לרוב אוהדי הכדורגל הישראלים השם איתן אהרון לא יגיד הרבה. אבל בגיל 45, מי שמכנה עצמו "יד ימינו של הבעלים" בהפועל כפר שלם, הוא למעשה הרבה יותר מזה עבור העולה החדשה לליגה הלאומית. הוא עושה בה הכל: מגיוס ספונסרים וכספים, דרך פיתוח מחלקת הנוער ועד תפקיד הבלם והקפטן על המגרש - כשחקן הכי מבוגר בליגה השנייה.
"אני נהנה מכל רגע ומתרגש לפני משחקים כמו ילד בן 18 שעולה לבוגרים בפעם הראשונה", הוא מספר, רגע לפני שהליגה הלאומית יוצאת לדרך מחר. "ביום משחק אני לא יוצא מהבית. בליגה א' שיחקנו בצהריים, אז הייתי קם, אוכל, נח קצת ומגיע למשחק. לפני כל אימון אני הולך לראות שהכל תקין - ואז עולה למגרש".
5 צפייה בגלריה
איתן אהרון
איתן אהרון
מתרגש מכל רגע. איתן אהרון
(צילום: ראובן שוורץ)
האיש שגדל בשכונת התקווה ובכפר שלם הסמוכה מתגורר היום ברמת אביב, ומגיע כל יום חזרה למועדון בדרום העיר. החיבור העמוק לקבוצה קשור גם לחברות הקרובה עם האיש החזק במועדון, אביחי יחיא: "אני ואביחי חברים יותר מ־30 שנה, מדברים כל היום, מוודאים שהכל בסדר. אני יד ימינו ועוזר לו עם הניהול, אבל אני קודם כל שחקן".

הילד חזר הביתה

יחיא עצמו שיחק במועדון לפני כ-20 שנה - לצד אהרון - ומספר: "איתן ואני מחזיקים יחד את המועדון. הוא גם זה שפיתח את מחלקת הנוער בעונה האחרונה. כששיחקנו יחד היינו קרובים גם על המגרש - הוא היה מגן ואני הייתי בלם. בלב שלו הוא רוצה לתת הכל, ולפעמים אני צריך לשמור על הקופה כי חשוב לו שכולם יהיו מרוצים".
ב-15 השנים האחרונות אהרון משמש כקפטן הקבוצה שבה גדל מגיל 16, לפני שעזב ושיחק ברמת ישראל ובמכבי השקמה/רמת חן - עד שיחיא הפך למאמן וקרא לו לחזור הביתה. השנה כפר שלם רשמה הישג אדיר כשחזרה אחרי 25 שנים לליגה השנייה. בשבוע שעבר היא הדהימה אפילו את עצמה כשסיימה במקום השלישי בגביע הטוטו של הלאומית אחרי ניצחון 2:4 על בית"ר ת"א/בת-ים. אהרון כבש את אחד השערים בפנדל. "פחות היה אכפת לי מהשער, העיקר שניצחנו", הוא אומר.
5 צפייה בגלריה
איתן אהרון
איתן אהרון
משמש כדמות אבהית לשחקנים
(צילום: ראובן שוורץ)
העובדה שהוא עדיין כדורגלן פעיל היא לא עניין גדול מבחינתו: "נכון שזה דבר שונה בנוף, אבל אני בקשר מצוין עם השחקנים ומשמש להם גם דמות אבהית, לצד המון צחוקים. קרלוס צ'קאנה שיחק אצלנו עד לפני שנתיים וגם הוא בערך בגיל שלי. קיבלנו ממנו הרבה השראה". לדבריו, העובדה שהמאמן עומר פרץ צעיר ממנו בעשר שנים לא גורמת למורכבות ביחסים: "אני בקשר מצוין איתו ודחפתי אישית לכך שהוא יגיע לפה".
מהם ההבדלים בין ליגה א' ללאומית? "ליגה א' אולי יותר קשה פיזית. לא היה לי קל שם, אבל ההבדלים הם של שמיים וארץ. אנחנו בליגה של הגדולים וצריך להתרגל. רצינו מאוד להיות פה ועכשיו נתקדם עם הזרם, כמו שאומרים. מי שרוצה להתקדם צריך ללמוד כל הזמן".
5 צפייה בגלריה
מליגת העל לכפר שלם. שפונגין
מליגת העל לכפר שלם. שפונגין
מליגת העל לכפר שלם. שפונגין
(צילום: EPA)

"חזון של קידום צעירים"

בסגל, שמורכב בעיקר משחקנים צעירים, אפשר למצוא גם את האחים לבית שפונגין, יובל (33) שמוכר משנותיו בליגת העל ולו 27 הופעות בנבחרת ישראל, ויאיר (24). השם החם הוא מייקל אולהה (23), ששיחק בעונה שעברה בהפועל ת"א. אהרון מספר: "בהפועל היו אוהדים שעשו לו חיים קשים. טוב לו כאן. הוא בחור צעיר ויש לנו כאן חזון של קידום צעירים".
מהן המטרות לעונה הבאה? "לתקוע יתד בליגה הלאומית. בנוגע לשאר, כשנגיע לנהר נראה איך חוצים אותו. תמיד חולמים לעלות, אבל אם נהיה בחלק העליון זה בונוס. בגילי, אני נהנה מכל דקה ומתרכז בהווה. ברור שהחלום לשחק אפילו כמה דקות בליגת העל קיים. אבל יש אלוקים למעלה".
5 צפייה בגלריה
איתן אהרון
איתן אהרון
חולם על כמה דקות בליגת העל
(צילום: ראובן שוורץ)
5 צפייה בגלריה
יובל אשכנזי חוגג
יובל אשכנזי חוגג
השראה. יובל אשכנזי בתחנה הנוכחית בקריירה
(צילום: עוז מועלם)
הקרבה לשכונת התקווה הובילה גם לשיתוף פעולה עם בני-יהודה, וכפר שלם משביחה שחקנים עבור האחות הכתומה. למשל יובל אשכנזי, שהתקדם מאז למכבי חיפה, הגיע לבני-יהודה מכפר שלם. אהרון נזכר: "יובל זה ילד שאני אוהב ומלווה. אחרי שהגענו לפלייאוף בליגה א' ב-2017 יוסי אבוקסיס החליט לצרף אותו, ויובל לקח את ההזדמנות בשתי ידיים. הוא השראה לכל שחקן בליגות הנמוכות".