לא מעט שחקנים מרכזיים בכדורגל העולמי נמצאים בחודשים האחרונים של ההסכם שלהם, משמע שהחל מהסופ"ש האחרון אותם כדורגלנים רשאים לנהל משא ומתן עם כל קבוצה אשר חפצה בשירותיהם ובסיום העונה לעבור בחינם ליעד החדש. הכנתי עבורכם רשימה של חמישה כוכבים כאלו - בלי לאו מסי. מדוע? נכון, הסופרסטאר הארגנטינאי כבר הביע באופן רשמי את רצונו לעזוב בקיץ האחרון, אך חזר בו והחליט להישאר ל-12 חודשים נוספים בשביל להימנע מסכסוך משפטי מול הנהלת המועדון. ועדיין, ולמרות הבעיות המקצועיות בבארסה, אני משוכנע שהפרעוש יישאר בברצלונה תחת הנהלה חדשה ונשיא נבחר שיקבל את אמונו.
דויד אלאבה (באיירן מינכן, גיל: 28, שווי שוק על פי "טרנספרמרקט" – 65 מיליון אירו): הבלם/מגן/קשר הנפלא זכה בכל תואר אפשרי עם הבווארים (פעמיים בליגת האלופות), ובהתאם ציפה לשדרוג משמעותי בשכרו העומד על שמונה מיליון אירו בשנה. הדעה הרווחת במינכן היא שהדרישות הכספיות של אלאבה מוגזמות, בטח בתקופה הנוכחית. אלאבה סיים עונה פנטסטית וביסס עצמו כאחד הבלמים הטובים בבונדסליגה. כמו חברו לקבוצה ג'ושוע קימיך, מדובר בשחקן רבגוני שמסוגל לשחק במספר עמדות בהצלחה רבה. למרות הבעיות בהארכת החוזה, אלאבה ממשיך להיות באנקר במרכז ההגנה. הסיכוי לפשרה עדיין קיים, אבל זידאן וריאל מדריד נחושים להחתימו בחינם, יחד עם קבוצות בכירות נוספות.

2 צפייה בגלריה
דויד אלאבה
דויד אלאבה
דויד אלאבה
(צילום: AP)

פלוריאן תובאן (מארסיי, גיל: 27, שווי שוק על פי "טרנספרמרקט" – 32 מיליון אירו): כמו רבים אחרים, גם תובאן לא ירצה להיזכר בשנה שחלפה. הקיצוני הנהדר נפגע ברצועות קרסולו כבר אחרי 10 דקות בספטמבר 2019, וחזר לפעילות אחרי חצי שנה - כשמספר ימים לאחר מכן החליטו בצרפת לסיים את העונה בגלל הקורונה. המשמעות היא שתובאן שיחק 20 דקות בעונה שבה אמור היה להמשיך את ההתקדמות שלו, אחרי שלוש שנים נפלאות של 59 שערים ו-38 בישולים ב-134 משחקים בכל המסגרות. אבל את העונה הנכוחית תובאן פתח נהדר עם מעורבות ישירה ב-12 שערי ליגה (שישה שערים ושישה בישולים) ב-15 משחקים. למארסיי יש שני משחקים חסרים, שאם תנצח בהם תיצמד לצמרת הטבלה, הרבה בזכותו. תובאן עוד חולם להיות בורג מרכזי בנבחרת צרפת ביורו (שיחק דקה אחת בקמפיין הזכייה במונדיאל האחרון), וייתכן שעוד לפני כן הוא כבר יסגור בקבוצה חדשה אשר תרוויח שחקן מעולה.
ממפיס דפאי (ליון, גיל: 26, שווי שוק על פי "טרנספרמרקט" – 45 מיליון אירו): על פניו, נראה שהיעד הבא של ממפיס די ברור. הוא כבר היה סגור בברצלונה, אחרי שהקבוצות הסכימו על סכום העברה שנע בין 30-25 מיליון אירו, ואפילו תאריך להצגתו כבר נקבע, אך ברגע האחרון העסקה נפלה אחרי שברצלונה לא הצליחה למכור את עוסמאן דמבלה כדי לממן את הרכישה. במקביל, ליון התייאשה מהמו"מ בין הקבוצות והודיעה שממפיס יישאר גם במחיר של הפסד השחקן בחינם.
כעת, הכוח בידיו וברגליו של דפאי, אבל הסיטואציה המקצועית מעט שונה. מאמנה של בארסה, רונלד קומאן, לא צפוי להמשיך בתפקיד בעונה הבאה, כשגם עתידו של הכוכב הגדול מסי אינו ברור. קומאן היה האיש שהאמין בממפיס יותר מכל אחד אחר ונתן לו את המפתחות בנבחרת הולנד. הוא גם לחץ מאוד להחתימו בקיץ, מהלך שכאמור לא צלח. לאחר שהלהיב בפ.ס.וו ונכשל ביונייטד, ממפיס יודע שהתחנה הבאה שלו אחרי שנים נהדרות בליון (מעורבת ישירה ב-109 שערים ב-155 הופעות בכל המסגרות) היא קריטית להמשך הקריירה.
ג'ורג'יניו ויינאלדום (ליברפול, גיל: 30, שווי שוק על פי "טרנספרמרקט" – 45 מיליון אירו): לא מעט גבות הורמו כשוויינאלדום חתם בליברפול ב-2016 תמורת 25 מיליון ליש"ט, בעקבות קדנציה טובה (אך לא מספיק משכנעת) במדי ניוקאסל. יורגן קלופ ראה את האיכויות שלו והאמין שהוא יכול להוציא ממנו את המיטב, והתוצאה? ג'יני הפך לשחקן הרכב בקבוצה שעשתה היסטוריה עם זכייה באליפות אחרי 30 שנה ובליגת האלופות עונה קודם לכן.
הרגע הגדול שלו היה בגומלין חצי גמר ליגת האלופות מול ברצלונה ב-2019. האדומים הגיעו לאחר הפסד 3:0 בקאמפ נואו וללא סלאח ופירמינו, אך הצליחו להדהים את כל אירופה עם רביעייה בלתי נשכחת. נקודת המפנה במשחק הייתה צמד הנגיחות של ווינאלדום תוך שתי דקות במחצית השנייה, שהעלו את ליברפול ליתרון של שלושה שערים. למרות שהוא עדיין בורג חשוב ובדרך כלל פותח ב-11 של קלופ, הגעתו של תיאגו אלקנטרה מבאיירן מינכן מעידה על כך שבליברפול כבר לא בונים על הישארותו, כשהדיווחים מדברים על התעניינות של אותה ברצלונה ואינטר.

2 צפייה בגלריה
ליברפול חוגגת עם ויינאלדום
ליברפול חוגגת עם ויינאלדום
ליברפול חוגגת עם ויינאלדום
(צילום: Getty Images)

סרחיו אגוארו (מנצ'סטר סיטי, גיל: 32, שווי שוק על פי "טרנספרמרקט" – 35 מיליון אירו): לאחר שראה אגדת סיטי נוספת בדמות דויד סילבה נפרדת מסיטי בחלון ההעברות האחרון, האם גם קון צפוי לעבור דרך דומה? ייתכן מאוד. רבים טוענים שאגוארו הוא השחקן הגדול בהיסטוריה של סיטי, ועם העובדות קשה להתווכח: הוא מלך שערי הקבוצה בכל הזמנים עם 254 כיבושים, מדורג רביעי ברשימת כובשי השערים הגדולים בתולדות הפרמייר-ליג עם 180, ועשוי לתפוס את המקום השלישי עוד העונה (רחוק 7 כיבושים מאנדי קול). הוא עקף בעונה שעברה את תיירי הנרי כזר שכבש הכי הרבה שערים בליגה אותה רבים מגדירים כטובה בעולם. מלבד זכייה בליגת האלופות, אגוארו עשה והשיג הכל במנצ'סטר סיטי. אף אוהד של הקבוצה לא ישכח לעולם את שער האליפות בתוספת הזמן מול ק.פ.ר ב-2012.
אבל למרות כל ההצלחות האישיות והקבוצתיות, אגוארו נמצא במגמת ירידה, מתמודד עם פציעות בשנתיים האחרונות ומערכת היחסים בין השחקן לפפ גווארדיולה אינה יציבה. העונה הבקיע אגוארו שני שערים בלבד (שניהם באלופות) ורשם רק חמישה משחקי ליגה בהם לא הצליח למצוא את הרשת, כשהקבוצה כבר מתחילה למצוא את הדרך להסתדר בלעדיו. סביר להניח שפפ לא יילחם על הישארותו, והשאלה המרכזית היא לאן מועדות פניו של קון – סיבוב נוסף בספרד (מישהו אמר ברצלונה לצד החבר הטוב מסי?), חזרה לארגנטינה או שבכלל נראה אותו בוחר אתגר חדש בליגה בה לא התנסה מעולם.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
= אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.