ביקורות רבות הועברו בממלכה במהלך הימים האחרונים, בעקבות הפיטורים הכואבים מתפקיד המנג'ר של פרנק למפארד, אחד הסמלים הגדולים של צ'לסי ומלך שעריה בכל הזמנים. רק מה? למרות שבדר"כ נאמר על המועדון הלונדוני שהוא לא סבלני עם מאמנים, העובדות מוכיחות שהפעם האצבע על ההדק הייתה קשה מהרגיל, והמאמן בן ה-42 קיבל יותר קרדיט מקודמיו.
נתחיל מההתחלה: בקיץ 2019 מונה למפארד למנג'ר החדש של צ'לסי, אחרי עונת בכורה מוצלחת כמאמן בדרבי מהליגה השנייה. אותה קבוצה הצליחה לא מעט בזכות שני שחקני אקדמיה צעירים של צ'לסי, מייסון מאונט ופיקאיו טומורי, שהושאלו למועדון ותחת למפארד העבירו עונה אישית מוצלחת. מאונט הציג יכולת נהדרת עם כמה שערי מפתח והתבסס כבועט מצבים נייחים נהדר, וטומורי הפך לדמות קבועה בהרכב, לאחד הבלמים היציבים והטובים בליגה, ואם זה לא מספיק, אז בסיום העונה הוא גם נבחר לשחקן השנה של המועדון. דרבי סיימה במקום השישי ונלחמה על העלייה, ולפרקים הציגה כדורגל חיובי.

2 צפייה בגלריה
פרנק למפארד
פרנק למפארד
פרנק למפארד
(צילום: AP)

נחזור לצ'לסי: לאחר מכירת אדן הזאר, פיטורי מאוריציו סארי ועונש איסור ההעברות, בהנהלת הבלוז הבינו שהם צריכים להסתמך על השלד הקיים ושזאת הזדמנות נהדרת לשלב את שחקני הנוער שהושאלו לקבוצות אחרות. ראשי צ'לסי סימנו את למפארד מבעוד מועד, וההזדמנות שלו הגיעה מהר מהצפוי. העבר העשיר כשחקן במועדון, החיבור לאוהדים והיכולת של דרבי, שם הוכיח שהוא יודע לעבוד עם שחקנים צעירים, סידרו לו את התפקיד.
העונה הראשונה התבררה כהצלחה גדולה - הקבוצה הציגה כדורגל התקפי (עם הגנה בינונית) וסיימה במקום ה-4 הנחשק שהוביל לליגת האלופות. הקבוצה גם עלתה לגמר הגביע, שם הפסידה לארסנל. לאחר עונה זו, בצ'לסי הוחלט לרכוש שחקנים צעירים שיהוו שלד לשנים הבאות. אל חכים זייש המרוקאי, שהעברתו נסגרה בינואר 2020, הצטרפו בקיץ בין השאר טימו ורנר, קאי האברץ ובן צ'ילוול, שסכומי העברותיהם הגיעו כמעט ל-200 מיליון ליש"ט. גם תיאגו סילבה נענה לשכנועיו של למפארד להצטרף, והשוער אדוארד מנדי הגיע אחריהם בעקבות היכולת החלשה של קפה, והמלצה של היועץ הטכני ושוער העבר של המועדון, פטר צ'ך.
את העונה צ'לסי פתחה באופן סולידי. היא לא הציגה כדורגל סוחף, אבל הצליחה להתגבר על הפציעות של זייש ופוליסיק ולבסס את עצמה בצמרת. לאחר העפלה מהמקום הראשון בבית הנוח שהוגרלה בו בליגת האלופות, אפילו היו דיבורים על הארכת החוזה של המאמן. אמנם הכדורגל לא היה במיטבו, והיה נראה שצ'לסי יותר תלויה בביצועים אישיים של שחקנים מאשר במשחק קבוצתי, משמעת טקטית ושיטת משחק ברורה לה אתה מצפה מקבוצה בסדר גודל כזה, אך בהנהלה לקחו זאת בחשבון בעונה ללא קהל, כשמרבית משחקני הרכש מסתגלים לליגה.
בחודש דצמבר הגיעה נקודת המפנה שבסיפור: זה התחיל עם שלושה הפסדי חוץ רצופים, כשהאחרון שבהם לארסנל בהופעה רעה, בלשון המעטה. שפת הגוף של רוב השחקנים נראתה רע, כשבמוקד ורנר שאיבד את הביטחון אחרי יותר מדי החמצות ממצבים קורצים, והאברץ שאפשר לומר שעוד לא הגיע לעונה הנוכחית. ברוב המשחקים בהם שיחק כמעט ולא הורגש, והספיק לכבוש רק שער ליגה בודד. הקש ששבר את גב הגמל היה פיגור ביתי מוקדם של 3:0 בדקה ה-35 מול מנצ'סטר סיטי, כשצ'לסי נראית חסרת אונים.

2 צפייה בגלריה
טימו ורנר
טימו ורנר
טימו ורנר
(צילום: גטי אימג'ס)

לאחר ההשקעה הגדולה ברכש בקיץ, ראשי צ'לסי לא יכלו להתמודד עם תוצאות עגומות שכאלה, ונראה היה שימיו של למפארד במועדון ספורים. כדי לא להישאר בידיים ריקות, היה חשוב לצ'לסי לסגור עם המאמן הבא לפני הפיטורים. וכאן תומאס טוכל נכנס לתמונה. הגרמני שלפני כחודש וחצי פוטר מפריז סן ז'רמן, ידוע כמאמן התקפי עם שיטת משחק מוכחת, ויש לו ניסיון ברמות הגבוהות באירופה - רק לפני פחות מחצי שנה הוא הגיע עם אלופת צרפת לגמר הצ'מפיונס. אחת המעלות שגרמה להנהלת הבלוז לפזול לכיוונו היא העובדה שהוא אימן בדורטמונד, מועדון שידוע בפיתוח שחקנים צעירים. בנוסף, טוכל דובר גרמנית ומכיר מקרוב את ורנר והאברץ. לטוכל יש ניסיון בקבוצות עם סגל שחקנים כמו שיש צ'לסי, עם כמות גדולה של כוח אש התקפי כפי שהיה לו בדורטמונד ובפריז סן ז'רמן.
עם כל הכבוד לתקשורת האנגלית, ולאצבע המאשימה שהופנתה כלפי רומן אברמוביץ' והנהלת צ'לסי, שפת הגוף של השחקנים והכישלון של למפארד ביצירת שיטה ברורה גרמו למועדון להבין שזה כנראה לא זה, ועם כל הכבוד הם צריכים דמות יותר מנוסה על הקווים. בסופו של דבר, בצ'לסי יודעים ששום דבר הוא לא מעל ההצלחה של המועדון - לא ביקורות מצד התקשורת האנגלית, לא שחקנים ולא אגדות וסמלים. טוב, אולי רק אברמוביץ'..
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.