זה לא הלך לו בקלות אבל האלוף המכהן ג'אד טראמפ שרד את הסיבוב הראשון של אליפות העולם שנפתחה אתמול (ו') באולם הקרוסיבל בשפילד.
טראמפ חזר מפיגור 5:2 מול טום פורד וניצח 8:10 כדי להבטיח את מקומו בשמינית הגמר. לטראמפ הייתה עונה אדירה עד לפגרת הקורונה – והוא זכה במהלכה בשישה תארים (שיא כל הזמנים). עם זאת מאז החזרה מההשבתה הארוכה, הוא נראה חלוד למדי וגם אתמול היה רחוק מאוד מיכולת השיא שלו. אלמלא כמה טעויות קריטיות של פורד טראמפ עוד עלול היה למצוא את עצמו מודח כבר בסיבוב הראשון.
סשן הבוקר יכול היה להסתיים ב-2:7 מבטיח לטובתו של פורד, אבל טראמפ הצליח למזער נזקים ויצא ממנו בפיגור מינימלי 5:4. טראמפ פתח טוב יותר את סשן הערב והשווה ל-6:6. במצב של 7:7, טראמפ השיג ברייק של 131 נקודות – שהיה הסנצ'רי (ברייק של 100 נקודות ומעלה) ה-100 שלו העונה, הישג חריג בענף. שיא הסנצ'ריז לעונה אגב שייך לניל רוברטסון ועומד על 103. אם טראמפ ימשיך להתקדם באליפות – השיא בהחלט בסכנה.

2 צפייה בגלריה
מקדמה יפה. טראמפ
מקדמה יפה. טראמפ
טראמפ. ניצח בקושי
(צילום: gettyimages)
טראמפ עלה ל-7:9, מרחק משחקון מהסיבוב הבא, אבל פורד סירב להיכנע ועם ברייק של 69 נקודות צימק ל-9:8. במשחקון ה-17 טראמפ עלה ל-0:60, פורד החמיץ, השאיר אדום פנוי ונכנע. למרות היכולת החלשה שלו טראמפ יכול להתעודד מכך שגם בשנה שעברה הוא התקשה מאוד בסיבוב הראשון וניצח בעור שיניו 9:10 את טפצ'יה און-נו. איך זה נגמר בסוף כולם יודעים...
טראמפ ימתין בשמינית הגמר למנצח במשחק בין יאן בינגטאו הסיני ואליוט סלסור האנגלי שעורך את הופעת הבכורה שלו באליפות.
"אם להיות כנה אף פעם לא היה לי קל בפתיחת אליפות העולם. תמיד הייתי צריך לחפור את הדרך שלי לניצחון", אמר טראמפ בסיום, "לוקח לי זמן להסתגל, אבל בכל מקרה אני מאושר להמשיך לסיבוב הבא".
2 צפייה בגלריה
דינג ג'ונווי
דינג ג'ונווי
דינג ג'ונווי.מוביל
(צילום: AP)
בכל שלושת המשחקים הנוספים שנפתחו אתמול התוצאה עומדת על 4:5 בתום הסשן הראשון – כך ששלושתם רחוקים מאוד מהכרעה. סטיוארט בינגהאם שזכה השנה במאסטרס מוביל 4:5 על אשלי קארטי שעורך את הופעת הבכורה שלו באליפות. דינג ג'ונווי עבורו זה היה המשחק הראשון מאז פגרת הקורונה מוביל 4:5 על מארק קינג. אלן מקמנוס, השחקן המבוגר באליפות (49), מוביל 4:5 על מארק וויליאמס, שלוש פעמים אלוף העולם.

מעכשיו: בלי קהל

מלבד טראמפ, שיחת היום בענף הייתה סביב שאלת הקהל במשחקים. הממשלה הבריטית בחרה את אליפות העולם בסנוקר כאחד מאירועי הפיילוט בהם תתאפשר כניסה מצומצמת של קהל למרות מגפת הקורונה. חלק מהשחקנים הביעו על כך את מורת רוחם, הכוכב הגדול של הענף רוני אוסאליבן טען כי מתייחסים אליהם כאל "עכברים במעבדה" בעוד אנתוני המילטון הסובל מאסטמה הודיע על פרישה מהתחרות בגלל חשש לבריאותו. הפרישה של המילטון ספגה לא מעט ביקורת בגלל שנעשתה ברגע האחרון – ופגעה בשחקנים שניצח במוקדמות. בעקבות פרישתו של המילטון קירן ווילסון העפיל אוטומטית לשמינית הגמר.
ביום הראשון של האליפות אכן התאפשרה כניסת קהל, אך היום הודיע ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון כי בגלל העלייה בתחלואה במדינה – הכנסת קהל לאירועי ספורט מוקפאת עד ה-15 באוגוסט לפחות. בהתאחדות הסנוקר נאלצו לקבל את רוע הגזרה והודיעו כי החל מהיום לא תתאפשר כניסת קהל לאליפות.
היום באליפות:
12:00 – דייויד גילברט – קורט מאפלין
12:00 – סטיוארט בינגהאם – אשלי קארטי (4:5).
16:30 – ג'ון היגינס – מת'יו סטיבנס
16:30 – דינג ג'ונווי – מארק קינג (4:5)
21:00 – מארק וויליאמס – אלן מקמנוס (5:4)