לא שזה היה מפתיע במיוחד, אבל גם את זה היה צריך לסגור: האלופה קנזס סיטי (1:12) עלתה רשמית לפלייאוף, ועכשיו צריכה לסיים כמה שיותר חזק את העונה לפני שתתמודד עם הציפיות האדירות שיש ממנה. ובואו נאמר בצורה עדינה שהפלייאוף שלה לא יחזיק יותר ממשחק אחד אם היא תשחק כמו הלילה (בין ראשון לשני) במיאמי (5:8).
קשה לשמור על יציבות מנטלית לאורך עונה שלמה, ולפעמים גם לא פשוט לשחק נגד קבוצה בצרות. אלו שני התירוצים היחידים ליכולת של הצ'יפס, שלמרות הופעה רעה ניצחו 27:33. פטריק מהומס נחטף שלוש פעמים (מתוך ארבעה איבודים של קנזס סיטי), וכך, איכשהו, מיאמי הצליחה להישאר חזק במשחק גם עם פציעה מוקדמת של דבאנטה פארקר ופציעה מאוחרת של הטייט אנד מייק גסיצקי, שני התופסים הכי אמינים שלה, ואפילו שהגיעה בלי אופציות נורמליות למשחק הריצה.
4 צפייה בגלריה
פטריק מהומס
פטריק מהומס
ניצחון יש, אבל היכולת ממש לא מרשימה. פטריק מהומס
(צילום: MCT)
טואה טאגוואילואה עשה את המקסימום עם 316 יארד ושני טאצ'דאונים, וכאשר רץ בעצמו לאנדזון עם 4:15 דקות על השעון, מיאמי הורידה ל-30:24 – אבל בין הבעיות שהיו לה בעומק לבין האופציות הבלתי נגמרות של קנזס סיטי, המהפך לא היה באמת קרוב.
פיטסבורג (2:11) ידעה לפני המשחק בבאפלו (3:10) שעלתה גם היא לפלייאוף בזכות ההפסד של מיאמי, שהמקרה שלה שונה ודומה לזה של קנזס סיטי. כמו הצ'יפס, היא בתקופה רעה אחרי שהייתה ב-0:11, אבל בניגוד אליהם היא איבדה את הטאץ' המנצח. הסטילרס ספגו 26:15, שהתרכז סביב סוף המחצית הראשונה ותחילת השנייה. עד למצב של 52 שניות לסוף הרבע השני, באפלו לא הצליחה להתקרב לאנדזון – ואז טארון ג'ונסון חטף מסירה של בן רות'ליסברגר והחזיר לטאצ'דאון של 5 יארד. בתחילת הרבע השלישי ג'וש אלן מסר שניים מהירים לסטפון דיגס ולגבריאל דייויס וגמר את המשחק. גרין ביי (3:10) הבטיחה את המקום שלה וראשות ה-NFC מערב עם 24:31 בדטרויט (8:5).
ה-NFC מזרח הופך למרות חולשתו לזירה מעניינת במיוחד, וגם אם זוכת הבית שתגיע לפלייאוף תעשה זאת במאזן שלילי, היא תצטרך לעשות את זה בציפורניים. הג'איינטס, שהרגישו שתפסו מומנטום רציני בניסיון כיבוש הפסגה, חטפו בבית 26:7 מאריזונה (6:7), ופתאום הכל השתנה. פילדלפיה הפתיעה את ניו אורלינס (3:10) 21:24 במשחק הראשון של הרוקי ג'יילן הרטס כקוורטרבק פותח, וגם דאלאס השבורה שוב בתמונה, אחרי 7:30 בסינסינטי (10:2:1), במשחק בו אנדי דלטון חזר לפגוש את האקסית ואימלל אותה.
4 צפייה בגלריה
טארון ג'ונסון
טארון ג'ונסון
חטיפה וטאצ'דאון. טארון ג'ונסון חוגג עם החברים
(צילום: רויטרס)
אבל השליטה נמצאת בידיים של וושינגטון. אותה הקבוצה נטולת השם מהבירה, שלא מצאה את עצמה בתחילת העונה, משחקת בלי הרץ הפצוע המצוין אנטוניו גיבסון ואין לה קוורטרבק אמין (רון ריברה שלח באמצע את המשחק את דוויין הסקינס להחליף את אלכס סמית' – ושניהם היו גרועים באותה המידה ומסרו יחד 108 יארד). מה שיש לוושינגטון זו הגנה ברמה הכי גבוהה בליגה, ושני הטאצ'דאונים שלה בחוץ מול סן פרנסיסקו (8:5), בניצחון 15:23, הגיעו אחרי חטיפות כדורים. וושינגטון מובילה את הבית עם 7:6, ויכולה לחלום על אופציה מטורפת – מאזן חיובי. הג'איינטס עם 8:5, פילי עם 8:4:1 ודאלאס עם 9:4.
שבוע אחרי ההשפלה הביתית מול הג'איינטס, סיאטל (4:9) הוציאה את העצבים על האורחת השנייה ברציפות מניו יורק ופירקה את הג'טס (13:0) 3:40. טי-וויי הילטון, התופס המעולה של אינדיאנפוליס (4:9) שהפרשנים כבר ביטלו בגלל פתיחת העונה בה נעלם לגמרי, המשיך בהתאוששות עם עוד שני טאצ'דאונים, והקולטס חזרו מלאס וגאס (6:7) עם 27:44. דרו לוק נתן לדנבר (8:5) סיבה לחשוב על עתיד טוב יותר עם שיא קריירה של ארבעה טאצ'דאונים שמסר ב-27:32 בקרוליינה (9:4).
4 צפייה בגלריה
צ'ייס יאנג
צ'ייס יאנג
אין שם, יש הגנה. צ'ייס יאנג
(צילום: AP)
טמפה ביי (5:8) קיבלה שני טאצ'דאונים של טום בריידי בדרך ל-14:26 על מינסוטה (6:7), והסתכלה בהנאה על הפער נותר בטוח בזמן שדן ביילי מפספס ארבע בעיטות – שלושה שערי שדה ועוד נקודת בונוס. מייקל באדג'לי, הבועט של של הצ'ארג'רס (9:4), דווקא היה מדויק יותר עם כדור מ-43 יארד על הבאזר שסידר לקבוצה 17:20 על אטלנטה (9:4). דרק הנרי ממשיך לפרק עם הרגליים כל יריבה שמעזה לנסות לעצור אותו, וטס על 215 יארד (שני טאצ'דאונים) ב-10:31 של טנסי (4:9) בג'קסונוויל (12:1). למעשה, הוא רץ שלושה יארד יותר מאשר שחברו ראיין טנהיל מסר.
במשחק נוסף: שיקגו (7:6) – יוסטון (9:4) 7:36. בחמישי: ראמס (4:9) – ניו אינגלנד (7:6) 3:24. הלילה: קליבלנד – בולטימור.
4 צפייה בגלריה
טום בריידי
טום בריידי
זה קל כשהיריבה לא יודעת לבעוט. טום בריידי
(צילום: רויטרס)