הנה דעה לא פופולרית - אני קורא מפה למכבי חיפה לא להאריך לניקיטה רוקאביצה את החוזה. ואם כן, אז בטח לא בחודשיים הקרובים.
רוקאביצה הפגין עד כה ביצועים נהדרים בכדורגל הישראלי, מאז הפציע לחיינו בתחילת עונת 2015/16 כשחתם בבית"ר ירושלים. האוסטרלי הבקיע מעל 70 שערי ליגה בחמש וחצי השנים האחרונות, ועד לפני כשבועיים היה מוכתר בקלות לחלוץ הטוב בישראל בכל משאל או דיון הוגן. הוא אפילו נבחר למקום הרביעי בדירוג שחקני אסיה בשנה שחלפה (הרי אוסטרליה עברה כבר מזמן להיות חלק מההתאחדות האסייתית).

1 צפייה בגלריה
רוקאביצה לאחר שנפצע
רוקאביצה לאחר שנפצע
רוקאביצה
(צילום: עוז מועלם)

אבל מה שקרה לאחר מכן הוא אירוע שעלול להפוך לתפנית רעה מאוד בקריירה שלו. רוקאביצה חלה בקורונה, וגרוע מכך, בימים האחרונים אנו קוראים שפיתח תסמינים. הספורט העולמי בכלל והכדורגל בפרט מלאים בדוגמאות של שחקנים שחזרו בגרסה חלשה של עצמם אחרי הקורונה. פול פוגבה דיווח שהוא "עייף וחסר אוויר" אחרי שהחלים מהמחלה. שחקני NFL דיווחו על תופעות דומות. בארץ בלט עלי מוחמד, שסיפר שהתקשה לסיים אימון. דוגמאות נוספות הם שחקנים כמו דן גלזר ומאור קנדיל. בנוסף, מחקרים הראו שספורטאים שחזרו אחרי שחלו בקורונה נוטים להיפצע יותר.
רוקאביצה לא צעיר. הוא יהיה בן 34 בקיץ הקרוב. זו השנה האחרונה בחוזה שלו במכבי חיפה. לפי הפרסומים, המו"מ על חוזה חדש אצל הירוקים כבר יצא לדרך, ואני בטוח שרוקאביצה מתחרט שלא חתם עד כה.
אני שולח לרוקביצה איחולי החלמה מלאה. הלוואי ויחזור ליכולת שאיפיינה אותו לפני המחלה. עם זאת, אני מציע למכבי חיפה לחכות לקיץ ואז לבחון את החתמתו על חוזה חדש. אם עד לפני כמה שבועות לא היה לרוקאביצה מה להוכיח, עכשיו כבר יש לו.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.
פורסם לראשונה: 10:24, 28.02.21