בשנים האחרונות, ראינו שחקנים משניים רבים שפרצו בפלייאוף ושינו את הגורל של קבוצתם. חלקם עשו את ההבדל במשחק מכריע אחד, אחרים שיחקו תפקיד גדול בסדרה ספציפית, וכמה מהם אפילו זכו לתפקיד גדול יותר במהלך הפלייאוף, והמשיכו בפריצתם גם בעונות הבאות. הדוגמה הבולטת ביותר לכך הוא פרד ואן וליט, שבעונה שעברה הפך משחקן מחליף בינוני לחלק קריטי באליפות של טורונטו. הוא שמר על סטף קרי ברמה גבוהה וקלע סלי קלאץ'. במרוץ אליפות צמוד ומותח כמו שצפוי השנה, כל פריצה קטנה עשויה להכריע את גורל המועמדות המובילות לתואר.

קייל קוזמה (לייקרס)

אחרי עונה מאכזבת ביותר, בה רשם ירידה בכל קטגוריה סטטיסטית (כולל ירידה חדה ביעילות), הלייקרס חייבים את קוזמה בשיאו. בעונה הסדירה הם הצליחו להסתדר טוב מאוד עם דווייט האוורד וג'אבייל ומגי כסנטרים לצד לברון ודייויס בהרכב גבוה. אך בפלייאוף, כשרוב הקבוצות משחקות בהרכבים נמוכים וסנטרים רבים מאבדים מערכם, המצב יהיה שונה לגמרי. למזלם,הנתונים מראים כי להרכב הנמוך של קוזמה, ג'יימס ודייויס יש מדד נטו (הפרש ממוצע ל-100 פוזשנים) של 16.3, לעומת 6.4 עם מגי במקום קוזמה, מה שמראה על הפוטנציאל הגבוה של סגירת משחקים עם קוזמה לצד הכוכבים.

1 צפייה בגלריה
קוזמה בפעולה
קוזמה בפעולה
קוזמה בפעולה
(צילום: רויטרס)


לאחר שהלייקרס סירבו לוותר עליו בטרייד על אנתוני דייויס ובדד-ליין האחרון, הגיע הזמן שקוזמה יוכיח את עצמו ויחזיר את ההשקעה. הוא השחקן היוצר היחיד בסגל מעבר לג'יימס ודייויס ויהיו רגעים רבים במהלך הפלייאוף בהם הם יידרשו לעזרה שלו, כדי לקבל קצת מנוחה ולא לסחוב את ההתקפה לבד. גם אם כבר לא מצפים ממנו לתרומה בצד ההגנתי, ביסוס מעמדו כשחקן שישי יותר ואופציה שלישית לגיטימית בדקות הקלאץ' יהיה מעל ומעבר, ועשוי להיות בדיוק המרכיב החסר של הלייקרס בדרכם לאליפות.

דונטה דיווינצ'נזו (מילווקי)

למילווקי יש גארדים רבים על הספסל, עם יכולות שונות והאפשרות להכריע משחקים, אך לאף אחד אין את פוטנציאל הפריצה של דיווינצ'נזו, שחקן השנה השנייה שפיספס את הפלייאוף הקודם בגלל פציעה. הוא ביצע קפיצת מדרגה בשנה זו והפך לשחקן שלם במיוחד. בהתקפה, הוא שחקן יוצר ברמה טובה, שקולע באחוזים גבוהים בצבע ובקליעה מכדרור,נ וסף על יכולת ניהול משחק משנית לא רעה. אך הסיפור החשוב באמת הוא בהגנה, שם הוא מוביל את הקבוצה בחטיפות, מצטיין בריבאונדים יחסית לגארד ומדורג שלישי בהשפעתו החיובית על ההגנה.
יכולותיו המגוונות יהיו חשובות במיוחד על הבמה הגדולה, ומבין כל הקלעים שיקיפו את יאניס ומידלטון בכל רגע נתון, הוא השחקן השלם ביותר, עם פוטנציאל להתפוצץ בכל רגע. עדות לכך הגיעה בגמר המכללות לפני שנתיים, בו הוא קלע מהספסל 31 נקודות והוביל את וילאנובה לאליפות. הסוד השמור של מילווקי לפלייאוף יהיה הרכבים בהם לא השתמשה כלל בפלייאוף הקודם. העונה ,יש לה מדד נטו של 21.7 עם יאניס כסנטר (לעומת 13.1 בעמד מספר 4). דיווינצ'נזו יכול להשתלב בצורה מושלמת בהרכבים כאלה, ולהשלים חמישייה נמוכה קטלנית במיוחד.

מונטרז הארל (קליפרס)

כמו רוב שחקני הספסל של הקליפרס, הארל כבר ביצע את פריצתו בעונה שעברה, ולא יהיה מופרך להגיד שהוא השחקן השלישי בטיבו בקבוצה. הוא ישחק תפקיד מכריע בעניין החיסרון הגדול ביותר של הקליפרס -יכולת התמודדותם מול הגבוהים של המערב. הסנטר הנמוך (שני מטר בלבד) היה נהדר בשני הצדדים בעונה האחרונה ,עם 18.6 נקודות למשחק ב-58 אחוזים, כאשר בהגנה הוא דורג חמישי בליגה באחוזים מהשדה של השחקן עליו שמר, 51.4, מעל שחקני הגנה מוערכים יותר כמו מיילס טרנר וקלינט קאפלה.
אך למרות הצלחתו הגדולה בעונה הסדירה, בסדרות פלייאוף תיאורטיות מול ניקולה יוקיץ', קריסטפס פורזינגיס ואנתוני דייויס, הסיפור יהיה שונה לגמרי. בתור הסנטר הבכיר של הקליפרס, ההתמודדות מולם בדקות המכריעות של כל משחק תהיה המבחן הגדול ביותר שלו. אם יצליח להאט אותם לפחות במעט, וינצל את זריזותו כדי להחזיר עם נקודות קלות בצד השני, הקליפרס יהיו בדרך הבטוחה אל הגמר.

אריק גורדון (יוסטון)

לאחר הטרייד על קאפלה, הרוקטס הגיעו למצב בו הסגל שלהם מורכב משלושה גארדים יוצרים, כאשר כל השאר הם שחקני כנף עם שני תפקידים בלבד - לשמור ולרווח את המשחק. כשהסגל תלוי באופן כל כך מוחלט בתפקוד של שני הכוכבים, השחקן היוצר השלישי מקבל אחריות כבדת משקל. לאחר עונת שפל מלאת פציעות, בה ירד בפעם הראשונה מ-40% מהשדה, יוסטון מקווה שההפסקה הארוכה תעזור לגורדון לחזור לעצמו, ולהוכיח שוב את יכולתו הנהדרת במשחקים מכריעים.
בשלוש עונות במדי הרוקטס, גורדון העלה את האחוזים שלו מהשדה ומשלוש במהלך הפלייאוף, תיפקד יפה מאוד בהגנה ורשם כמה משחקים גדולים במיוחד בסדרות מול הווריורס. יכולת דומה גם השנה תוריד לחץ מהכוכבים ותאפשר להם מרחב נשימה גדול יותר. בדרכה לאליפות, יוסטון כנראה תיאלץ לעבור את שתי הקבוצות מאל-איי, וכדי לעמוד במשימה קשה כל כך, היא חייבת את גורדון בשיאו.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.