נבחרת ישראל הידרדרה לדרג הרביעי באירופה על פי דירוג פיפ"א (ניקוד וחלוקה שונים מליגת האומות, שם ישראל בדרג השני), מה שעוד יותר מקשה עלינו לעלות, ובכלל לחלום, על טורניר גדול. זו הסיבה שעוד לפני ההגרלה שבישרה מול מי נתמודד במוקדמות המונדיאל, היו כבר דיבורים על לוותר על הקמפיין הנוכחי ולעלות לשחק רק עם דור העתיד, כי הרי מה יש לנו למכור מול שלוש נבחרות טובות מאיתנו בהרבה.
אך תוצאות ההגרלה בישרו טובות עבורנו, אפילו מאוד. ישראל נהנתה מהרבה מזל בהגרלה, כאשר קיבלה בכל אחד מהדרגים שמעליה נבחרות מהחלשות ומהפחות איכותיות שיש לכל דרג להציע. לפתע פתאום, כשמסתכלים על שמות הנבחרות היריבות, אז אין סיבה שלא להאמין ולחלום שעם קמפיין מוצלח ומרשים של הנבחרת אפשר בהחלט לכוון למקום השני. שתיים מהנבחרות שמדורגות מעלינו כבר הפסידו לנו בארץ לא מזמן - אוסטריה וסקוטלנד - ובמשחקים נגדן הוכחנו שפערי הרמות קטנים, ובהכנה טקטית טובה בהחלט ניתנים לצמצום.

1 צפייה בגלריה
ניר ביטון
ניר ביטון
דסה, ביטון ואל-חמיד
(צילום: רויטרס)

לצד כל תקוותנו להוות פקטור משמעותי במאבק על המקום השני, שמוביל לפלייאוף המונדיאל, חשוב גם לצבור נקודות דירוג שיעזרו לנו בעתיד להתקדם ויקלו עלינו את הדרך לטורניר גדול, שזה הדבר המשמעותי ביותר.
אבל צריך לזכור שלאוסטריה ולסקוטלנד יש פס ייצור שחקנים רחב בהרבה משלנו, וכמובן הרבה יותר שמות מהליגות הבכירות באירופה. האוסטרים מתהדרים בנציגים רבים מהבונדסליגה הגרמנית, והסקוטים בשלל שחקני פרמייר-ליג איכותיים. למרות זאת, בקישור ובהתקפה אנחנו לא פחות מוכשרים וטובים, אך בהגנה הסיפור הוא אחר לגמרי. ההגנה של ישראל חלשה להחריד, והיא תהיה כרגיל נקודת התורפה שלנו בקמפיין מוקדמות המונדיאל הקרוב. החלק האחורי יהיה חייב לקבל עזרה מכל השחקנים על כר הדשא, אם באמת רוצים להעז ולחשוב על המקום השני.
השלישייה שצפויה לפתוח אצלנו ולהוביל אותנו בקמפיין היא ניר ביטון, חאתם אל-חמיד ואיתן טיבי, שאף אחד מהם אינו בלם מספיק מוכשר כדי להתמודד מול שחקנים מהרמות הגבוהות. שלישיית הבלמים שלנו גם לא בשיאה, וגם כשהם בשיאם הם אינם מוכשרים בתפקידם כמו השחקנים בחלק הקדמי של הנבחרת.
זה יקשה להתמודד מול נבחרות ברמה של אוסטריה ובעיקר ודנמרק, אך בהגרלה נוחה שכזאת, שלא רואים כל יום, אין לנו ברירה אלא להאמין ולחלום.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.