סוגיית קיום המשחקים האולימפיים בטוקיו בקיץ הקרוב ממשיכה להעסיק את התקשורת העולמית, ובעיקר את יפן. אחרי שבימים האחרונים הגיעו לא מעט ציטוטים מבכירים ברשויות היפניות בנוגע לרצון לבטל או שוב לדחות את האולימפיאדה בעקבות התחלואה הגוברת מקורונה במדינה, וכן סקרים שהראו כי הציבור לא ממש מתלהב מאירוח האירוע, יו"ר הוועדה המארגנת, סייקו השימוטו ניסתה לעשות סדר, ובעיקר להרגיע.
"יש לא מעט דאגות, אבל אנחנו לא חושבים על ביטול המשחקים", אמרה השימוטו במסיבת עיתונאים מיוחדת שקיימה בעקבות המצב. "העובדה שבכירים ברשויות דואגים מהמצב רק צריכה להמחיש כמה אנחנו לוקחים את כל הדברים האלה ברצינות ומתכננים שהאולימפיאדה תהיה בטיחותית מבחינה בריאותית".
1 צפייה בגלריה
סמל המשחקים האולימפיים בטוקיו
סמל המשחקים האולימפיים בטוקיו
סמל המשחקים האולימפיים בטוקיו
(צילום: AFP)
הפחד ביפן נובע גם מכך שהליך החיסונים מתנהל בצורה איטית מאוד, כשפחות מאחוז מהאוכלוסייה התחסן בינתיים. למרות שהאולימפיאדה אמורה להיפתח בעוד שלושה חודשים, ואחוז המתחסנים צפוי לגדול משמעותית, זה עדיין לא יספיק על מנת להבטיח את ביטחון האזרחים.
ביום חמישי האחרון פורסמו מספר הנדבקים ברחבי יפן. בטוקיו התגלו 729 מקרים חדשים, הכמות הגדולה ביותר בעיר ליום אחד מזה חודשיים. באוסקה המספרים אף גבוהים יותר - 1,208. עד כה מתו מהנגיף 9,500 בני אדם במדינה האסייתית.