צפון קוריאה הודיעה היום (שני) כי לא תשלח ספורטאים לייצג את המדינה במשחקים האולימפיים בטוקיו בשל חשש מהידבקות בנגיף הקורונה. לפי סוכנות הידיעות של שכנתה דרום קוריאה, הוועד האולימפי במדינה קיבל את ההחלטה עוד בסוף החודש שעבר.
בכך הפכה צפון קוריאה הפכה למדינה הראשונה שנושרת מהאולימפיאדה בטוקיו בגלל הפחד מהקורונה. כזכור, המארגנים הודיעו לאחרונה כי לא תתאפשר כניסה של צופים מחוץ למדינה, כדי להבטיח את שלומם של הספורטאים והתושבים.
2 צפייה בגלריה
צפון קוריאה קים ג'ונג און
צפון קוריאה קים ג'ונג און
שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און
(צילום: רויטרס)
עם זאת, עדיין יש חשש כי קיום המשחקים עלול להחמיר את התפשטות הנגיף ביפן, במקביל לעלייה בתחלואה במדינה ומבצע החיסונים האיטי שהעלו על הפרק את השאלה, האם בכלל צריך לקיים את האירוע.
בכל מקרה, הוועד האולימפי של יפן טען כי צפון קוריאה עדיין לא הודיעה לה שהיא לא תשתתף במשחקים. במידה והיא אכן לא תשתתף, זאת תהיה הפעם הראשונה שהיא מחמיצה את המשחקים האולימפיים מאז עשתה זאת בשתי אולימפיאדות רצופות: ב-1984 בלוס אנג'לס (חרם קומוניסטי על ארה"ב) וארבע שנים לאחר מכן בסיאול (על רקע העוינות עם דרום קוריאה).
2 צפייה בגלריה
דניס רודמן נפגש בצפון קוריאה עם קים ג'ונג און
דניס רודמן נפגש בצפון קוריאה עם קים ג'ונג און
דניס רודמן נפגש בצפון קוריאה עם קים ג'ונג און
(צילום: EPA)
משרד האיחוד של דרום קוריאה הביע צער על החלטת צפון קוריאה ואמר כי הוא מקווה כי אולימפיאדת טוקיו תיתן הזדמנות לשפר את היחסים בין המדינות השכנות. צ'וי יאנג-סם, דובר משרד החוץ הדרום קוריאני, אמר כי הממשלה תומכת במאמציה של יפן לקיים את המשחקים תוך נקיטת אמצעי בטיחות. הוא הוסיף כי יש עדיין זמן לצפון קוריאה לבטל את החלטתה.