עוד לא הספקנו להתאושש מהזכייה של באיירן מינכן בליגת האלופות, וכבר בעוד שבועיים וחצי הליגה הטובה בעולם חוזרת במלוא תפארתה, ואפילו עם קהל.
טוב, לא בכל משחק ולא נראה גם אצטדיונים מלאים. אבל אתמול, שעה קלה לאחר הגרלת הבתים הודיע אלכסנדר צ'פרין, נשיא אופ"א, כי יש אישור להחזרת האוהדים לאיצטדיונים למשחקי שלב הבתים בליגת האלופות ובליגה האירופית בתנאים מחמירים. הקהל יוכל לחזור רק במדינות שבהן הממשלה המקומית תתיר זאת. וכרגע, בחלק גדול ממדינות אירופה הממשלות עדיין אוסרות כניסת קהל למגרשים. בהולנד למשל, שם אישרו תחילה כניסה של 20 אחוזים מהתפוסה, החליטו לאסור שוב על הקהל להגיע למשחקי הליגה בגלל הגידול בתחלואה. גם במדינות בהן יהיה אישור, המקסימום הוא 30 אחוזים מהתפוסה. האישור הוא רק לקהל המקומי. על אוהדים של הקבוצות האורחות ייאסר להגיע.
11 צפייה בגלריה
 נפגשים שוב
 נפגשים שוב
נפגשים שוב
(צילומים: gettyimages)
למרות ההגבלות, אלה ללא ספק חדשות טובות, וזה בא אחרי שההגרלה עצמה סידרה לנו שני מפגשים ישירים בין לאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו, עדיין שני השחקנים הטובים בעולם. השניים שזכו ב-11 מ-12 כדורי הזהב האחרונים.מעולם לא הייתה בכדורגל העולמי יריבות גדולה וארוכת שנים כמו זו שבין הארגנטינאי לפורטוגלי. זה התחיל עוד בימים שרונאלדו שיחק במנצ'סטר יונייטד, הגיע לשיא כאשר CR7 עבר לריאל מדריד, ועכשיו הם ייפגשו בפעם הראשונה מאז שכריסטיאנו עבר ליובנטוס. הם נפגשו בעבר חמש פעמים במסגרת ליגת האלופות, כולל בגמר 2009 ברומא, כאשר מסי בן ה-22 כבש בניצחון של ברצלונה 0:2. עבור רונאלדו זה היה משחקו האחרון במדי השדים האדומים
11 צפייה בגלריה
פעם היו להם דייטים בליגה הספרדית
פעם היו להם דייטים בליגה הספרדית
פעם היו להם דייטים בליגה הספרדית
(צילום: AP)

במהלך השנים הם נפגשו 35 פעמים. מסי ניצח ב-16 מהמפגשים, רונאלדו רק ב-10. עוד 9 משחקים הסתיימו בתיקו. מסי הבקיע במשחקים אלה 22 שערים וחילק עוד 12 בישולים. רונאלדו הגיב ב-19 שערים ובישול אחד בלבד.
ועדיין, כריסטיאנו מוביל את טבלת הכובשים הגדולים בהיסטוריה של ליגת האלופות. לפורטוגלי יש לא פחות מ-130 שערים ב-170 המשחקים שלו בצ'מפיונס ליג. מסי מפגר אחרי ב-15 שערים. הוא כבש 115 פעמים ב-143 המשחקים שלו. אי אפשר יהיה לברוח מהיריבות המיתולוגית הזו לפני שני המשחקים בין ברצלונה ליובנטוס, והשניים יעשו כמובן את הכותרות הגדולות. הנה, הם עושים אותן כבר עכשיו, מיד אחרי ההגרלה.
11 צפייה בגלריה
מי יסיים ראשון?
מי יסיים ראשון?
מי יסיים ראשון?
(צילום: AP)
ובכל זאת, מדובר בשלב הבתים. אין כמעט סיכוי שהשתיים לא יעפילו לשמינית הגמר מבית 7. כי עם כל הכבוד לדינמו קייב ולפרנצווארוש, שתי קבוצות צנועות שהעפילו רק דרך הפלייאוף, קשה לראות אותן מפריעות לבארסה וליובה להמשיך כהרגלן לשלבי הנוקאאוט. המפגשים בין ברצלונה ליובנטוס יפגישו גם את שני השחקנים שעברו צד במהלך הקיץ, ארתור הברזילאי שהצטרף ל"גברת הזקנה" ומירלם פיאניץ' הבוסני שעשה את הדרך ההפוכה. זה יהיה גם מפגש בין שני חברים טובים, פרנקי דה יונג מברצלונה ומתיאס דה ליכט מיובנטוס, אחרי ששיתפו פעולה במדי איאקס לפני שעברו לכסף הגדול בספרד ובאיטליה.

בית 1

למרות ההפסד להופנהיים בליגה, באיירן מינכן היא עדיין הקבוצה הטובה באירופה. מאז שהאנזי פליק מונה למאמן הראשי בנובמבר, באיירן זכתה כבר בחמישה תארים, והיא רעבה לעוד. בכושר הנוכחי שלה, אלופת אירופה אמורה לסיים ראשונה בבית לא פשוט, שבו הקרב על הכרטיס השני יהיה בין אתלטיקו מדריד לזלצבורג.
ההצטרפות של לואיס סוארס לקולצ'ונרוס היא תוספת כוח משמעותית, אבל אתלטיקו היא סימן שאלה אחרי העונה המאוד בינונית שעברה עליה. זלצבורג, עונה שנייה בליגת האלופות, פחות חזקה ומאיימת משהייתה אשתקד, כאשר ארלינג הולאנד עדיין שיחק אצלה, אבל אף אחד באירופה כבר לא מזלזל באלופה האוסטרית.גם עבור לוקומוטיב מוסקבה, סגנית אלופת רוסיה, זו עונה שנייה ברציפות בליגת האלופות. וככל הנראה היא תסיים גם העונה במקום האחרון בבית שלה, כמו לפני שנה. העולות: באיירן מינכן ואתלטיקו מדריד.
11 צפייה בגלריה
באיירן מינכן מניפה את הגביע
באיירן מינכן מניפה את הגביע
באיירן מינכן מניפה את הגביע. רוצה לשמור על התואר
(צילום: EPA)

בית 2

על הנייר ריאל מדריד אמורה לסיים במקום הראשון, כאשר שלוש הקבוצות האחרות בבית ייאבקו על הכרטיס השני לשמינית הגמר. אבל לפחות על פי מה שראינו מריאל בתחילת העונה בספרד, ולאור העובדה שהיא כלל לא התחזקה, יש סיכוי שהמשימה של האלופה הספרדית תהיה קצת יותר קשה ממה שאפשר להעריך. אינטר, שהעפילה בעונה שעברה לגמר הליגה האירופית, רק הולכת ומתחזקת תחת הנהגתו של אנטוניו קונטה. מנשנגלדבאך היא אחת הקבוצות המלהיבות ביותר בגרמניה, ואת שחטאר דונייצק כבר לא צריך להציג.
האלופה האוקראינית, עם מנור סולומון בעונה שנייה בליגת האלופות, הייתה חסרת מזל בעונה שעברה כאשר נכשלה במשחקה האחרון בשלב הבתים ולא העפילה לשמינית הגמר. הפעם יש לה סיכוי לא רע להפתיע ולהעפיל מהבית הקשה הזה, מה גם שבעונה שעברה היא ניצחה בסן סירו, המגרש הביתי של אינטר. זה קרה כשסולומון הבקיע בדקה ה-90 מול אטלאנטה. העולות: ריאל מדריד ושחטאר.
11 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
מנור סולומון. יעלה לשמינית הגמר?
(צילום: EPA)

בית 3

מנצ'סטר סיטי אמורה להעפיל מהמקום הראשון בבית הזה, אבל התחושה היא שהדברים פשוט לא מסתדרים לפפ גווארדיולה. זו העונה החמישית של פפ מאז שהגיע למנצ'סטר סיטי, כשהמטרה המוצהרת מתחילת הדרך הייתה לזכות בליגת האלופות. אבל בכל ארבע העונות של המאמן הקטלוני בקבוצה, היא מעולם לא עברה את שלב רבע הגמר. זה בניגוד לכל מה שעשה קודם בשבע העונות שלו בברצלונה ובבאיירן מינכן, כאשר תמיד הגיע לפחות לחצי הגמר, ופעמיים גם זכה בגביע.
אז נכון, זה שלב הבתים ואותו סיטי צריכה לעבור. אבל מצפים לה חיים לא קלים, בעיקר מול מארסיי העקשנית, הקבוצה של המאמן הפורטוגלי אנדרה וילאש בואש, שחוזרת לליגת האלופות אחרי היעדרות של שבע שנים. סיטי הודחה כזכור ברבע הגמר בליסבון מול קבוצה צרפתית אחרת, ליון. פורטו, פעמיים אלופת אירופה בעבר הרחוק, תנסה להפתיע, כמו גם אולימפיאקוס, אבל כנראה שזה לא יספיק. העולות: מנצ'סטר סיטי ומארסיי.
11 צפייה בגלריה
פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה. לא הולך לו בצ'מפיונס
(צילום: AP)

בית 4

ההימור שלי: זה יהיה הבית שבו יובקעו הכי הרבה שערים. קודם כל כי ישחקו בו שלוש מהקבוצות ההתקפיות ביותר באירופה, ולפי הסדר הנכון: אטאלנטה, ליברפול ואיאקס. ושנית, כי מייטלנד, הקבוצה הדנית הצנועה, צפויה לצערה לספוג כמות נכבדה של שערים. ליברפול, שזכתה בליגת האלופות לפני שנתיים אך הודחה במפתיע ע"י אתלטיקו מדריד בשמינית הגמר בעונה שעברה, מקווה להגיע העונה הרבה יותר רחוק. ואולי אפילו לגמר ב-29 במאי 2021, שיתקיים באיצטדיון באיסטנבול בו ניצחה בגמר 2005 את מילאן.
איאקס היא כבר לא הקבוצה הנהדרת שהגיעה לחצי הגמר לפני שנתיים – שאלמלא השער של לוקאס מורה בדקה ה-94 הייתה פוגשת את ליברפול בגמר. ועדיין מדובר בקבוצה סופר-התקפית שתענוג לראות אותה משחקת. אטאלנטה הייתה המרעננת הרשמית של ליגת האלופות בעונה שעברה, והיא מתכוונת להיות כזו גם העונה. הקבוצה של גאספריני, שכבר שנתיים כובשת הכי הרבה שערים בליגה האיטלקית, היא גם קבוצה שאי אפשר שלא להינות ממנה. העולות: ליברפול ואטאלנטה.
11 צפייה בגלריה
סלאח חוגג
סלאח חוגג
מוחמד סלאח אמור לדלג לשמינית הגמר
(צילום: רויטרס)

בית 5

על פניו זה נראה הבית המאוזן ביותר מבין השמונה. הסיבה העיקרית: ראן, שהגיעה מהדרג הרביעי, היא קבוצה מצויינת שיש לה סיכוי להעפיל לשמינית הגמר.
סביליה הוכיחה את עוצמתה כשזכתה בליגה האירופית. צ'לסי המתחדשת של פרנק למפארד היא אמנם קבוצה בבנייה, אבל הפוטנציאל שלה הוא עצום. אגב, צ'לסי ניצחה רק פעם אחת ב-10 משחקיה האחרונים מול יריבות מספרד. ראן, שתשתתף בליגת האלופות בפעם הראשונה, היא אולי לא שם גדול בכדורגל האירופי, אבל יש לה את אדוארדו קמבינגה, הקשר בן ה-17 שכל אירופה רודפת אחריו. גם לקרסנודאר הרוסית, קבוצה שהוקמה אך לפני 12 שנה, זו תהיה הופעת בכורה בליגת האלופות, אבל היא ככל הנראה לא תעפיל לשמינית הגמר. העולות: סביליה וצ'לסי.
11 צפייה בגלריה
חסוס נבאס
חסוס נבאס
סביליה לא רוצה לשחק שוב בליגה האירופית
(צילום: AFP)

בית 6

דורטמונד נראית כפייבוריטית להעפיל מהמקום הראשון בבית הזה, במיוחד אם ג'יידון סאנצ'ו יישאר בקבוצה. אבל גם אם הוא יעבור בימים הקרובים למנצ'סטר יונייטד, סגנית אלופת גרמניה אמורה להעפיל לשמינית הגמר, כאשר בחוד ההתקפה שלה משחק החלוץ הנורבגי הנפלא ארלינג הולאנד. ללאציו של סימונה אינזאגי יש מפציץ משלה, צ'ירו אימובילה, שכבש לא פחות מ-36 שערים בעונה שעברה בליגה האיטלקית. הקבוצה האיטלקית אמורה להיאבק מול זניט סנט פטרסבורג, אלופת רוסיה, על הכרטיס השני לשמינית הגמר. לקלאב ברוז', עם כל הכבוד, יהיה קשה להצליח בבית הזה. העולות: דורטמונד וזניט.
11 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד
ארלינג הולאנד
ארלינג הולאנד. אמור להפגיז כרגיל
(צילום: רויטרס)

בית 8

אם יש בית אחד מבין השמונה שאפשר לכנות אותו "בית המוות" הרי זהו בית 8. אם נוציא את בשקשהיר מהמשוואה, יש כאן שלוש קבוצות שכל אחת מהן אמורה להעפיל לשמינית הגמר. אבל מה לעשות ואחת מהשלוש תיאלץ לסיים את דרכה כבר בתחילת דצמבר.
לפריז סן ז'רמן יש עדיין סיוטים מהמפגש הקודם מול מנצ'סטר יונייטד. זה היה בשמינית הגמר לפני שנתיים. האלופה הצרפתית ניצחה 0:2 באולד טראפורד ובכל זאת הודחה כאשר הפסידה 3:1 בפאריז לקבוצה של ילדים.
11 צפייה בגלריה
אנחל די מריה וניימאר
אנחל די מריה וניימאר
אנחל די מריה וניימאר. ייקחו העונה את הגביע?
(צילום: AFP)
מאז קרו הרבה דברים בשתי הקבוצות. פ.ס.ז' התעשתה והעפילה לגמר ליגת האלופות, ולמרות שנוצחה ע"י באיירן מינכן, זה היה ההישג הגדול ביותר שלה בצ'מפיונס ליג. יונייטד נראית כמו קבוצה שלאט לאט חוזרת לעצמה ומקווה שתצליח לאיים העונה על ליברפול והיריבה העירונית. גם בליגת האלופות יונייטד רוצה להגיע הכי רחוק שאפשר, ועדיין המשימה תהיה קשה. ר.ב. לייפציג היא כבר שם דבר באירופה, והקבוצה של יוליאן נגלסמן, המאמן בן ה-33, הוכיחה זאת בעונה שעברה כשניצחה את אתלטיקו מדריד ברבע הגמר. כמה ימים לאחר מכן היא הפסידה בחצי הגמר בליסבון לפ.ס.ז', והנה היא עומדת להיפגש עם ניימאר ואמבאפה עוד פעמיים ואולי הפעם גם לנצח. העולות: פריז סן ז'רמן ומנצ'סטר יונייטד.