האם הזכייה של באיירן מינכן בליגת האלופות מסמנת את החזרת השליטה בכדורגל העולמי לגרמניה? במדינה מקווים שכן, למרות שבדרך כלל אין להסיק מהצלחתן של קבוצות לגבי הנבחרת.
בגרמניה מאמינים שגם הנבחרת הלאומית תשחזר את ההצלחה של הטרבליסטית ותציג שוב כמוה את הכדורגל המסחרר והדורסני שאיפיין אותה בעבר.
8 צפייה בגלריה
נוייר היה הדמות הבולטת בזכייה
נוייר היה הדמות הבולטת בזכייה
באיירן מינכן חוגגת את הזכייה בצ'מפיונס
(צילום: MCT)
לפני שנתיים נחלה ה"מנשאפט" כישלון חרוץ במונדיאל ברוסיה 2018, בו הודחה בשלב הבתים אחרי הפסדים למקסיקו (1:0) ודרום קוריאה (2:0) וניצחון (1:2) על שבדיה שלא הספיק. אחרי אותו כישלון ביצע המאמן יואכים לב מהפכה. הוא השאיר בחוץ ותיקים כמו החלוץ תומאס מולר, הבלם מאטס הומלס והמגן ג'רום בואטנג ובנה נבחרת חדשה המבוססת על צעירים.
ב-2019 ספגה גרמניה הפסד בודד (4:2) להולנד במוקדמות יורו 2020, ניצחה ביתר משחקיה וסיימה בתיקו במשחקי ידידות עם סרביה (1:1) וארגנטינה (2:2). ב-2020 היא לא שיחקה עד כה בגלל משבר הקורונה וכעת, המפגשים עם ספרד בליגת האומות ביום חמישי ושווייץ ביום ראשון (6 בספטמבר) אמורים לסמן יציאה לדרך חדשה.
8 צפייה בגלריה
יוגי לב, טוני קרוס ורובין גוסנס באימון
יוגי לב, טוני קרוס ורובין גוסנס באימון
יוגי לב, טוני קרוס ורובין גוסנס באימון
(צילום: AFP)

שחקני באיירן ולייפציג שוחררו מליגת האומות

העניין הוא שמשחקי ליגת האומות מעניינים את הגרמנים בערך כמו משחקי ידידות (74 אחוזים מהאוהדים השיבו בסקר שלדעתם המפעל מיותר). כנראה שגם בשל כך החליט לב לתת מנוחה לשחקני באיירן מינכן ורד בול לייפציג, שהגיעו לשלבים המאוחרים בצ'מפיונס.
בשל כך התנהלו האימונים האחרונים ללא השוער מנואל נוייר, לאון גורצקה, סרג' גנאברי וג'ושוע קימיך וללא נציגיה של רד בול לייפציג - שחקני ההגנה לוקאס קלוסטרמן ומרסל הלסטנברג. מי שכן נכלל בסגל מבאיירן הוא הבלם ניקלס שולה המחלים מפציעה.
8 צפייה בגלריה
קימיך בפעולה
קימיך בפעולה
קיבל מנוחה מליגת האומות. ג'ושוע קימיך
(צילום: MCT)
"יש לי אחריות כלפי השחקנים וצריך לתת להם מספיק זמן להתאושש", הסביר לב. "מה שחשוב זה שהנבחרת והקבוצות יעבדו בשיתוף פעולה". כשנשאל לגבי זימונם של הבלם תילו קהרר והקשר יוליאן דרקסלר מפריז סן ז'רמן שהגיעה לגמר, השיב לב: "הייתה להם הפסקה ארוכה בצרפת (הליגה בה הופסקה בקורונה ולא הגיעה לסיומה), כך שהם שיחקו פחות משחקים מאשר שחקני באיירן ולייפציג. בצורה כזו תינתן הזדמנות לשחקנים אחרים יותר מאשר בזמנים רגילים".
לסגל זומנו לראשונה המגן השמאלי של אטאלנטה רובין גוסנס (26), קשר בורוסיה מנשנגלאדבך פלוריאן ניוהאוס (23) ושוער הופנהיים אוליבר באומן (30). טוני קרוס (30) מריאל מדריד הוא הכדורגלן המבוגר ביותר בסגל מבין שחקני השדה, בעוד אילקאי גונדוגאן (29) הוא הנוסף היחיד שמעל גיל 26.
8 צפייה בגלריה
טוני קרוס חומק מסון יונג-מין
טוני קרוס חומק מסון יונג-מין
קרוס במונדיאל הכושל ב-2018. המבוגר מבין שחקני השדה
(צילום: AFP)

"באיירן מינכן דומיננטית, זה נותן יתרון"

אם הזכייה של באיירן מינכן בליגת האלופות ב-2013 אחרי ניצחון על בורוסיה דורטמונד בגמר סימן את תחילת השליטה של הכדורגל הגרמני (הנבחרת זכתה במונדיאל כעבור שנה), כעת מקווים שהזכייה האחרונה של הבווארים מהווה שוב סימן לבאות.
תצוגה כמו ה-2:8 המדהים על ברצלונה נראית אחת לכמה שנים. ב-2013 הביסה באיירן 0:4 ו-0:3 את בארסה בחצי גמר ליגת האלופות ונתנה סימן לקראת ה-1:7 המדהים של הנבחרת על ברזיל בחצי גמר המונדיאל ב-2014.
8 צפייה בגלריה
טימו ורנר והשוער קווין טראפ
טימו ורנר והשוער קווין טראפ
טימו ורנר והשוער קווין טראפ
(צילום: getty images)
הפעם זה היה משכנע יותר, מדהים יותר והרבה יותר כואב למפסידה. אז האם נבחרת מסוגלת לחקות הצלחה של קבוצה למרות שהיא מבוססת על כישרונות מקומיים ולא על כסף וזרים כמו המועדונים?
מנכ"ל נבחרת גרמניה וכוכב העבר שלה, אוליבר בירהוף (52), סבור: "באיירן מינכן תמיד הציגה תלכיד חזק, ועכשיו היא שוב דומיננטית. זה יכול להיות יתרון, כי השחקנים שלה מכירים היטב זה את זה. הם גם שחקנים טובים בעלי אופי חזק שמציגים רוח קבוצתית. אבל לא רק באיירן. שלושה מבין ארבעת המאמנים בחצי הגמר היו גרמנים וזה מראה שמערכת החינוך שלנו עובדת היטב בשנים האחרונות. אבל אנחנו עדיין צריכים להשתפר. רק ככה נוכל להשאיר מאחור את מה שקרה ב-2018".
8 צפייה בגלריה
אמרה צ'אן ולירוי סאנה
אמרה צ'אן ולירוי סאנה
אמרה צ'אן ולירוי סאנה
(צילום: getty images)

הקמפיין להחזרת תומאס מולר

אם לפני כמה חודשים היו שסברו שמגיע למארק אנדרה טר שטגן לשמש כשוער ראשון, הרי שאחרי הנפילה של בארסה וההצגה של מנואל נוייר (34) בגמר, לכולם אין ספק שהאחרון צריך להמשיך בין הקורות.
לב, שתמך בנוייר (בעל 92 הופעות בנבחרת) גם בתקופה בה סבל מנסיגה וספג ביקורות, אף טען שלטענתו מגיע לו לזכות בכדור הזהב לפני רוברט לבנדובסקי: "מאנו הוא קלאסה בפני עצמה, משוגע ובלתי ייאמן. בשבילי הוא הכדורגלן הטוב בעולם כיום".
8 צפייה בגלריה
מנואל נוייר
מנואל נוייר
מנואל נוייר. לב: "כדור הזהב מגיע לו"
(צילום: EPA)
הזכרנו כבר שכוכבי באיירן קיבלו מנוחה מהמשחקים מול ספרד ושווייץ, ובכל זאת יש אחד שמעסיק שוב ושוב את האוהדים, המצפים להחזרתו לסגל.
אחרי שתומאס מולר (30) הציג כושר נהדר אצל האנזי פליק (כבש 14 שערים ב-50 הופעות) ועזר לבאיירן לזכות בטרבל, בגרמניה החלו לקרוא להחזרתו לנבחרת. עיתונאים ופרשנים צידדו בכך ולא מעט אוהדים טענו ברשתות החברתיות שיש לזמנו.
8 צפייה בגלריה
תומאס מולר
תומאס מולר
תומאס מולר. האוהדים רוצים לראותו חוגג בנבחרת
(צילום: AP)
בירהוף התייחס לסוגיה: "אף פעם אי אפשר לפסול דברים בכדורגל, אבל אנחנו מעוניינים יותר לתת הזדמנויות לצעירים ולהמשיך בדרך בה התחלנו. השגנו תוצאות טובות בשנה האחרונה והכוונה היא להמשיך באותה הדרך. הדבר הכי חשוב הוא שאין שום בעיה אישית בין המאמן לבין מולר, כך שאם יוגי יהיה סבור שהוא נחוץ לנבחרת הוא יצלצל אליו".
לב הבהיר: "גם מולר וגם בואטנג הראו כמה הם חשובים לבאיירן, אבל אחרי המונדיאל האחרון החלטנו ללכת על שחקנים אחרים ואנחנו רוצים לתת להם להתפתח. אין לי שום סיבה לשנות כיוון. כרגע המצב טוב ואם זה ישתנה אהיה הראשון שאשנה את החלטתי".