המטפס רם לוין רשם הערב (שני) הישג יפה כשסיים רביעי באליפות אירופה הנערכת במוסקבה, לאחר שסיים את חצי הגמר במקום השישי הכללי והיה האחרון להשיג את הכרטיס לשלב הגמר.
לוין פתח לא טוב את הגמר, אבל השתפר בהמשך ועלה אותו זמנית למקום השלישי. במסלול הרביעי לוין לא הצליח להגיע לזון וישב על הכיסא כדי לראות מה יעשו יריביו. הרוסי ניקולאי ירלובץ הצליח לעקוף אותו בזכות התוצאות שהשיג בחצי הגמר, זכה בארד ומנע מהישראלי מדליה היסטורית. בזהב זכה הסלובני ירניי קרודר, הרוסי סרגיי לוז'טסקי הגיע שני.
1 צפייה בגלריה
רם לוין
רם לוין
רם לוין
(צילום: רועי פלגי)
זאת הפעם הראשונה שמתמודד ישראלי מגיע לגמר אליפות אירופה בטיפוס. אלכס חזנוב סיים במקום העשירי ויובל שמלא דורג 12, מתוך 20 המשתתפים שהגיעו לחצי הגמר.
לאחר הגמר סיכם לוין את ההופעה: "לא יכולתי לחלום על תחרות טובה יותר/ עצם ההגעה לגמר הייתה הישג עצום מבחינתי ונתתי פייט לאורך כל הדרך. זה שהובלתי בחלק מהתחרות תמיד משאיר את ההרגשה של 'מה אם', אבל אני בטירוף כרגע והמטרה שלי היא קודם כל הכרטיס למשחקים האולימפיים".
אליפות אירופה בטיפוס נערכת במבנה המקובל כיום בעולם, בה המתחרים משתתפים בשלושה מקצים שונים, ספיד, בולדרינג והובלה, כאשר עשרים המתחרים המדורגים גבוה ביותר בשקלול הסופי עולים להתחרות במקצה המשולב שמורכב משלוש הקטגוריות ביום אחד.
פורסם לראשונה: 13:53, 23.11.20