המציאות הכואבת של הימים האחרונים הובילה את משרד התרבות והספורט לנסות "לשמור על צלם אנוש במציאות המדאיגה. נשמור על ערכים בסיסיים של כבוד הדדי ואחריות ומוסריות". מתוך האמונה הזו הוחלט על ידי מנהלי מחלקות הספורט והפיקוח במחוז הצפון שלא לעמוד מהצד .
מפקח מחוז צפון, נוג׳ידאת ע'אזי, יזם מפגש של מנהלי מחלקות הספורט במחוז שהתקיים בסוף השבוע. במפגש לקחו חלק מנהלי ונציגי מחלקות ספורט בצפון: מבואות חרמון, גליל עליון, טובא זנגריה, בועינה נוג’ידאת, עין מאהל, עמק יזרעאל, משגב, טבריה, זרזיר, כפר מנדא ועילוט.
2 צפייה בגלריה
מנהלי מחלקות הספורט בצפון הארץ במסר של פיוס
מנהלי מחלקות הספורט בצפון הארץ במסר של פיוס
מנהלי מחלקות הספורט בצפון הארץ במסר של פיוס
(צילום: משרד התרבות והספורט)
המפגש, שתכליתו הייתה עידוד הדדי עם מסר של כבוד, אחריות משותפת ומאמץ "לשמר את מרקם החיים המשותפים שלנו. נועדנו לחיות ביחד". לאחר שהחיים יחזרו למסלול, צפוי להתקיים מפגש עם הצעות אופרטיביות לפעילות ספורטיבית משולבת של ילדים והורים, אשר תתרום לבניית אימון מחודש.
מדובר למעשה בפרויקט המשך ליוזמה שהחלה לאחר אירועי שנת 2000, שיצרו שבר בין החברה היהודית והערבית, אז קידם משרד התרבות והספורט יחד עם מחלקות הספורט השונות פעילויות ספורט רב תרבותיות, שחלקן ממשיכות להתקיים עד היום .
2 צפייה בגלריה
רז פרויליך באולפן ynet
רז פרויליך באולפן ynet
רז פרויליך. "ישראל היא הבית של כולנו"
(צילום: קובי קואנקס)
מנכ"ל משרד התרבות והספורט רז פרויליך אמר בעניין: "כבר שנים ארוכות שאנו עמלים יחד בפרויקטים רבים במשרד התרבות והספורט - יהודים וערבים - על ביסוס השותפות בנינו, על בניית גשרים בין הקהילות, זאת מתוך אמונה אמיתית ועמוקה שאין לנו אופציה אחרת וישראל היא הבית של כולנו. התרבות והספורט היו תמיד גשרים גדולים מאוד בחיבור, ויהיו שם גם ביום שאחרי".
פורסם לראשונה: 21:07, 18.05.21