האם מישהו הופתע מהשבוע האחרון של בית"ר ירושלים? זה היה כישלון צפוי מראש, עם ההדחה מהגביע וההישארות מחוץ לפלייאוף העליון. אל תספרו לי שבית"ר נחשבת לקבוצה גדולה, זה טוב לאגדות. בית"ר הייתה קבוצה מרשימה, אבל זה היה מזמן. בשנים האחרונות אין שום דבר שיכול להעמיד אותה בשורה אחת עם מכבי תל אביב ומכבי חיפה. היא הרחק מאחור, ולא מדגדגת אותן - לא בהישגים, לא בהתנהלות, לא בנוער, לא במשאבים. פשוט - לא.
השאלה עתה היא מכאן והלאה. אפשר לחפש אשמים. זה קל. הבעלים, המאמנים, אבל למען האמת, כאשר אין אסטרטגיה, אין תהליכים מובנים ואין יסודות, ההתפרקות היא טבעית. זה מה שקורה בבית"ר. אין, פשוט אין כלום כמעט. וכדי לתקן, לא ניתן לבצע את המהפכה הזו בשלוף, זה לא ילך. גם אם תפזרו ביטקוינים, וגם אם תפנו לשייח' באמירויות. פשוט יש צורך בפינוי ובינוי - לא שיפוץ, אלא בניית יסודות. לעקור ולנטוע.

1 צפייה בגלריה
אלירן עטר מאוכזב
אלירן עטר מאוכזב
אלירן עטר מאוכזב
(צילום: ראובן שוורץ)

למה ציפיתם? סיפרתם מעשיות שהקבוצה אינה מאוזנת? סיפרתם שהקבוצה מוכשרת? באמת לא ראיתם את המצב. אתם רוצים להתחרות עם הגנה שבה אוקמפוס וקונסטנטין הם המגינים הימנים המוכשרים, וביטון ומגבו הם המגינים השמאליים המופלאים. אלו מגינים לצמרת ליגת העל? איתם רציתם להתחרות על כתר האליפות? ציפינו בקוצר רוח למתאוסיניו שיושיע. כך בתחילת העונה סיפרו לנו, והתברר שלמעלה ממחצית עונה היה פצוע, ומדובר בבחור צעיר ונחמד, אך לא יותר מזה. מה לא נאמר על יאנקוביץ', ונרמז שהוא מנהיג שישנה ויזיז הכל. נדמה לי שמדובר בכדורגלן בינוני שלא ישנה את בית"ר מהיסוד.
שני האחרונים מעידים יותר מכל על דרך החשיבה של בית"ר בבחירת זרים. תוסיפו לכך את פלייטר, ותבינו שכל מערכת הסקאוטינג בבית"ר לא קיימת. לא תמיד מצליחים ברכש, זה נכון וברור, אבל בכנות, מאז שאלוי, פישונט, המאר וטרטיאק, איזה רכש מחו"ל הצליח למנף את בית"ר? פה ושם הייתה הצלחה לתקופה קצרה, כמו לרואה, אבל זה מקרה זניח. בית"ר אינה זקוקה לשישה שחקני רכש בינוניים ומטה, אלא לשניים מצוינים. אולי עלותם תהיה גבוהה יותר - אך תפוקתם טובה יותר.
קבוצה שמצליחה להצמיח בעשר השנים האחרונות רק שני שחקניי נוער, זרגרי וקלטינס, צריכה להבין שמשהו פגום. ראו מנגד מה קורה במכבי תל אביב ומכבי חיפה, איזה פער בין הנוער שנמצא בקבוצותיהם לבין בית"ר.
זה אך טבעי שבית"ר לא הצליחה להתמקם בפלייאוף העליון, והיה מפתיע מאוד לו הצליחה. ויש לזכור שהליגה לא הסתיימה. בית"ר עוד עלולה להסתבך בתחתית. כי זו המציאות.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.