עם אבא כדורגלן ואחים כדורגלנים, היה ברור מה מילאן שקריניאר יהיה כשהוא יהיה גדול: שחקן כדורגל. רק שאף אחד לא ציפה שבגיל 25 הוא יהיה כוכב באינטר, יושווה לאלסנדרו נסטה האגדי, וכל אירופה תרדוף אחריו.
הנה קצת מהשמועות האחרונות: פריז סן ז'רמן הציעה עליו 50 מיליון, אבל אינטר רוצה 70. צ'לסי הציעה עליו עסקת טרייד שכוללת מעבר של אנגולו קאנטה לאינטר. מוריניו וטוטנהאם בתמונה, אפילו ריאל מדריד וברצלונה הוזכרו. עם רשימה כזאת מפוארת, ספק אם הוא יישאר בעונה הבאה בסן סירו.
6 צפייה בגלריה
מילאן שקריניאר
מילאן שקריניאר
מילאן שקריניאר. מבוקש
(צילום: גטי אימג'ס)
הבלם לא נחשב לאיזה כישרון גדול במולדתו סלובקיה. הוא גדל בעיר קטנה והצליח להגיע לאקדמייה של ז'ילינה, אחד המועדונים הגדולים בארצו. הוא התחיל כשחקן התקפה, ורצה לכבוש שערים כמו אלילו, רונאלדו הברזילאי, אבל המאמנים הסיטו אותו אחורה, בתחילה לקישור ואחר כך לקישור האחורי, עד שהתקבע על עמדת הבלם. "פחדתי שיחליטו בסוף שאני שוער", אמר בראיון לאתר הרשמי של אינטר.
בז'ילינה החליטו להשאיל את מילאן בן ה-17 לזלטה מורבצה הקטנה, אבל הקשר האחורי לא הרשים ושיחק שבעה משחקים בלבד עד שחזר למועדון בו גדל. למזלו בז'ילינה החליטו לתת יותר צ'אנסים לשחקני בית. המאמן אדריאן גולה החליט: הילד "חכם מאוד" ובגלל חוכמת המשחק הנדירה והעובדה שהיה תמיד בוגר לגילו (היה הקפטן של כל קבוצות הנוער), הוא הועבר להגנה. "כולם צריכים לעבוד כמוהו, כדורגל הוא לא רק כישרון", אמר עליו מאמן סלובקיה הצעירה והיום הבוגרת פאבל האפל.
האוהדים אולי חשבו שהוא איטי ומסורבל, שקריניאר המשיך מצידו לעבוד קשה עד שצד את עיני הסקאוטים באירופה. סמפדוריה שילמה תמורת הכישרון הדי אלמוני מיליון אירו בינואר 2016. תוך עונה וחצי הוא כבר היה באינטר, ששילמה עליו 35 מיליון אירו. אקזיט נחמד בסך הכל.
6 צפייה בגלריה
מילאן שקריניאר רודף אחרי מנדז'וקיץ'
מילאן שקריניאר רודף אחרי מנדז'וקיץ'
מילאן שקריניאר רודף אחרי מנדז'וקיץ'. התחלה קשה בסמפדוריה
(צילום: גטי אימג'ס)
באיטליה לא ממש ידעו איך לאכול את הרכישה המוזרה של סמפדוריה, והוא אפילו נאלץ לספר לאתר הרשמי של הקבוצה מה היתרונות שלו: "אני בלם פיזי שאוהב לצאת קדימה", אמר לתקשורת המופתעת. הוא הגיע למועדון כשהוא בהלם מוחלט מרמת האימונים, והרגיש כאילו הוא במחנה טרום עונה למרות שהיה כבר ינואר.
"זאת הייתה רמה אחרת לגמרי, וגם לא ידעתי איטלקית", סיפר. חברו דייויד איבן עזר לו קצת להתאקלם, אבל ההתחלה הייתה קטסטרופה וכללה מעברים תכופים מקצה הספסל לקבוצת המילואים. שלושה חודשים אחרי שחתם, במחזור ה-35, הוא עלה כמחליף נגד לאציו ושיחק דקה. בהופעה השנייה שלו בהרכב, מחזור אחרון מול האלופה יובנטוס, הוא היה בשוק טוטאלי ופשוט קרס עם כרטיס אדום אחרי עבירה ברוטלית על מריו מנדז'וקיץ' בדקה ה-14, זה נגמר 0:5 לזכות יובה. המאמן וינצ'נזו מונטלה פוטר, והמחליף שלו, מרקו ג'יאמפאולו, כבר נתן הרבה יותר קרדיט לבלם הצעיר.
שקריניאר פרח בסמפדוריה, ובעונת 2016/17 כבר שיחק 35 משחקים כשהוא זוקף את כל ההצלחה לאמון שקיבל מהמאמן: "אני חייב ל'מיסטר' הרבה מאוד", אמר שקריניאר, "הוא דרש ממני המון, אבל גם נתן לי הרבה ביטחון, גם אחרי טעויות קשות שעשיתי". ומדובר בטעויות שהיו גומרות לבלמים אחרים את הקריירה, כמו הרחקה מול לאציו בהפסד 7:3 אחרי 17 דקות בלבד על המגרש, אבל כולם כבר ראו שמדובר בבלם מדהים ביחס לגילו. הוא היה מועמד ליובנטוס ואינטר, בסופו של דבר הנראזורי זכו בו תמורת 35 מיליון אירו כאמור.
6 צפייה בגלריה
מרקו ג'יאמפאולו על הקווים
מרקו ג'יאמפאולו על הקווים
מרקו ג'יאמפאולו. המנטור
(צילום: AFP)

עלה לו לראש

במקביל לזינוק המטאורי שלו בליגה האיטלקית, הוא כמובן גם קיבל את הזימון המיוחל לנבחרת סלובקיה והחל לפתוח בהרכב באופן קבוע. הכוכבות עלתה לו ולחבריו לנבחרת לראש, והילד הטוב והשקט גרם להתפטרות המאמן יאן קוז'אק באוקטובר 2018.
המאמן הוותיק נחשב לאחד מגדולי המאמנים בסלובקיה, והעלה את הנבחרת ליורו 2016. שקריניאר וכוכבי נבחרת נוספים כמו סטנסילב לובוטקה מסלטה ויגו היו "צריכים זמן להירגע" ויצאו לבלות אחרי ההפסד לצ'כיה עד השעות הקטנות של הלילה. המאמן היה זה שראה אותם חוזרים למלון, ונעלב עד עמקי נשמתו. יום לאחר מכן הודיע במפתיע על התפטרותו ובמסיבת העיתונאים אמר: "מרגיש כאילו ירקו עלי או שנתנו לי סטירה בפנים. החבר'ה האלה חשובים לעתיד של סלובקיה, אני לא יכול להעיף אותם מהנבחרת", אמר. שקריניאר וחבריו נקנסו ולא קיבלו בונוסים על השתתפותם במוקדמות היורו. מאוחר יותר הם התנצלו באופן רשמי, והפרשה הסתיימה.
6 צפייה בגלריה
מילאן שקריניאר
מילאן שקריניאר
בנבחרת זה עוד לא ממש התחבר
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
מילאן שקריניאר עוצר את דיבאלה
מילאן שקריניאר עוצר את דיבאלה
שקריניאר עוצר את דיבאלה
(צילום: גטי אימג'ס)

בעיות עם קונטה

עונת 2017/18 הייתה נהדרת מבחינתו, אינטר סיימה רביעית אבל ספגה 30 שערים בלבד כשהוא נחשב למנהיג מרכז ההגנה שלה. הוא גם השתפר בהתקפה וכבש ארבעה שערים. גם בעונה שאחריה המשיך עם היכולת הטובה ואינטר שוב הגיעה לליגת האלופות. לנראזורי זה לא הספיק, הם רצו להתחרות על האליפות, והביאו את אנטוניו קונטה שאוהב מאוד את שיטת שלושת הבלמים.
בלוגים שמסקרים את אינטר טוענים ש"זה הזמן למכור אותו" ובתקשורת האיטלקית טוענים שאינטר מוכנה למכור אותו הקיץ, כי הוא איטי מדי לשיטה ולא בדיוק מצטיין בהנעת כדור. קונטה אף ביקר את ההגנה לא מעט אחרי פגרת הקורונה: "אנחנו נאיבים, וסופגים יותר מדי שערים". בתקשורת האיטלקית הפנו את כל החיצים לעבר הבלם הסלובקי. המאמן האיטלקי אף הוריד אותו לספסל בהזדמנויות שונות, ואפשר לומר שמעמדו ככוכב מעט נפגע.
6 צפייה בגלריה
אנטוניו קונטה
אנטוניו קונטה
אנטוניו קונטה. באינטר ויתרו על שקריניאר?
(צילום: AP)
השחקן מצידו הצהיר כי הוא רוצה להישאר עוד עונה בסן סירו, על אף ההתעניינות הרבה מקבוצות אחרות: "קונטה לא אמר לי שהוא לא רוצה אותי. ברור לי שיש הרבה שחקנים טובים בסגל ולא תמיד אהיה בהרכב. אני רוצה להישאר באינטר", אמר לאחרונה.
הערב הוא פוגש את נבחרת ישראל, כשבשבילו ובשביל סלובקיה זאת הכנה אחרונה לפלייאוף היורו בעוד חודש מול אירלנד. אם שקריניאר רוצה להיות כוכב ענק, הוא יהיה חייב לסחוב את הנבחרת ליורו כשחקן מוביל. החודשים הבאים הם ללא ספק מבחן ענק לקריירה שלו.