דור הזהב של בלגיה, אם לומר זאת בעדינות, לא בדיוק ממצה את עצמו. ההישג הכי גדול של הנבחרת בשבע שנים האחרונות היה חצי הגמר במונדיאל האחרון ברוסיה, בו סיימו השדים האדומים במקום השלישי.
משהו קורה להם במאני טיים, נבחרת עמוסה בכוכבים שפשוט לא מסוגלת ללכת עד הסוף. מהטורניר הנוכחי, בבלגיה ככל הנראה יזכרו רק שם אחד, ז'רמי דוקו, הילד בן ה-19 שסיפק הופעה נהדרת בהפסד לאיטליה.
1 צפייה בגלריה
ז'רמי דוקו
ז'רמי דוקו
ז'רמי דוקו
(צילום: AP)
שחקן הכנף הצעיר מראן גרם לסחרחורת בקרב הגנת איטליה והיה מסוכן מאוד, ורק סנטימטרים ספורים וחוסר מזל הפרידו בינו לבין חגיגות שער. דוקו, עוד תוצר משובח ממחלקת הנוער של אנדרלכט, עבר בנבחרות הנוער השונות של בלגיה, וכבר בתחילת דרכו הספיק לצבור 10 הופעות בנבחרת.
הוא נקרא לדגל על ידי מאמנו בנבחרת, רוברטו מרטינס, אחרי שאדן הזאר לא היה כשיר לפתוח מול איטליה. הכישרון הצעיר לא נכנע ללחץ שבמעמד, ולבלגיה יש על מי לסמוך ביום שאחרי הזאר (ואולי היום הזה כבר הגיע מזמן?).
ב־2018, כשהיה בן 15, החל לקבל הצעות ממועדונים גדולים באנגליה ובהולנד, אך ליברפול ובעיקר יורגן קלופ רצו אותו יותר מכל. המאמן הגרמני שלח הזמנה לו ולמשפחתו ובה הציע להם לבקר במתחם האימונים של המרסיסייד, שם הם פגשו את סטיבן ג'רארד, אגדת המועדון, ואת קלופ עצמו.
ליברפול הציגה בפניהם את הפרויקט המתוכנן, שבו דוקו יהיה יורשו של סאדיו מאנה בבוא היום בשל סגנון המשחק והעמדה הדומה שלהם. המשפחה השתכנעה גם בשל הביטחון הכלכלי, ורצתה לקדם את השיחות עם ראשי הקבוצה האנגלית. אנדרכלט לא רצתה לאבד את הנכס שהחזיקה בו, ושלחה את לא אחר מאשר רומולו לוקאקו, שגם כמו דוקו גדל בקבוצה הבלגית, לשכנע את הילד הצעיר להישאר בקבוצה.
אנדרלכט האמינה שהכבוד העצום לו רוחש דוקו לחלוץ החסון יסייע לה בתוכניתה להשאיר אצלה את הכישרון העתידי. המועדון קבע פגישת וידאו בין שני השחקנים, ובו לוקאקו אמר לדוקו: "היי ג'רמי, גם אני שיחקתי כמוך באנדרלכט. אם אוכל לתת לך עצה טובה - זה שתשאר בקבוצה, ולפחות תסיים את לימודיך באקדמיה".
דוקו הקשיב לעצתו, ואנדרכלט נשמה לרווחה אחרי שהצליחה להשאיר אצלה את השחקן הצעיר, שחתם על חוזה מקצועני בקבוצה שנה לאחר מכן. הוא הצטלם עם החולצה של אנדרלכט לאחר החתימה על החוזה כשברקע תמונתו של לוקאקו, שכל כך העריץ.
בחלוף הזמן, דוקו כאמור זכה לשחק לצד המנטור שלו בנבחרת, סגירת מעגל שחלם עליה במיוחד.
בסופו של דבר, הוא נרכש מאנדרלכט בקיץ האחרון על ידי ראן הצרפתית תמורת 26 מיליון יורו.
בעונת הבכורה שלו העונה בצרפת, זכה להשתתף עימה בליגת האלופות, שיחק בכל ששת המשחקים של שלב הבתים וסיים במקום השישי בליגה הצרפתית, כשמאזנו עומד על 30 משחקים בהם כבש שני שערים, ובזכות יכולת טובה זכה גם לזימון לסגל הרחב של היורו הנוכחי.
בזכות מאמנו רוברטו מרטינס, רבע הגמר ביורו גרם לפריצת הדרך המיוחלת, חלון העברות בפתח ולנו נותר לראות לאן מועדות פניו של דוקו שבשל להוכיח את עצמו, והאם קלופ וליברפול יחזרו לתוכנית המגירה ההיא מ־2018, בה ייעדו לו להיכנס לנעליו של מאנה. במשחק הוא אמנם הפסיד, אך ניצח בתודעה. קרש הקפיצה נבנה, והוא עשוי לעשות את דרכו לקבוצה בכירה יותר.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.