לאחר ההצלחות האחרונות שלה, השחיינית אנסטסיה גורבנקו (17) זכתה היום (ראשון) לברכה מיוחדת על הישגיה משר הספורט חילי טרופר. "אנסטסיה היקרה, מבקש לאחל לך ברכות מכל הלב על ההישג המופלא! גאווה גדולה לכולנו. בהערכה גדולה, חילי", כתב לה השר.
גורבנקו, ששברה אתמול שיא ישראלי נוסף ושיא אירופי לנוער במשחה ל-100 מטר חופשי במסגרת ליגת השחייה הבינלאומית, הודתה לשר טרופר והוסיפה בקשה בשם השחיינים: "תודה רבה! כיף לשמוע! שמחה לקבל ברכה כזו ממך, זה נורא מרגש. בנוסף לכך, רציתי להגיד שאני מאוד מקווה שהשחיינים בארץ יחזרו לפעילות בקרוב, כי הם הרבה זמן כבר בלי המים וזה מאוד קשה להם, ואני מקווה שזה לא מה שיעצור את הספורט מלהתפתח בארץ ויגרום לאנשים לפרוש, אז אני מקווה שאתם על זה".
2 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
בקשה מהשר. אנסטסיה גורבנקו
(צילום: AFP)
2 צפייה בגלריה
ההתכתבות בין גורבנקו לשר טרופר
ההתכתבות בין גורבנקו לשר טרופר
ההתכתבות בין גורבנקו לשר טרופר
(מתוך הווטסאפ של אנסטסיה גורבנקו)
השר טרופר השיב מיד על הפנייה: "בשמחה רבה. עובדים על זה קשה ולוחצים מאוד. תודה רבה". כזכור מאז תחילת הסגר השני בערב ראש השנה, לפני מעל חודש, כל פעילות אגודות השחייה מושבתת ומעל 7,000 שחייניות ושחיינים נותרו מחוץ למים.
חברי הסגלים הייצוגיים של ישראל, כמו גורבנקו, אמנם קיבלו היתר מיוחד להמשיך להתאמן, אולם יתר השחיינים לא יכולים לשחות, וזאת על אף חוות דעת מקצועיות רבות, כולל מתוך משרד הבריאות, הטוענות כי שחייה הוא הספורט הכי פחות מסוכן, בשל החיטוי המתמיד הנגרם הודות לכלור שבמים (חומר החיטוי העיקרי נגד הקורונה גם בבתי חולים), וכן בזכות היכולת להפרדה מוחלטת והיעדר מגע בין המתאמנים.