מאמן ניו אינגלנד פטריוטס, ביל בליצ'ק, הודיע כי הוא מוותר על מדליית החירות הנשיאותית שהייתה אמורה להיות מוענקת לו על ידי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, העיטור הכי גבוה לאזרח בארצות הברית. המאמן הסביר שהוא מוותר על הכבוד "בגלל האירועים הטרגיים בגבעת הקפיטול בשבוע שעבר".
בליצ'ק בן ה-68 היה אמור להשתתף בטקס ביום חמישי הקרוב, אבל מיד אחרי האירועים בגבעת הקפיטול התחילו להפעיל עליו לחץ על מנת שיוותר על מדליית החירות, בעיקר מסנאטורים דמוקרטים. "זה כבוד גדול עבורי להיות מועמד לקבלת המדליה", כתב בליצ'יק, "אולם יש לי גם כבוד לערכים של האומה שלנו. אני נלחם יחד עם שחקניי להשגת צדק חברתי. המשך המאמצים הללו עולים על כל פרס אישי".
1 צפייה בגלריה
בליצ'יק. סירב לטראמפ
בליצ'יק. סירב לטראמפ
בליצ'יק. סירב לטראמפ
(צילום: EPA)
ביום חמישי טראמפ עלול להיות מודח ע"י בית הנבחרים בגין מרד נגד ארה"ב, מה שהיה עשוי להפוך את היום הגדול של בליצ'יק לפארסה גדולה. המאמן תמך בטראמפ בפומבי לפני הבחירות ב-2016, ואף כתב לו: "הוכחת שאתה לוחם גדול. מקווה שתנצח בבחירות וייתנו לך הזדמנות להפוך את אמריקה לנהדרת". גם השחקן האגדי טום בריידי והבעלים של ניו אינגלנד פטריוטס רוברט קראפט נחשבים לחברים טובים של הנשיא היוצא.
בליצ'יק הוא אחד המאמנים הכי גדולים בהיסטוריה של ה-NFL. הוא זכה עם ניו אינגלנד שש פעמים בסופרבול ורשם תשע הופעות במעמד זה. כמו כן, הוא מחזיק בשיא הניצחונות בפלייאוף ונבחר שלוש פעמים למאמן השנה של הליגה.