באיירן מינכן - ברצלונה? ג'ושוע צ'פטגיי. הרץ הנהדר מאוגנדה שבר הערב (שישי) את שיא העולם בריצה ל-5,000 מטר במסגרת ליגת היהלום במונאקו.
צ'פטגיי עצר את השעונים על 12:35.36 דקות וניפץ את שיאו (12:37.35 דקות) האגדי של קנניסה בקלה האתיופי, שהחזיק מעמד 16 שנה, מ-2004. כדי לעשות את זה נדרש הרץ הקנייתי לתת את כל מה שיש לו ושבר את שיאו האישי ב-20 שניות.
2 צפייה בגלריה
ג'ושוע צ'פטגיי
ג'ושוע צ'פטגיי
ג'ושוע צ'פטגיי
(צילום: gettyimages)
2 צפייה בגלריה
ג'ושוע צ'פטגיי
ג'ושוע צ'פטגיי
ג'ושוע צ'פטגיי
(צילום: AFP)
עוד הערב, שיאן העולם בקפיצה במוט, השבדי ארמנד דופלנטיס, עבר לא מעט טלטלות בדרך לתחרות כאשר לא מצא טיסה עבור המוטות שלו, ולכן אימא שלו עברה מסע של 25 שעות כדי להביא לו אותם. זה השתלם לו.
למרות שבגבהים הראשונים הוא קצת זייף כאשר עבר 5.70 מטר רק בניסיון השלישי, הוא נכנס לקצב בהמשך וכבר אחרי שחלף על פני 5.80 מטר הבטיח את הניצחון. ולכן החליט לעבור ל-6 מטר, שגם אותו עבר רק בניסיון השלישי.
הגובה הבא שבחר לקפוץ היה 6.15 מטר, סנטימטר אחד יותר מהתוצאה הטובה ביותר שנרשמה באצטדיון פתוח והושגה על ידי סרגיי בובקה האגדי, אך הוא נכשל באתגר שהציב לעצמו, לפחות הפעם.
ריצה איכותית קיבלנו ב-1,500 מטר לגברים, שם ניצח הקנייתי טימותי צ'ריוט, אלוף העולם במקצוע הזה, עם 3:28.45 דקות. צ'ריוט קיבל פייט מיקוב אינגבריגטסן הנורבגי שקבע שיא אירופי חדש (3:28.68 דקות).
דרמה בריצה ל-110 מטר משוכות לגברים, כאשר אלוף העולם האמריקאי גרנט הולוויי הוביל לאורך כל הדרך, אך נחלש במשוכות האחרונות וסיים רק רביעי. מי שניצח בסופו של דבר היה הקובני שמייצג את ספרד אורלנדו אורטגה, סגן האלוף האולימפי, שקבע 13.11 שניות.
ואם כבר דרמות, קיבלנו אחת נוספת ב-5,000 מטר לנשים, שם אלופת אירופה סיפאן חסן פרשה במהלך הריצה ומי שניצלה זאת היא מדליסטית הכסף האולימפית, הקנייתית הלן אובירי עם 14:22.12 דקות.
למרות שהתרגלנו לראות כבר בובות קרטון ואנשים בזום במגרשים, הפעם במונאקו היה אפשר להכניס עד 5,000 צופים שישבו בקפסולות עם מסכות, בדיוק כמו כל אנשי הצוות, השופטים ואנשי התקשורת.