דייויד גילברט הוא שחקן סנוקר נהדר. הוא אמנם עוד לא זכה בתואר דירוג בקריירה, אבל הוא יריב עיקש מאוד המסוגל להציג סנוקר ברמה גבוהה מאוד כשהוא בשיאו. לזמן קצר, נראה היה שגילברט עומד לאתגר את המדורג ראשון בעולם, ג'אד טראמפ כשעלה ליתרון 1:3 בפתיחת שמינית גמר אליפות העולם. ובכן, נראה כי במקום שהפיגור המוקדם יערער את טראמפ – הוא רק הדליק אותו ובתום שני סשנים הוא מוביל 5:11 ורחוק שני משחקונים בלבד מרבע הגמר.
למרות הפער הגדול, זה לא היה יום מושלם עבור טראמפ. הוא הציג סנוקר מצוין לפרקים, אבל ביצע גם מספר טעויות. עבור יתר השחקנים באליפות מדובר בחדשות רעות, אם בהילוך שני טראמפ קרוב לניצחון קל על יריב לא פשוט, מה יהיה אם וכאשר יצליח להגיע לשיאו באליפות?
2 צפייה בגלריה
ג'אד טראמפ
ג'אד טראמפ
קרוב לרבע הגמר. ג'אד טראמפ
(צילום: getty images)
גילברט, למרות הפיגור, ראוי לכל הכבוד על מפגן מרשים מאוד של ספורטיביות. במשחקון העשירי, במצב של 4:5 לטראמפ, גילברט הציב את יריבו בסנוקר. טראמפ לא הצליח להיחלץ מהסנוקר ובעוד הכדור הלבן עדיין בתנועה, גילברט אמר לשופט כי הוא בוחר לשלוח את טראמפ לניסיון נוסף (כששחקן מבצע עבירה, ליריב יש אפשרות לבחור אם להמשיך מהנקודה שבה הלבן עצר או לשלוח את היריב לניסיון נוסף כשהשופט דואג לשחזר את המיקום המקורי של הכדורים). אלא ששבריר שנייה אחרי שגילברט הודיע לשופט על החלטתו, הכדור הלבן נכנס פנימה, ולגילברט הייתה הזכות לנצל זאת להטבעה פשוטה ומשם ככל הנראה גם לניצחון במשחקון. למרות זאת, הוא התעקש בג'נטלמניות להיצמד להחלטתו המקורית, מה שעלה לו בסופו של דבר במשחקון ואיפשר לטראמפ לברוח.
בהמשך הערב נראה היה שגילברט איבד מהביטחון שלו – בעוד טראמפ ניצל זאת כדי להגדיל את הפער ולהתקרב מאוד לשלב הבא. המשחק בין השניים יושלם ב-15:00 ואם טראמפ אכן ינצח הוא עשוי לפגוש בסיבוב הבא את שון מרפי.
2 צפייה בגלריה
דייויד גילברט
דייויד גילברט
פתח טוב ואיבד מהביטחון. דייויד גילברט
(צילום: getty images)
דווקא בעונה גרועה בסטנדרטים שלו, מרפי קרוב לחזור למעמד רבע הגמר לראשונה מאז 2015. מרפי (38), אלוף העולם ב-2005, מוביל 6:10 על יאן בינגטאו, אלוף המאסטרס. מרפי הגיע ליום השני של ההתמודדות ביתרון 2:6, ושמר על יתרון של ארבעה משחקונים. הערב ב-21:00 הוא יצטרך לנצח בשלושה משחקונים בלבד כדי להבטיח את מקומו בין שמונת האחרונים. אם יאן אכן יודח, זו תהיה השנה השלישית ברציפות שסין לא שולחת לנציג לרבע הגמר, לא חדשות טובות למדינה שנחשבת למעצמת סנוקר בהתהוות.
מארק אלן נראה טוב יותר ביום השני של המשחק שלו מול מארק סלבי, אך למרות ארבעה ברייקים יפים של 67, 72, 78 ו-75 נקודות הוא עדיין בפיגור 9:6. המשחק ביניהם יושלם הערב ב-21:00.
סטיוארט בינגהאם, אלוף העולם ב-2015, מוביל 6:10 על ג'יימי ג'ונס במפגש הישיר בין שני הבלתי-מדורגים היחידים שנותרו באליפות. המנצח במשחק שיושלם ב-15:00 יפגוש את אנתוני מקגיל שהדיח את רוני אוסאליבן.
היום ייחתם שלב שמינית הגמר – ומחר ייפתחו רבעי הגמר שייערכו גם כן בשיטת הטוב מ-25 משחקונים.