UFC איסלנד. כמה שמענו על הצהרותיו מלאות הביטחון של נשיא ה-UFC דיינה ווייט בשיא הסגר. אי אפשר היה שלא להסתכל על הפרצוף המאדים שלו, כאילו לקוח מקומיקס של אורי פינק, מפזר בחיוך הבטחות על אי עליו יתקיים אירוע מטורף. והנה, הדוד דיינה עמד במילתו, ועכשיו הפנטזיה מתממשת. יש מקום (אבו דאבי), יש אירוע מדהים שיכלול שלושה קרבות על האליפות, יש נוכחות של פרוספקטים מעניינים.
את תשומת הלב יתפוס הקרב המרכזי, קרב האליפות במחלקת הוולטרווייט בין האלוף המכהן קמארו עוסמאן למטאור של המחלקה, גילברט ברנז. הקרב מול עוסמאן יהיה השלישי של ברנז מול הטופ של המחלקה ב-120 יום, כאשר ניצח בהפרש של חודשיים וחצי גם את דמיאן מאיה וגם את האלוף לשעבר טיירון וודלי.

1 צפייה בגלריה
UFC
UFC
קמארו עוסמאן
(צילום: AP)

כשברנז היה ילד, אביו הציע ללקוח לתקן את רכבו תמורת אימוני ג'יו-ג׳יטסו ברזילאי לכל ילדיו למשך שלושה חודשים, הוא לא ידע שמעסקת החליפין הזאת ייצא אלוף העולם בג'יו-ג'יטסו ברזילאי שלוש פעמים ומדליסט זהב בגביע העולם. יחד עם מאיה, מדובר באחד מלוחמי הקרקע הכי מרשימים במחלקה. ברנז גם מגיע לקרב עם שיפור אדיר ביכולות הסטרייקינג שלו. נכון שמבחינה סטטיסטית אחוזי הדיוק וכמות המכות לדקה בצד של עוסמאן, אבל השיפור והקפיצה באספקט העמידה יעמדו הפעם למבחן הכי גדול של ברנז המוכשר, שהוכיח בקרבות האחרונים שלו שאסור לזלזל ביכולות הסטרייקינג שלו.
מהצד השני יעמוד מולו הפייבוריט והאלוף המכהן. עוסמאן מגיע אחרי ניצחון בקרב מהגיהנום מול קולבי קובינגטון, במה שאולי הייתה ההתמודדות הכי צמודה שלו עד היום באירגון. עוסמאן, זוכה תכנית TUF 21 (הריאליטי של ה-UFC), הוא מתאבק מוכשר שזכה במדליות בקולג', שולט ביריבים שלו ומחזיק בנתון מדהים - מאה אחוז הגנות מפני טייקדאונים. בדיוק, לא הגיע הלוחם שהצליח עד היום לקחת את המפלצת מלוך נס של מחלקת הוולטרווייט בטייקדאון.
הפיקנטריה הרצינית לקרב הזה היא העובדה ששני הלוחמים מגיעים מאותו מכון והם פרטנרים לאימון במשך שנים. עוסמאן סיפר בראיון ל-ESPN שהוא היה בפינה של ברנז מספר פעמים. לפי הדיווחים, עוסמאן עבר להתאמן בדנבר תחת המאמן טרבור וייטמן לקראת הקרב, וברנז נשאר במכון הבית בפלורידה. המאמן הראשי לאורך שנים של שניהם, הנרי הופט האגדי, זז הצידה ולא יהיה בפינה של אף אחד מהם בזמן הקרב.
זה הולך להיות קרב עם התנגשויות מעניינות ושני לוחמים מאוד עוצמתיים, עוסמאן, מתאבק עילאי ומבריק, יפגוש לוחם ג׳יו-ג׳יטסו ברזילאי נפלא ומעוטר. כנראה שאף אחד מהם לא ירצה להיכנס לאזור הבטוח של השני ונראה קרב בעמידה. עוסמאן יתאבק בשביל ניקוד וינסה לא להישאר יותר מדי זמן על הקרקע. ברנז בעיקר ינסה להוכיח שוב שמדובר באחד הלוחמים הכי קשוחים במחלקה. בזמן ששאר המדורגים גבוה תקועים בטוויטר ובמשחקי מו"מ, הוא פילס את הדרך שלו לקרב על החגורה בצורה מרשימה ובזמן קצר, עד כדי כך שיש לתהות מי באמת ה-BMF במחלקה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.