כמעט עשור חלף מאז הזכייה האחרונה של פפ גווארדיולה בליגת האלופות. העונה הוא מקווה לעשות את זה שוב עם מנצ'סטר סיטי, שמציגה יכולת משכנעת במפעל. הקבוצה האנגלית מגיעה לשלב רבע הגמר אחרי שהדיחה את אלופת ספרד הטרייה, ריאל מדריד, עם שני ניצחונות מרשימים. מאמן הסיטיזנס יודע שהוא קרוב לעשות היסטוריה, ולהוביל את המועדון לזכייה ראשונה במפעל היוקרתי.
ככל ששלבי ליגת האלופות מתקדמים, כך גם קיימת חשיבות לדמות שעומדת על הקווים. ברוב המקרים, הקבוצה תקום ותיפול על ההכנה של המאמן לקראת היריבה, ופפ עשה את זה בצורה מושלמת בשני המפגשים. במשחק הראשון בברנבאו, נוסף על ההכנה המקצועית הטובה, הצליח גווארדיולה לנתק את שחקניו מרעשי הרקע, כשעננת עונש ההרחקה של אופ"א עוד ריחפה מעליהם. מעבר למהפך ולשני שערי החוץ החשובים שהשיגו שחקני הסיטי, גם הרחקתו של סרחיו ראמוס שיחקה לטובתם.

1 צפייה בגלריה
פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה
(צילום: EPA)

את חשיבות היעדרותו של ראמוס מהמשחק באיתיחאד כולם הבינו מהר. יותר מהעובדה שהגנת ריאל פחות טובה בלעדיו, פפ ידע כי ריאל אוהבת להניע את הכדור כחלק משיטת המשחק שלה. לשם כך, היה חשוב למנג'ר סיטי לשים דגש על משחק הלחץ, בעיקר בחלק המגרש של ריאל. שחקני ההתקפה של סיטי הפעילו לחץ מאסיבי על ההגנה של הבלאנקוס, מה שהוביל לשתי טעויות קריטיות של וראן, שהסתיימו בשני שערים. בסיום המשחק אמר גבריאל ז'סוס: "כולם אנושיים ויכולים לטעות, אני מאמין בזה, אז אני תמיד מפעיל לחץ, הרבה לחץ". יחד עם זאת, חשוב לציין כי ריאל לא הודחה בגלל הבלם הצרפתי, אלא כי גווארדיולה הכין את הקבוצה בצורה מדויקת יותר, יעילה יותר וכן גם טובה יותר מזו של זינדין זידאן.
אחת הגדולות של מאמן העל פפ, היא העובדה שבכל קבוצה בה אימן, הוא תמיד הצליח להטמיע את פילוסופיית המשחק שמייחדת אותו. לא הייתה קבוצה תחת ניצוחו שחווית הצפייה בה לא היוותה הנאה צרופה לאוהדי הכדורגל. גווארדיולה, שבאמתחתו אין ספור תארים, שהגיע וכבש כמעט כל פסגה כמאמן, רחוק רק עוד שלושה ניצחונות מלכבוש שוב את הפסגה, מלעשות עוד היסטוריה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.