בעשור האחרון, רוני לוי לא מצליח בכל מועדון בו הוא דורך. הוא עדיין נישא על גלי ההצלחה של שלוש האליפויות הרצופות כמאמן מכבי חיפה, אבל לא התאים את עצמו לכדורגל המשתנה: הקבוצות שלו מציגות כדורגל רע ונסוג, ואולי מה שקורה לו בבאר-שבע מוכיח לבעלי הקבוצות בישראל ש"שמות גדולים" לא עדיפים בהכרח על מאמנים פחות מוכרים ומנוסים עם חזון ודרך התואמים את מטרות המועדון.
לוי מונה למאמן של מכבי חיפה בעונת 2003/04 וקיבל את הקבוצה החזקה בישראל. לא הייתה לו תחרות בליגה. כשבית"ר ירושלים העמידה אלטרנטיבה בתקופת גאידמק, השליטה המוחלטת של חיפה הסתיימה ולוי לא הצליח להתמודד עם האתגר.

1 צפייה בגלריה
רוני לוי
רוני לוי
רוני לוי
(צילום: הרצל יוסף)

מאמן טוב יצליח לשחזר הצלחה גם במועדונים אחרים, אבל מאז האליפות האחרונה של לוי חלפו 15 שנה, ובעשור האחרון הוא הפך למפוטר סדרתי - מה שלא מונע ממועדונים גדולים ללכת עליו. לאחר חצי עונה בבית"ר הוא עזב לסטיאווה בוקרשט, ממנה פוטר מהר מאוד. מאנורתוסיס פמגוסטה הקפריסאית הוא פוטר בשתי קדנציות (2013 ו-2018). בקדנציה השנייה בבית"ר הוא לא הותיר חותם וחוזהו לא הוארך, למרות שהייתה לו אופציה לעונה נוספת. בקדנציה השנייה במכבי חיפה הירוקים הציגו עונה חלשה מאוד בליגה, ולמרות הזכייה בגביע ספגו 6:0 ממכבי ת"א - ובתחילת העונה הבאה הוא סיים את דרכו אחרי ההדחה המביכה מאירופה ע"י נומה קאליו האסטונית.
לאחר עשור מלא בכישלונות, לוי חזר לקדנציה שלישית בבית"ר, הרבה בזכות החבר הטוב יוסי בניון שהגדיר אותו "המאמן הטוב בישראל". הוא קיבל תקציב רכש של 20 מיליון שקל, וחיזוק בינואר בדמותם של אלירן עטר וחנן ממן, אבל למרות שהמטרה הייתה כניסה למאבק האליפות, הקבוצה סיימה רק שלישית עם כדורגל הגנתי שהקהל לא אהב לראות. המנהל המקצועי בניון נלחם עליו, והצליח להשאיר אותו בתפקיד, אבל עוד הדחה מביכה מאירופה הבינה להחלפת כל הצוות.
והנה, הוא מצא את עצמו גם בב"ש במקום יוסי אבוקסיס. לוי קיבל קבוצה שאבוקסיס הצליח לזכות איתה בגביע המדינה לאחר 23 שנות בצורת, ולעלות לשלב הבתים בליגה האירופית. כשהגיע לוי להפועל באר שבע הוא הצהיר שהמטרה היא לסיים במקום השלישי, וכרגע נמצא במקום השישי, מרחק 9 נקודות מהמקום השלישי. המאזן? ניצחון אחד בעשרה משחקים וכדורגל שלילי, כשלא נראה שיש לו השפעה על השחקנים. קשה לראות איך הפועל באר שבע תצליח להשיג את היעד שאותו הציב לוי. רק תחשבו על כך שב-20 משחקי הליגה האחרונים שלו עם בית"ר וב"ש יש לו 2 ניצחונות! תלוש מהמציאות לומר שהוא האיש שיחזיר את ב"ש לקרבות הצמרת בעונה הבאה.
יש בורסת שמות קבועה של מאמנים שעוברים מקבוצה לקבוצה, מבלי לתת למאמנים מוכשרים אחרים לקבל צ'אנס בליגה של הגדולים. הגיעה העת לתת הזדמנות לדור החדש של המאמנים, כאלה שלא מקובעים, כאלה שלא נותנים לשמות לשחק בהרכב בלי קשר ליכולת, כאלה שאם קבוצתם שיחקה רע יאמרו זאת ולא יתפתלו.
האנזי פליק ויוליאן נגלסמן לא היו שמות גדולים, איביץ' הגיע לאמן את מכבי תל אביב לאחר שנה אחת בלבד בה אימן בוגרים, פטריק ואן לוון מעולם לא אימן והיה בתפקידי ניהול, ברק בכר קיבל הזדמנות בבאר שבע והצליח בענק מבלי להיות שם גדול, ואלה דוגמאות מעטות מבין הרבה שקיימות.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.