לאחר מו"מ ארוך ומייגע שכמעט התפוצץ, חזרו סלובודן דראפיץ' ושי ברדה לסיבוב שני בבית"ר ירושלים כדי להחזיר לה את הצבע. הקדנציה הקודמת לפני ארבע שנים הייתה קצרה למרות עונה מוצלחת, והצמד מקווה להשכיח את תקופת היובש עם רוני לוי, ולהציג קבוצה התקפית ותוססת.
ברדה את דראפיץ' פותחים את העונה השמינית שלהם יחד לאחר שהיה נראה שיפרקו את החבילה וכל אחד ימשיך לדרכו. רצה הגורל, או יותר נכון משה חוגג, והם מצאו את עצמם חוזרים למקום לו הם חיכו לשוב ולסגור מעגל – בית וגן.
1 צפייה בגלריה
סלובודן דראפיץ', שי ברדה
סלובודן דראפיץ', שי ברדה
צוות לעניין. סלובודן דראפיץ' ושי ברדה
(צילום: באדיבות בית"ר ירושלים)
במהלך המו"מ היה נראה שהפערים הכספיים גדולים מדי, וכדי להבין כמה החברות בין השניים עמוקה הציע דראפיץ' לחוגג לקחת רק את ברדה. במקום לקדם את עצמו חשב סלובו על השותף לדרך, וזה מסביר הרבה על הקשר המיוחד הזה.
נראה שלראשונה בתקופת חוגג הוא בוחר את הצוות המקצועי שהכי מתאים למועדון בפן המקצועי, ולא פחות חשוב בפן האנושי. מלבד ההבנה בכדורגל, מדובר בג'נטלמנים בעלי יחסי אנוש מצוינים.
בדיוק כמו שכתבתי כאן בעבר מספר פעמים, בית"ר ירושלים הייתה זקוקה לצוות שהמטרה שלו היא לנצח בכל משחק ולא משנה מי היריבה. להציג כדורגל התקפי בכל מחיר וכמובן לפתח ולקדם שחקנים צעירים ומוכשרים. עם הצוות הקודם, רוני לוי את יוסי בניון, זה פשוט היה בלתי אפשרי. הנמכת ציפיות ובינוניות לא תתקבל עוד על ידי חוגג וכמובן על ידי האוהדים.
דראפיץ' וברדה משלימים אחד את השני ומתנהלים ללא אגו. בעוד ברדה הוא האיש לדבר לליבם של השחקנים ולהיות קרוב אליהם, זה שיכול לזהות פוטנציאל של שחקן מוכשר, דראפיץ' הוא הקשוח יותר, שדורש עבודה קשה ללא פשרות. ומה שמייחד את שניהם זה משחק ההתקפה, הלחץ על היריבה וכמובן שיתוף צעירים.
שיטת המשחק של בית"ר תחת הצמד תהיה שונה ותעבור ל־4־4־2 יהלום המפורסם. בשיטה זו, משחק הלחץ בחלק של היריבה יהיה משמעותי, ובית"ר היא זו שאמורה להכתיב את הקצב, ולא תחכה מאחור מול יריבות נחותות ממנה כמו שראינו בימי רוני לוי. בקיצור, חזרה למה שתמיד היה חלק בלתי נפרד מבית"ר ירושלים - התקפה בכל מחיר.
במערך החדש לקשר האחורי יש תפקיד מכריע. כדי לשחרר את עלי מוחמד קדימה לבצע לחץ ולחלץ כדורים בחלק המגרש של היריבה, בית"ר חייבת להנחית קשר אמצע ברמה גבוהה. התכנון לוותר על שחקן במשבצת הזו היא טעות קריטית להמשך העונה.
עם הסגל שקיים היום, בחיזוק של קשר אחורי וחלוץ וחזרתו של מיכאל אוחנה, אוהדי בית"ר בהחלט יכולים להיות אופטימיים. אולי סוף סוף הם יראו קבוצה שמחה שבאה לשחק כדורגל. עזבו אותנו מטקטיקה ומאמנים הגנתיים. אין מקום לכדורגל אנמי ואפור בטדי כפי שראינו בשנתיים האחרונות.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.