מועצת המנהלים של הוועד האולימפי הבינלאומי התכנסה היום (רביעי) על מנת לדון בהמשך ההכנות לקראת המשחקים האולימפיים בטוקיו שנדחו מ-2020, כאשר הנושא המרכזי שעלה על הפרק הוא הספקות המתמשכים סביב קיום המשחקים.
בסיום הדיון שארך כארבע וחצי שעות ערך נשיא הוועד האולימפי תומאס באך מסיבת עיתונאים שהמשיכה בקו לפיו ההכנות נמשכות כרגיל: "כולם מחויבים ועומדים מאחורי האולימפיאדה מהצד היפני, הממשלה והוועד האולימפי היפני".
2 צפייה בגלריה
טוקיו 2020
טוקיו 2020
טוקיו 2020
(צילום: AP)
"זה יהיה אתגר מסובך לארגן אולימפיאדה שנדחתה ככה בתקופה של מגפה ואנחנו לומדים על כך בכל יום. זה מאבק קשה ואנחנו נאבקים בשביל האולימפיאדה עם עבודה קשה בכל האמצעים שיש לנו. אף אחד לא יכול עכשיו לחזות את מצב החולים בכל אחת מהמדינות המשתתפות, אף לא אחד מהמדענים.
"זה מוביל להרבה ספקולציות שמחבלות בהכנות הספורטאים. כבר אמרו שידחו ל-2022, אמרו להעביר לעיר אחרת, כל אחד שמבין כמה זה מסובך, זה בלתי אפשרי, לכן אנחנו לא יכולים לבזבז אנרגיה על הספקולציות האלה ומתמקדים בעבודה עד למשחקים ואיך שהם יתקיימו".
2 צפייה בגלריה
תומאס באך נשיא הוועד האולימפי
תומאס באך נשיא הוועד האולימפי
תומאס באך נשיא הוועד האולימפי
(צילום: gettyimages)
באך הוסיף וסיפר על התהליך: "אנחנו בקשר עם כל המומחים, עם אנשי בריאות והגענו למסקנה שזה מוקדם לחזות מה יקרה ושעלינו להיות סבלניים. בקרוב נשחרר את הגרסה הראשונה של ספר המשחקים שיסביר איך הם יתנהלו, וזה יתעדכן לפי הסיטואציות שיהיו. הבריאות והביטחון של כולם נמצאים בעדיפות ראשונה. עכשיו בחורף ראינו מאות תחרויות ובאף אחת מהן לא הייתה הדבקה יוצאת דופן, ולכן יש לנו ביטחון בקיום משחקים".
ראש ממשלת יפן יושיהידה סוגה, הוועדי האולימפ והפראלימפי הבינלאומיים וממשלת מטרופולין טוקיו הכחישו את הטענות שעלו בשבוע שעבר בעיתון ה"טיימס" לפיהן פקידי ממשל יפניים הודו שלא יוכלו לערוך את המשחקים השנה. המארגנים התעקשו שהאירוע יתקיים למרות מגפת הקורונה. עלייה בכמות ההדבקות הובילה למצב חירום שהוכרז בכמה אזורים ביפן, כאשר במקביל פורסמו דיווחים כי דעת הקהל השתנתה לטובת ביטול המשחקים או דחייתם.
נשיא באך עצמו טען כבר בשבוע שעבר כי אין "שום סיבה" שהאולימפיאדה לא תיפתח ב-23 ביולי והוסיף שלא קיימת "תוכנית גיבוי". בכל השיחות היזומות לאחרונה שקיים אמר באך כי הוועד האולימפי הבינלאומי מונחה על ידי ארבעה עקרונות: "ראשית, לארגן את המשחקים האולימפיים בסביבה בטוחה לכולם, שנית, יש לתת עדיפות לחיסון לקבוצות מוחלשות, לאחיות ורופאים. שלישית, אנו מעודדים את כל המשתתפים האולימפיים והפראלימפיים לקבל חיסון, גם כמעשה סולידריות עם המארחים היפניים. רביעית, לא תהיה חובת חיסון".