הפרישה של פטרה קביטובה מרולאן גארוס הותירה את אוהדי הטניס והעיתונאים מופתעים במיוחד. הסיבה לכך הייתה פציעה, אבל לא כזו שנגרמה לה כתוצאה ממאמץ פיזי במהלך אימון או משחק, אלא פציעה ביזארית.
הצ'כית נפגעה ברגלה בזמן שקמה מהכיסא במסיבת עיתונאים, מעדה ונפלה. היא נפצעה בקרסול, עברה בדיקת MRI ומאוחר יותר הודיעה שלא תוכל להמשיך להתחרות. בעקבות האירוע החריג נזכרנו בכמה פציעות ביזאריות לא פחות, חלק מהן עוררו בעיקר גיחוך.
9 צפייה בגלריה
ואסל, שטראובר, סטודמאייר וקניסארס
ואסל, שטראובר, סטודמאייר וקניסארס
שטראובר, סטודמאייר וקניסארס
(צילום: ראובן שוורץ, getty images)
9 צפייה בגלריה
פטרה קביטובה מאוכזבת
פטרה קביטובה מאוכזבת
לפטרה קביטובה יש סיבה להיות מאוכזבת
(צילום: AP)

קניסארס והאפטרשייב

ללא ספק אחת הפציעות המוזרה ביותר בתולדות הכדורגל העולמי, שאירעה לפני מונדיאל 2002. שוער נבחרת ספרד סנטיאגו קניסארס אך סבל מחתך עמוק בכף רגלו לאחר שדרך בביתו על בקבוק אפטרשייב שנפל מידו ונשבר. לצערו השוער לא יכול היה להצטרף לחבריו בטורניר שהתקיים ביפן ודרום קוריאה.
9 צפייה בגלריה
סנטיאגו קניסארס
סנטיאגו קניסארס
הפציעה המוזרה עלתה לקניסארס במקום בהרכב
(צילום: גטי אימגס)
בדיעבד, הפציעה ההיא עלתה לקניסארס במקום בהרכב לא רק מהטורניר, מכיוון שאיקר קסיאס הפך לאחר מכן לשוער מספר 1 של הנבחרת.

נסטה והפלייסטיישן

אלסנדרו נסטה נחשב לאחד הבלמים הגדולים בתולדות הכדורגל האיטלקי. יחד עם זאת, היה לו במהלך הקריירה תחביב לשחק במשחקי פלייסטיישן.
באחד המקרים, בהם אימץ את ידו במיוחד, הוא קרע גיד באגודל(!) ונאלץ לעבור ניתוח בכף ידו. בעקבות זאת הוא נעדר למשך כחודש.
9 צפייה בגלריה
נפגע בגלל התחביב. אלסנדרו נסטה
נפגע בגלל התחביב. אלסנדרו נסטה
נפגע בגלל התחביב. אלסנדרו נסטה
(צילום: Gettyimages)

המקדחה של ואסל

חלוץ העבר של אסטון וילה סבל ב-2002 מנפיחות בבוהן רגלו וניסה לפתור את הבעיה בדרך מיוחדת: קדיחת חור בעזרת מקדחה מיוחדת לטיפול בציפורניים על מנת להקיז דם. בסופו של דבר הוא גרם לעצמו נזק גדול בהרבה, נאלץ לקבל טיפול רפואי והחמיץ שלושה משחקים של קבוצתו.
9 צפייה בגלריה
דריוש ואסל
דריוש ואסל
החמיר את הנזק. דריוש ואסל
(צילום: AP)
המקרה ההוא זכה לכותרות גדולות בצהובונים הבריטיים ועסקו בצורה נרחבת בסטיגמות לגבי אינטליגנציה של כדורגלנים. בנוסף, תוכניות הסאטירה באנגליה חגגו על הפרשה.
השחקן עצמו הגיב: "זה לא היה כפי שתואר באינטרנט, כי לא השתמשתי במקדחה רגילה אלא במקדחה מיוחדת לטיפול. ניסיתי לעשות את זה בעצמי בבית, אבל לא הצלחתי".

החגיגות המוגזמות של פלרמו ומאטיץ'

מרטין פאלרמו, שהתפרסם בשל כיבושיו הרבים בבוקה ג'וניורס ובהחמצת שלושה פנדלים במשחק אחד בקופה אמריקה 1999, נפצע בצורה חמורה לאחר שהבקיע שער ניצחון עבור ויאריאל נגד לבאנטה בגביע המלך ב-2001. במהלך חגיגות השער הוא טיפס ליציע כדי לחגוג עם האוהדים, אבל נחבל כשנפל מקיר ושבר את רגלו. כתוצאה מכך הוא נזקק לניתוח ונעדר חצי שנה מהמגרשים.
פאלרמו לא לבד בחגיגות כושלות. נמניה מאטיץ' חגג את הזכייה של צ'לסי בגביע הליגה ב-2015 אחרי ניצחון בגמר על טוטנהאם. הקשר הסרבי רק שכח שהוא נותר ללא מגיני עצם ובמהלך החגיגות נפגע בקרסולו.
9 צפייה בגלריה
מרטין פאלרמו
מרטין פאלרמו
מרטין פלרמו
(צילום: AP)
מקרה דומה התרחש בגמר גביע הליגה באנגליה ב-1993, רק שהפעם הקורבן לא ממש היה אשם, אלא חברו לקבוצה. בלם התותחנים טוני אדאמס הניף באוויר את כובש שער הניצחון נגד שפילד וונסדיי, סטיב מורו.
אדאמס, שלא עמד כנראה בעומס, הפיל את מורו על הרצפה וגרם לו לשבר בעצם הבריח. בעקבות אותה פציעה החמיץ מורו את גמר הגביע האנגלי שהתקיים מאוחר יותר.

גם בישראל: הקפה של שטראובר ודלת הארון של סלמן

שתי פציעות ביזאריות התרחשו בכדורגל הישראלי בשנת 2004. השוער לירן שטראובר החמיץ משחק ליגה של מכבי תל אביב נגד מכבי פתח תקווה ומאוחר יותר נעדר גם מהתיקו 1:1 של הצהובים מול יובנטוס בליגת האלופות. הסיבה לכך הייתה כוס קפה שהתפוצצה בידו וגרמה לו לפציעה משברי הזכוכית.
9 צפייה בגלריה
לירן שטראובר במדי מכבי ת"א ב-2004
לירן שטראובר במדי מכבי ת"א ב-2004
מזג מים רותחים. לירן שטראובר במדי מכבי ת"א ב-2004
(צילום: ראובן שוורץ)
גם המגן סלמן עמר, ששיחק באותה שנה במ.ס אשדוד, סבל מפציעה ביזארית. הוא נחבל בראשו וסבל מחתך בעת שהתרומם בביתו ולא שם לב שדלת הארון פתוחה.

כשאמארה נתן אגרוף לארון עם דלת זכוכית

אחרי שניו יורק ניקס הפסידה 104:97 למיאמי היט בפלייאוף 2012, אמארה סטודמאייר היה עצבני במיוחד. כשנכנס לחדר ההלבשה הוא נתן אגרוף לארון עם דלת מזכוכית ובתוכו מטף לכיבוי אש. כתוצאה מכך סבל מחתכים עמוקים בידו, נזקק לתפרים ונעדר מהמשחק הבא בסדרה.
לאחר המקרה צייץ סטודמאייר: "אני כל כך כועס על עצמי, אני רוצה להתנצל בפני האוהדים וחבריי לקבוצה וממש לא גאה במה שעשיתי".
9 צפייה בגלריה
התנצל על הפדיחה. אמארה סטודמאייר
התנצל על הפדיחה. אמארה סטודמאייר
התנצל על הפדיחה. אמארה סטודמאייר
(צילום: AFP)

כשבאנגה שכח את בלם היד

הקשר הארגנטינאי אבר באנגה נפצע בינואר 2012 ונעדר למשך חצי שנה בעקבות שבר ברגלו וניתוח מסובך שעבר. וזה ממש לא קרה לו על המגרש.
בעת שתידלק את רכבו שכח שחקנה של ולנסיה באותה תקופה להרים את בלם היד של המכונית. כתוצאה מכך הרכב הידרדר ורגלו של באנגה נלכדה בינו לבין משטח בטון בתחנה.
9 צפייה בגלריה
אבר באנגה
אבר באנגה
שכח להרים את הבלם. אבר באנגה
(צילום: EPA)

שחקן הראגבי ששתה אפטרשייב

כששחקן הראגבי של נבחרת אנגליה, קולין סמארט, חגג ניצחון על צרפת ב-1982 בטורניר חמש האומות היוקרתי, הוא שתה בטעות בקבוק אפטרשייב. איך זה קרה? חברו לנבחרת קולין מקולוך רוקן בקבוק אפטרשייב, מילא אותו ביין ושתה.
סמארט, שלא כמו השם שלו, ממש לא נהג בחוכמה. הוא רצה לחקות את המעשה של חברו ונטל בקבוק אפטרשייב רגיל, ושתה. לא במפתיע, הוא חש ברע והובהל לבית החולים בפריז, שם עבר שטיפת קיבה. שחקני הנבחרת התבדחו על המקרה ואחרי ניצחון על וויילס אמר אחד מהם: "אפטרשייב בטח יהיה טעים הלילה".