולימפיים בטוקיו, ולראשונה מאז 2004, ללא יוסיין בולט במסלול הריצה. חסרונו של האצן המהיר בהיסטוריה יצרום לכולנו, מאחר וחיכינו בקוצר רוח בשביל אותן 10-9 שניות קסומות בהן הפנומן ישעט בדרך אל הניצחון. בהיעדרו, ייתכן ורבים לא יחכו בקוצר רוח למקצה ה-100 מטר, ואולי אף לא יצפו בו בכלל. אבל כדאי לחשוב שוב על זה, כי טרייבון ברומל בדרך לשרוף את המסלול. האצן האמריקאי מכוון רחוק, ממדליית הזהב ועד שיא העולם.
הכל מתחיל במשפחה: לפני 25 שנים נולד טרייבון בפלורידה לזוג שירה סנדרס וקשמיר ברומל. האם הייתה אצנית מצטיינת בתיכון, ואילו האב שיחק בליגת הפוטבול הקנדית. לא בכדי, פרי אהבתם של השניים הצטיין בשתי הזירות. טרייבון שיחק פוטבול מילדות ועד התיכון, והתכוון ללכת בדרך של אביו, אבל נקודת המפנה בחייו הגיעה כאשר דודו הבחין בפוטנציאל האתלטי שבו והפציר בו להירשם לאימוני אתלטיקה.

1 צפייה בגלריה
טרייבון ברומל
טרייבון ברומל
טרייבון ברומל
(צילום: EPA)

נער הקסם: ברומל הצטיין בתחרויות השונות לגילו, אך גודל הכישרון התבהר רק ב-2013. בגיל 18 הוא זכה באליפות התיכונים בפלורידה עם תוצאות מעולות של 10.45 שניות ב-100 מטר ו-21.41 שניות ב-200. חודש לאחר מכן, באליפות דרום-מערב ארה"ב, הוא כבר עשה היסטוריה כאשר קבע 9.99, שיא עולם לנוער. מכאן המשיך ברומל להתעצם, ושנה לאחר מכן שיפר ל-9.92 באליפות המכללות. ב-2014 הוא כבר קבע 9.77, אך התוצאה נפסלה בגלל רוח גבית מעל המותר.
המגרש של הגדולים: ב-2015 החל ברומל את הקריירה הבוגרת באופן רשמי, כשלראשונה השתתף במבחנים האמריקאים לאליפות העולם באתלטיקה. במוקדמות הוא קבע שיא אישי חדש, 9.82, במקצה בו רק טייסון גיי הוותיק (שהיה באותם ימים השני בטיבו בעולם אחרי בולט) הקדים אותו. באליפות העולם הוא לקח ארד, אחרי ג'סטין גטלין וכמובן בולט. זו הייתה עונת בכורה שהניבה תקוות רבות עבורו ועבור האומה האמריקאית לקראת אולימפיאדת ריו 2016.
ממכה בכנף ועד ההתרסקות: הכל כבר היה ערוך ומוכן לכך ש-2016 תהיה שנת הפריצה של ברומל, האצן הראשון מתחת לגיל 20 שיורד מ-10 שניות. אבל אז הכל קרס. פציעות בברכיו ובשריר הירך האחורי, שנבעו ככל הנראה מעומס יתר, הקשו עליו כבר במוקדמות בריו, ובגמר הגוף כבר לא עמד בכך והוא סיים במקום השמיני והאחרון. ברומל קיווה שהפציעה הזו תהיה למכה קלה בכנף ושהוא יוכל לחזור אל המסלול במהרה, אך לצערו לא כך היה הדבר. מבדיקות שעבר נמצא שהאצן סובל משברים בשתי ברכיו ומקרע בשריר הירך האחורי, מה שאילץ אותו להיכנס לסדרת טיפולים משמעותית וארוכה. ככל שעבר הזמן, עלתה השאלה האם ברומל יחזור בכלל אל המסלול, ואם כן, האם יוכל להמשיך מהנקודה בה עצר.
החזרה הגדולה: לאחר כמעט 4 שנים של החלמה ושיקום, התקווה האמריקאית שבה - ובענק. תחילה היו לא מעט סימני שאלה, אך העבודה הקשה ובעיקר האמונה קבעו באופן נחרץ שברומל בכושר שיא. בחודש האחרון קבע 9.77, תוצאה שמציבה אותו במקום השביעי בכל הזמנים. הדחייה של האולימפיאדה בשנה בגלל וירוס הקורונה הייתה מתנה גדולה עבורו, בכך שניתנה לו ההזדמנות להיכנס לכושר. טרייבון ברומל מגיע לטוקיו כדי לקטוף את מדליית הזהב, אך הוא לא יסתפק בכך. הוא מגיע רעב לנפץ את השיא האולימפי והעולמי ולהפוך לסיפור מעורר השראה, שידובר עליו עוד שנים רבות.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.