"ידע הוא כוח", מצטט פרנק גיינס (30, 1.91 מ'), הגארד החדש של בני הרצליה, את אחד מגדולי ההוגים הפוסט-מודרניים של המאה ה-20, מישל פוקו הצרפתי, לשאלה עד כמה הניסיון שלו מבחינת הגיל והקריירה, יעזור לקבוצתו בעונה הקרובה בליגת העל.
להרצליה של אלדד אקוניס, לקחה עונה אחת בלבד במסע שלה בליגה הלאומית, עד שחזרה לליגה הבכירה. היו"ר של הקבוצה, שיפתח את עונתו ה-21 במועדון, נטל שתי החלטות חשובות בתחילת הקיץ. הראשונה הייתה החתמתו של שרון דרוקר למאמן, והשנייה הייתה להשאיר את שני הזרים, ג'אקים דונאלדסון וקנדל אנטוני, ואליהם צורפו שני שמות די מפתיעים.
5 צפייה בגלריה
פרנק גיינס, קוטי קלארק
פרנק גיינס, קוטי קלארק
פרנק גיינס, קוטי קלארק
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
אלדד אקוניס מגיע לישיבה
אלדד אקוניס מגיע לישיבה
אקוניס. פותח את עונתו ה-21 בהרצליה
(צילום: יאיר שגיא)
מלבד גיינס, שהגיע לאחר עונה טובה בווירטוס בולוניה האיטלקית בה תרם 11.3 נקודות למשחק ביורוקאפ לצדו של מילוש תאודוסיץ', חתם גם הפורוורד קוטי קלארק (28, 2.01 מ'), ששיחק בשנים האחרונות במדי קאזאן ובודוצ'נוסט.
אחרי שבועיים בהרצליה, איך ההרגשה להגיע לכאן? גיינס: "הרגשה טובה מאוד. אמנם לא יצא לי לעשות יותר מדי דברים חוץ מללכת להתאמן עם הקבוצה ובחדר כושר, אבל זה תמיד טוב לחזור לשחק עם הכדור ולהתכונן בצורה הכי טובה לעונה".
קלארק: "אני אוהב את האווירה, מעניין את האנשים כאן מה אתה חושב והם דואגים לך".
5 צפייה בגלריה
מילוש תאודוסיץ'
מילוש תאודוסיץ'
תאודוסיץ'. גיינס שיתף איתו פעולה באיטליה
(צילום: AP)
בשונה מגיינס, ששיחק בשנים האחרונות בליגות באיטליה ובגרמניה, ברזומה של קלארק יש כבר קדנציה בישראל. אחרי שיצא מהקולג', הפורוורד הגיע לכפר בלום ב-2015 ושיחק במדי הפועל גליל עליון בליגה הלאומית. "אני זוכר את מארק בריסקר ואבישי גורדון. יוסי שהיה המנהל המקצועי וקני וויליאמס, שהאמין בי כשלא היו לי שום הצעות, ואמר לי שאגיע לרמות הכי גבוהות שיש".
כשגיינס נשאל איך הוא הגיע מווירטוס הגדולה להרצליה הצנועה, הוא אומר: "כנראה שבלי הקורונה לא הייתי עושה את הצעד הזה. אבל אני מתרגש לקבל את ההזדמנות הזאת ולשחק כאן בישראל
מה עשיתם בתקופת הקורונה? קלארק: "בשנים האחרונות ששיחקתי מעבר לים נוצר ריחוק מהמשפחה, וגם מהבן שלי שחי שם. ההזדמנות הזאת הייתה מצוינת ליצור חיבור מחדש עם המשפחה ולהשתפר כאבא. יש שחקנים שמעדיפים לשחק בליגות פחות נחשבות שקרובות יותר לבית עם עונות קצרות יותר".
5 צפייה בגלריה
גורדון. קלארק שיחק איתו בגליל
גורדון. קלארק שיחק איתו בגליל
גורדון. קלארק שיחק איתו בגליל
(צילום: ראובן שוורץ)
גיינס: "היה לי קשה כי הייתי כמה חודשים לבד בבולוניה מבלי לעשות משהו או לזוז, אבל זה סוג של עולם חדש שהרס את כל הנורמליות כאן. כשחזרתי הביתה היה כיף לראות את המשפחה, בת הזוג והכלב שלי".
גיינס וקלארק מגיעים מהצד המזרחי של ארצות הברית (גיינס פלורידה וקלארק טנסי), זה שחווה בחודשים האחרונים אלימות קשה מצד שוטרים נגד האוכלוסייה האפרו-אמריקאית. "לכל אחד יש דעה, אבל איך מתקדמים מכאן לפתרון? כאדם שחור חשוב להשמיע את הטענות הצודקות בנושא הזה, אבל הדיון צריך להיות הוגן", אומר קלארק. "כולנו צריכים להיות אנשים טובים יותר ולהפנים את המסר של 'Black lives matter', כמו שקורה עכשיו ב'בועה' באורלנדו במשחקי ה-NBA", מוסיף גיינס.
העונה של הרצליה אמורה להתחיל ברביעי הבא בשמינית גמר גביע ווינר מול גלבוע/גליל, במידה שייערך לאור הסגר הצפוי. בליגה ייפגשו השרונים במחזור הפתיחה את הפועל אילת. הסגל של העולה החדשה מלא בניסיון וכולל את ניצן חנוכי, אבירם זליקוביץ' ואלישי כדיר.
5 צפייה בגלריה
שרון דרוקר
שרון דרוקר
דרוקר. בנה קבוצה מעניינת
(צילום: יאיר שגיא)
איך ההתרשמות שלכם עד עכשיו מדרוקר? גיינס: "דרוקר היה הסיבה העיקרית לכך שהגעתי לכאן. אנחנו מכוונים למקומות 4-1. טרם יצא לי לשחק בישראל, אבל אני מכיר שחקנים שחתמו בקבוצות אחרות הקיץ בארץ, כך שיש לי הערכה די טובה".
קלארק: "למועדון הזה יש היסטוריה של הצלחות ואני רוצה להחזיר את הקבוצה לימים היפים שלה. בהחלט נוכל לסיים את העונה הרגילה בצמרת ומשם הכל פתוח. דרוקר אימן את המאמן הקודם שלי בקאזאן, יבגני פשוטין, כך שזו סגירת מעגל. זה מישהו ללכת אחריו למערכה".
איך זה יהיה עבורכם לשחק ללא קהל? גיינס: "הקהל יחסר, אבל כדורסל זה כדורסל ואני מקווה שהם יעזרו לנו בהמשך העונה, יתמכו בנו ויתנו אווירה נהדרת. כשהייתי באיטליה וביורוקאפ שיחקתי באולמות עם לא מעט אוהדים ואווירה מחשמלת".