הכוכבת הגדולה של שני מחזורי הפתיחה במוקדמות המונדיאל היא נבחרת טורקיה, שכבר בשלב מוקדם עשתה צעדים משמעותיים לעבר העפלה לטורניר בקטאר בשנה הבאה. בבית 7, אולי האיכותי ביותר מבחינת התחרות, היא הוגרלה לצד הולנד בעלת המסורת ונורווגיה של ארלינג הולאנד, ויצאה לדרך עם שני ניצחונות מהדהדים עליהן: 2:4 מדהים על ההולנדים באיסטנבול, ועוד 0:3 על נורווגיה שנאלצה לארח בספרד בגלל מצב הקורונה במדינה.
אם המשחק הראשון היה שייך לחלוץ הוותיק (35) בוראק יילמאז, שכבש שלושער מהמם לרשת הולנד, הרי שהניצחון על נורווגיה היה כולו של אוזאן טופאן בן ה-25. הרבה בזכותו הטורקים פתחו במאה אחוזי הצלחה וכבר מריחים את הדשא הקטארי.

1 צפייה בגלריה
טופאן חוגג מול נורבגיה
טופאן חוגג מול נורבגיה
טופאן חוגג מול נורווגיה
(צילום: EPA)

טופאן, שהתחיל את הקריירה בבורסאספור, משחק כיום בפנרבחצ'ה במגוון תפקידים. במהלך הקריירה שלו הספיק להיות מגן ימני, קשר מרכזי וקשר התקפי. מה הסוד של השחקן הנפלא הזה? הוא מאותם השחקנים האלה שאתה לא שם לב אליהם, ופתאום הם מוסרים, בועטים או מבצעים מהלכים שמשנים את המשחק. כלומר, יצירתי ומהיר, גם במחשבה ולא רק ברגליים. מעבר לכך טופאן גם לא ממש ידוע כסקורר, ולכן היריבות נכשלות בשמירה עליו. מול נורווגיה הוא פתח במרכז המגרש, הבקיע כבר בדקה הרביעית שער ששינה את המשחק ובהמשך השלים צמד.
השווי שלו כרגע עומד על פחות מ-10 מיליון אירו לפני טרנספרמרקט, והוא יכול להיות מציאה אמיתית בקיץ בשוק העברות של קבוצות שנפגעו כלכלית מהמגפה. גם הופעה חזקה ביורו, בו טורקיה תשתתף, יכולה לשדרג את המעמד שלו.
אבל אם מביטים על התמונה הרחבה, טופאן הוא רק חלק מדור שכולל את הקאן צ'להנולו וג'נק טוסון, בין היתר, שמחזיר את טורקיה לימיה הגדולים. המאמן הוא שנול גונש, שכבר הוביל את הנבחרת למקום השלישי במונדיאל 2002, ועכשיו יש לו ביד סגל מיוחד, שמתקרב לזה של אז.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.