המוקיע

תזכורת לקטן מברוך ממן בעיצומם של הקרבות מול חזירי הבר, הגו בעיריית חיפה מיזם חדש. במהלך המשחקים באצטדיון העירוני מוצגים ביציע ארבעה פורטרטים מאוירים של אנשי כדורגל, לצד הכותרת: MADE IN HAIFA. למה באנגלית? כנראה מחווה ליואב כץ.
במשחק ההשקה – בין מכבי חיפה למכבי ת"א – בחר צוות ההפקה המוניציפלי באלי גוטמן, איל ברקוביץ', טל בנין ו... זאהי ארמלי. נחמד, פרט לעובדה שמדובר בסיפוח חד־צדדי של שפרעם לשטח השיפוט העירוני. לפני הדרבי, הוחלט שאת המאוירים המאושרים יבחרו האוהדים. דובר העירייה הנרגש, אלירן טל, אפילו תיעד את עצמו כשהוא מבשר ליניב קטן כי זכה במרבית הקולות. האחרים היו רובי שפירא ז"ל, אבי רן ז"ל וראובן עטר, שהזכיר דווקא את נסים גרמה.
6 צפייה בגלריה
יניב קטן
יניב קטן
יניב קטן
(איור: אופיר בגון)
לקטן יש תוכנית ברדיו המקומי. למחרת הדרבי, שבו הפסידה מכבי 2:1, הוא השמיע מונולוג קורע לב ולביא: "פעם שמעתי את הקפטן נטע לביא, שאני מאוד מעריך אותו אגב, בא ואומר שהוא קפטן שקט. אני לא כל כך מבין מה המשמעות של קפטן שקט. הייתי רוצה לשבת פעם באולפן או ביציע, ולראות אותו מושך מהאוזניים שחקנים לעמדות שלהם". אוי לאוזניים.
"החלום שלי זה לבוא לראות אותו פעם מסדר את המערך, את הקו ארבע, או לשמוע במחצית שהוא הרים איזה שולחן על מישהו", חשף קטן וסיכם: "אז אפשר להיות שקטים ונחמדים, אבל זה טוב לבתי קפה. אני לא אוהב את זה!"
6 צפייה בגלריה
לא מבין מה זה קפטן שקט? קטן
לא מבין מה זה קפטן שקט? קטן
לא מבין מה זה קפטן שקט? קטן
(צילום: גיל נחושתן)
אנשים נורמטיבים שהיו רואים בחלומם את לביא עובד כסדרן בקו 4, היו מתעוררים שטופי זיעה. קטן שב למציאות, חטף בחילה ועבר להתקפה עילגת על המאמן (כך במקור): "אני שבעתי מזה, בא לי להקיא מהבינוניות, מהלוזריות. בכר, אתה אמור לרפות פה חולי של שנים. להוציא ולהוקיע מהשורש את הבינוניות". לרפות לא כדאי, להוקיע את הבינוניות בהחלט כן, אך ראוי לציין שלקטן עצמו היה חלק בעשור השחור, אפילו כקפטן. אבל בהפסד המביך 1:0 בדרבי של 2013 מול היריבה העירונית המקרטעת, קטן לא תפס לחבריו באוזניים. "כל שחקן צריך לקחת אחריות על עצמו", סיכם אז הקפטן, באקט מרשים של מנהיגות.
פעם, אחרי תבוסה 4:0 למכבי הרצליה שבמהלכה הוחלף קטן וספג קריאות בוז מהאוהדים, נתבקש ברוך ממן לנתח את נפילת קבוצתו לשעבר. "לא ייתכן שילבינו את פני המועדון”, פירשן הקפטן הראשון שלקח אליפות במכבי חיפה. "צריך שחקן מוביל שייכנס בשאר השחקנים. זה מה שצריך לעשות קפטן אמיתי, אבל זה לא קורה וכל אחד דואג לעצמו"...
6 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
ספג אש מכוכב העבר. בכר
(צילום: עוז מועלם)
עכשיו נותר רק לנחש מי היה הקפטן שממן דיבר עליו, ולמה הוא שיחק אותה ראש קטן.

הבורות

ריינשרייבר, שטייף ואיגוד החובבנים במשחק בין הפועל חדרה למכבי ת"א שלף השופט רועי ריינשרייבר צהוב למאמן הכושר האורח גריגוריוס גיאורגיצאס, בטענה שאסור לו להימצא עם שחקניו שערכו חימום. הוא גם סימן לו באצבעותיו שכבר הוזהר שלוש פעמים. המזהיר היה השופט הרביעי ניר שטייף. קשוחים לאללה, רק חבל ששניהם לא מעודכנים שגיאורגיצאס נהג בדיוק בהתאם לנוהלים.
אז האם באיגוד יוציאו עכשיו צהוב לשופטים החובבנים, ובשעת כושר זו יבטלו את הצהוב השגוי למאמן הכושר? הנה תגובתם: "בעקבות האירוע חידד המנכ״ל לצוותי השיפוט כי יש אישור בליגות המקצועניות בלבד למאמן הכושר, להעביר חימום לשלושת שחקני הקבוצה המתחממים. כפי שלעתים טועה שופט בהוצאת כרטיס צהוב בזמן משחק ולא ניתן לבטלו, כך גם במקרה דנן".
6 צפייה בגלריה
הוציא צהוב למאמן הכושר. ריינשרייבר
הוציא צהוב למאמן הכושר. ריינשרייבר
הוציא צהוב למאמן הכושר. ריינשרייבר
(צילום: יובל חן)
חבל מאוד, במיוחד כשזה קורה בגלל שופט יהיר כמו ריינשרייבר, שרק לפני שבועיים וחצי התראיין ואמר: "יש בעלים, מאמנים ושחקנים בכדורגל הישראלי שלא מכירים את החוקה. הם מדברים ואחר כך הם מעצבים דעת קהל שגויה. יש שחקנים שלא יודעים חוקים בסיסיים". ומה עם שופטים שלא יודעים חוקים?
בעונה שעברה היה זה מנכ"ל האיגוד, יריב טפר, שליגלג בשחצנות על מאמן מכבי ת"א. "לא כל מה שאיביץ' אומר זה נכון", השתלח המנכ"ל הזחוח. "שיבוא אלינו לעשות שיעורי בית והדרכה... הביקורת שלו נובעת מבורות". היום, מסתבר, טפר צריך לשלוח את הבורים מהאיגוד להדרכה באגודות.

הנשמות

אהבת החינם של לה פמיליה בבית"ר ירושלים התרגשו השבוע מהמחווה של כמה מחברי "לה פמיליה" שהגיעו לעודד ילד בן 11 מרמלה, שהתלונן כי חבריו מחרימים אותו. "מהרגע שרכשתי את בית"ר הפכנו את 'ואהבת לרעך כמוך' לערך מרכזי במועדון", כתב משה חוגג, והוסיף: "אהבת חינם זה ממכר ומאחד". שלא לדבר על שנאת חינם.
6 צפייה בגלריה
דן איינבינדר ביציע
דן איינבינדר ביציע
ולמה לבית שלו אף אוהד לא הגיע? איינבינדר
(צילום: ראובן שוורץ)
"לא־חוזרים־בלי־דם־הביתה! מז...ם ת'חזירים האדומים!!!" נכתב בעמוד הפייסבוק של הארגון, לפני המפגש עם הפועל ת"א, שעל אוהד שלה שהוכה בגרזן כתבו הנשמות הטהורות את הפיוט: "יורי אכל לראש פטיש". מזכיר קצת את השורה ההיא משיר הרעות של חיים גורי: "אהבה מקודשת בדם".
ורק לביתו של המנודה דן איינבינדר אף אוהד לא הגיע, ולבעלים אין שום בעיה להמשיך בחרם. כל עוד יש לו חוזה, אין אהבת חינם.

המתחשבן

קטש שוב מתעלם מטימור
"אני אוהב את בר טימור ואין שום חשבון", הצהיר שלשום מאמן נבחרת הכדורסל עודד קטש, ששוב השאיר מחוץ לסגל את הגארד שמצוי בכושר מצוין, אולי הטוב מכולם. בטח מגל מקל שמחלים מפציעה, גיא פניני שלא פוגע, וגולן גוט שטופח בפרויקט העסקי בו קטש היה שותף.
6 צפייה בגלריה
קטש מתוח
קטש מתוח
עשה זובור. קטש
(צילום: FIBA.COM )
זה נראה המשך ישיר לזובור שעשה קטש לטימור כמאמן הפועל ירושלים (ג'וב כפול ובעייתי בפני עצמו). האם הכל נעשה בתום לב? בשביל זה כדאי לחזור לתביעה בסך 287 אלף שקל שהגיש המאמן הלאומי נגד איגוד הכדורסל בקיץ, בטענה כי הוצא לחל"ת ללא ידיעתו. ובעיקר מעניין להיזכר בתשובת הנתבעים, שדרשו לחייב את קטש בהוצאות משפט "נוכח חוסר תום ליבו עת הגיש את התביעה". העיקר שהמעסיקים יודעים עם מי יש להם עסק.
מילה זו מילה
""יא אפס. אני אז**ן אותך. אתה לא מכיר אותי. אתה לא תצא מהבית, אני אגמור אותך"
ניר ברקוביץ' מנסה להכניע את לירן שטראובר בסגנון שיש לו אח ורע