הנהלת איגוד ההתעמלות בישראל אישרה את המלצות ועדת האיתור למינוי הצוותים המקצועיים בענפי ההתעמלות השונים, לקראת המשחקים האולימפיים שיתקיימו בפריז 2024.
אירה ויגדורצ'יק, המאמנת הראשית של נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית מאז 2014, לא תמשיך בתפקידה ותסיים לאחר אולימפיאדת טוקיו. בתה של ויגדורצ'יק, רחלי, ונטלי ביידיק יאמנו את הנבחרת, כאשר נטשה אסמולוב תמונה למנהלת. איילת זוסמן תמונה למאמנת הראשית של המתעמלות האישיות. אצל הגברים, סרגיי וייסבורג יאמן את הנבחרת בהתעמלות מכשירים.
2 צפייה בגלריה
אירה ויגדורצ'יק
אירה ויגדורצ'יק
אירה ויגדורצ'יק
(צילום: אורן אהרוני)
ויגדורצ'יק גם אימנה את הנבחרת לפני אולימפיאדת בייג'ינג ושבה לתפקידה לקראת אולימפיאדת ריו, אז הובילה את הנבחרת למקום השישי, בדומה לבייג'ינג.
באיגוד מסרו כי ועדת האיתור החליטה על שינוי המבנה ובמקום מאמנת ראשית ועוד שתי עוזרות תחתיה - לתת את שרביט האימון לשתי מאמנות בכירות שיעבדו כצוות.
2 צפייה בגלריה
רחלי ויגדורצ'יק
רחלי ויגדורצ'יק
רחלי ויגדורצ'יק
(צילום: אורן אהרוני)
חשוב לציין כי התזמון לאיוש התפקידים, זמן קצר לפני המשחקים האולימפיים בטוקיו 2021, ייחודי בעקבות דחיית המשחקים האולימפיים בשנה. בעקבות כך נוצר מצב שבו הזמן להכנת הנבחרות לקריטריונים לקראת המשחקים האולימפיים בפריז 2024 מתקצר בשנה, ועל-כן ישנה דחיפות מקצועית בקביעת זהות המאמנים כבר כעת.
ראש הוועדה ויו"ר איגוד ההתעמלות, כנרת צדף, מסרה: "הרציונל המרכזי שעמד לנגד עינינו בעת בחירת המועמדים היה איכות המאמנים ויכולתם לעבוד בשיתוף פעולה זה עם זה. הצוותים שייבחרו על ידי הנהלת האיגוד יכנסו לתפקידם לאחר הכנת תוכניות מקצועיות, כדי להכשיר את המתעמלים לתחרויות המטרה שיתקיימו כבר בשנת 2022, מתוך כוונה לגבש נבחרות ולהשיג את הקריטריון למשחקים האולימפיים 2024 בשלב המוקדם ככל הניתן. האיגוד מאחל למאמנים ולמתעמלים הצלחה רבה ואנו מאמינים כי הם יביאו כבוד למדינת ישראל".