הראשונה מאז אולימפיאדת לוס אנג'לס 1984. האצנית דיאנה ויסמן השיגה היום (רביעי) את הקריטריון למשחקים האולימפיים בטוקיו ותייצג את ישראל בריצה ל-100 מטר.
ויסמן (22) המתינה תקופה ארוכה עד לסגירת הרשימות של איגוד האתלטיקה העולמי כדי לדעת אם תיכלל במשלחת באמצעות מיקומה בדירוג העולמי, ולא דרך כניסה ישירה של תוצאת המינימום, שעמדה על 11.15 שניות.
2 צפייה בגלריה
דיאנה ויסמן
דיאנה ויסמן
קיבלה בשורה משמחת. דיאנה ויסמן
(צילום: אורן אהרוני)
כאמור, בכך תהיה ויסמן האצנית הישראלית הראשונה שתייצג את ישראל בריצות קצרות באולימפיאדה.
ויסמן היא כזכור אלופת ישראל ב-100 מטר, ומחזיקה גם בשיא הישראלי בריצה זו העומד על 11.25 שניות, שנקבע ב-2019 במסגרת אליפות הבלקן בבולגריה.
ויסמן נולדה בעיר מינסק שבבלארוס, לוולדימיר ואירינה ויסמן. אמה בעלת תואר שני בחינוך גופני וגם משמשת כיום כמאמנת שלה. כשהייתה בת שנתיים עלתה עם משפחתה לישראל והחלה בגיל 9 את דרכה הספורטיבית.
מי שעוד קיבלה את הבשורה המשמחת היא רצת ה-3,000 מטר מכשולים אדווה כהן, שמחזיקה בשיא הישראלי, 9:29.74 דקות, שנקבע ברלין 2018. הדירוג העולמי הגבוה שלה הספיק לה על מנת להיכלל במשלחת לאולימפיאדה.
2 צפייה בגלריה
אדוה כהן
אדוה כהן
גם אדוה כהן תטוס ליפן
(צילום: אורן אהרוני)
כעת מונה משלחת האתלטיקה של ישראל לטוקיו 9 ספורטאים וספורטאיות. בנוסף לכהן ו-ויסמן ישתתפו חמישה רצי מרתון (שלושה גברים ושתי נשים), קופצת המשולשת חנה קנייזבה מיננקו וסלאמוויט באיולין טפרי ב-5,000 ו-10,000 מטר.