לקראת סוף החודש תיפתח אולימפיאדת טוקיו, ומדינת ישראל תשלח משלחת איכותית, כשבראשה יעמדו כמה בעלי פוטנציאל למדליה או להישג היסטורי בענף - לינוי אשרם, שגיא מוקי, פיטר פלצ'יק, אורי ששון, לונה-צ'מטאי סלפטר, ארטיום דולגפיאט, אנסטסיה גורבנקו, קטי ספיצ'קוב ואפילו נבחרת הבייסבול בהופעה ראשונה. כדי לבחון עד כמה האולימפיאדה הקרובה תהיה מוצלחת, כדאי להיזכר בחמש התחרויות האולימפיות המוצלחות ביותר מהזווית הישראלית.

מקום 5: אטלנטה 1996

קציר המדליות: ארד (גל פרידמן, גלישה).

2 צפייה בגלריה
(צילום: מתוך ידיעות אחרונות)

הישגים נוספים: נבחרת השליחים של ישראל בשחייה (100X4) מעפילה לגמר, לראשונה בתולדות הענף; דני קרסנוב הופך לישראלי הראשון שמגיע לשני גמרים רצופים באתלטיקה (קפיצה במוט); יעל ארד (ג'ודו) וגוצ'ה ציציאשוילי (היאבקות) מסיימים במקום החמישי.
למה לא מדורג גבוה יותר: גם בבייג'ינג ישראל זכתה במדליית ארד אחת, אך אטלנטה מדורגת גבוה יותר בעיקר בשל ההישג ההיסטורי של נבחרת השליחים. אולימפיאדה מוצלחת נוספת היתה מונטריאול 1976, שם אסתר רוט-שחמורוב הגיעה למקום השישי ב-100 מטר משוכות, ונבחרת ישראל בכדורגל נעצרה ע"י ברזיל ברבע הגמר, אבל עדיין – אף אחד לא חזר משם עם מדליה.

מקום 4: סידני 2000

קציר המדליות: ארד (מיכאל קולגנוב, קיאק, 500 מטר).
הישגים נוספים: קונסטנטין מטוסביץ' סיים במקום החמישי בקפיצה לגובה (הישג שיא לאתלט ישראלי אולימפי), לאחר שהשיג את אותה התוצאה שזיכתה במדליית כסף אך עם פסילה אחת יותר; איתן אורבך הפך לישראלי הראשון שמעפיל לגמר שחייה יחידני (סיים במקום השמיני); יורי יבסייצ'יק סיים במקום הרביעי בהיאבקות (הישג שיא למתאבק ישראלי אולימפי), לאחר הפסד לרולון גארדנר, אחד מהמתאבקים הגדולים בכל הזמנים, לצד המדליה, קולגנוב הגיע למקום הרביעי במקצה ל-1,000 מטר; אריק זאבי סיים במקום החמישי (ג'ודו).
למה לא דורגה גבוה יותר: התחרות בסידני התאפיינה בהישגים הישראליים הגדולים ביותר מחוץ לפודיום. ממנה והלאה, בכל התחרויות המוצלחות יותר ישראלים זכו ביותר ממדליה אחת.

מקום 3: ריו 2016

קציר המדליות: ירדן ג'רבי (ארד, ג'ודו) אורי ששון (ארד, ג'ודו).
הישגים נוספים: חנה מיננקו סיימה במקום החמישי (קפיצה משולשת); שגיא מוקי סיים במקום החמישי (ג'ודו) תוך כדי שהוא מתמודד עם פציעה בגב; נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית סיימה במקום השישי.
למה לא דורגה גבוה יותר: אחת מבין שלוש התחרויות בהן ישראל סיימה עם שתי מדליות, והיחידה בה צבע שתי המדליות היה זהה – ארד. בנוסף, ההישגים הנוספים לא היו עד כדי כך היסטוריים בשביל לעבור את התחרויות הבאות בתור.

מקום 2: ברצלונה 1992

קציר המדליות: יעל ארד (כסף, ג'ודו), אורן סמדג'ה (ארד, ג'ודו).
הישגים נוספים: דני קרסנוב הופך לאתלט הישראלי הראשון שמגיע לגמר בקפיצה במוט.
למה לא דורגה גבוה יותר: עד לברצלונה, ישראל נהנתה מהבלחות נדירות, אבל ב-1992 השיגה ישראל שתי מדליות תוך כמעט 24 שעות, ביניהן מדליית הכסף היחידה שישראל זכתה בה עד כה. אבל זהב לא היה שם.

2 צפייה בגלריה
יעל ארד
יעל ארד
יעל ארד
(צילום: יוסי רוט)

מקום 1: אתונה 2004

קציר המדליות: גל פרידמן (זהב, גלישה), אריק זאבי (ארד, ג'ודו).
הישגים נוספים: אלכס אברבוך סיים במקום הראשון במוקדמות אבל רק במקום השמיני בגמר (קפיצה במוט); אנדיוני הגיעו לרבע הגמר (טניס זוגות).
למה המקום הראשון: עד שלא יושווה ההישג, זו האולימפיאדה היחידה בה הוכתר אלוף אולימפי מישראל, כאשר המדליה של זאבי הייתה בונוס ראוי בהחלט.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.