יורו 2020 שנדחה בשנה יצא לדרך סוף סוף. 24 נבחרות שישחקו ב-11 מדינות, וחגיגת כדורגל אמיתית שעולם הכדורגל כל כך חיכה לה. האם רונאלדו יזכה עם פורטוגל ביורו שני ברציפות? אמבאפה ונבחרת צרפת האדירה יקחו את אליפות אירופה אחרי זכייה באליפות העולם? או שבכלל איטליה המגובשת או אנגליה המוכשרת. יעשו זאת. יורו 2020, שבעל כורחו הפך ל-2021, הולך לספק לנו מותחן אדיר.
מה שמסתמן כבית המוות ביורו הנוכחי הוא בית 6, עם צרפת, פורטוגל וגרמניה, שאליהן מצטרפת הונגריה. לדעת רבים האלופה הבאה יכולה לצאת מהבית הזה, וייתכן שכבר בשלב הבתים נקבל נבחרת אחת גדולה מחוץ לטורניר, אם לא תהיה בין 4 הנבחרות הטובות ביותר מהמקום השלישי.

2 צפייה בגלריה
רונאלדו חוגג
רונאלדו חוגג
רונאלדו חוגג
(צילום: AFP)

צרפת, מאוכזבת יורו 2016 שהפסידה את האליפות בגמר בביתה, זכתה במונדיאל 2018 ומסומנת כאחת הפייבוריטיות הבכירות לזכות בטורניר, כשהסגל שלה מעוטר בלא מעט מהשחקנים הטובים בעולם כמו, אמבאפה וקאנטה. מגוון החלוצים נפלא: גריזמן, ז'ירו וקארים בנזמה שעשה קאמבק למדים הלאומיים לאחר שנים רבות ונמצא בכושר נפלא.
פורטוגל היא אחת הנבחרות הכי מוכשרות ביורו הנוכחי, וגם כן מסומנת כאחת שיכולה להגיע עד הסוף, עם סגל שכולל שחקני על כמו כריסטיאנו רונאלדו הבלתי נגמר, שחסרים לו רק חמישה שערים בכדי להשתוות לעלי דאי ככובש הגדול בכל הזמנים במדים הלאומיים, ברונו פרננדש האדיר, דיוגו ז'וטה, ז'ואו פליקס, ברנרדו סילבה ורובן דיאש, מהבלמים הבכירים בעולם כיום.
אבל אחרי משחק הפתיחה, חובה לדבר גם על איטליה, שלפני הטורניר לא רבים נתנו לה סיכוי לקחת את התואר. היא נראית כמו אולי הנבחרת הכי מחוברת ומגובשת באליפות הנוכחית, אחרי שעשתה קמפיין מוקדמות מושלם עם 10 מ-10, וה-0:3 על טורקיה במשחק הראשון היה מרשים. זה סגל שמעוטר בשחקנים מנוסים כמו קייליני ובונוצ'י, קישור דינמי וחזק שמורכב מז'ורז'יניו (אלוף אירופה עם צ'לסי), וראטי (היה פצוע במשחק הראשון), בארלה ולוקאטלי, והתקפה שיש בה את אינסינייה ואימובילה.

2 צפייה בגלריה
אימובילה חוגג
אימובילה חוגג
אימובילה אחרי השער מול טורקיה
(צילום: רויטרס)

בינתיים, אנגליה שולחת את הנבחרת המוכשרת ביותר שידעה הממלכה, עם שמות כמו סטרלינג, רשפורד, קיין, גריליש, סאנצ'ו, פודן, בלינגהאם ומאונט. נבחרת שלושת האריות מעולם לא זכתה באליפות אירופה, ובהחלט יכולה להגיע לשלבים המאוחרים, אלא אם שהלוזריות שמאפיינת אותה תהיה חזקה יותר מהכישרון הבלתי נגמר שיש לה בסגל.
גרמניה, כמו ספרד, נחלשה בצורה משמעותית בשנים האחרונות וזכייה שלה בהחלט תהיה בגדר הפתעה. ובכל זאת, אם פורטוגל וצרפת יצלחו את שלב הבתים שזימן להן את גרמניה, הן בהחלט יוכלו לראות את עצמן כמועדות לזכייה - כי למרות שגרמניה היא לא הנבחרת החזקה שהייתה בעבר, היא עדיין מהווה יריב קשה.
זכייה שנייה ברציפות לרונאלדו ביורו ושבירת שיא הכיבושים במדים הלאומיים יכולות להיות אקורד סיום מושלם לקריירה הבינלאומית שלו. זכייה של צרפת הכמעט מושלמת ביורו לאחר זכייה במונדיאל יכולה למצב אותה כנבחרת הטובה בעולם בצורה חד משמעית. הפתעה בדמות איטליה או אנגליה המוכשרות בהחלט יכולה להיות משב רוח מרענן בנוף של הכדורגל האירופי.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.