מכבי תל אביב הגיעה אתמול (שני) למפגש מול הפועל חיפה בהיכל מנורה מבטחים טעונה, עצבנית ומאוכזבת אחרי ההפסד בשניות האחרונות לוולנסיה ביום שישי האחרון, אבל הצליחה לרשום ניצחון 75:81 על העולה החדשה ולהישאר מושלמת בזירה המקומית. ביום חמישי הקרוב הצהובים יארחו את ארמאני מילאנו וינסו לחזור למסלול הניצחונות ביורוליג, כשהם במאזן של שבעה הפסדים מול שלושה ניצחונות בלבד.
סיפור המשחק מבחינת הצהובים היה ללא ספק החזרה של עומרי כספי וג'ון דיברתולומאו אחרי שנה ללא כדורסל. אמנם החזרה שלהם תהיה מבוקרת מאוד בשיתוף עם הצוות הרפואי, אבל כבר אתמול הם הצליחו להראות עד כמה היו חסרים, זאת למרות שיש להם עוד הרבה חלודה להסיר. דיברתולומאו קיבל 15 דקות בהן רשם שמונה נקודות, שני אסיסטים ו-21 בפלוס מינוס (הכי גבוה בקבוצה). גם כספי תרם את חלקו כשב-11 דקות על הפרקט קלע 10 נקודות והוסיף שני ריבאונדים ושני אסיסטים ונראה מלא ביטחון ובעיקר מאושר לשוב לשחק.
3 צפייה בגלריה
עומרי כספי וג'ון דיברתולומאו
עומרי כספי וג'ון דיברתולומאו
שניהם חזרו אחרי היעדרות ארוכה. עומרי כספי וג'ון דיברתולומאו
(צילום: עוז מועלם)
"הייתי בהתרגשות גדולה", הודה כספי. "העלייה לפרקט, מנוחת הצהריים, התדרוך של המאמן לפני המשחק. באיזשהו שלב הייתי ממש עם דמעות בעיניים. ההתרגשות המלאה תהיה כשיהיה אפשר להחזיר את הצופים".
על תהליך ההחלמה שלו, הוסיף הפורוורד: "עברנו שנה ארוכה של ניתוח, טיסות וחוסר ודאות. בסופו של דבר להגשים את הדבר הזה אחריכ עבודה קשה. נכנסו לתהליך כשאנחנו בונים שלב אחרי שלב, גם עכשיו בפגרה. רוצים לבנות פה תהליך שאוכל לחזור לשחק".
3 צפייה בגלריה
דיברתולומאו
דיברתולומאו
הרשים. דיברתולומאו
(צילום: עוז מועלם)
"התגעגעתי, זה נהדר לחזור", הודה דיברתולומאו בסיום. "אני מחכה וחושב על זה כבר הרבה זמן. אני עוד צריך לעבוד על החזרה שלי למשחק ולהוריד חלודה, זה ייקח קצת זמן, אבל בינתיים אני אנסה לתרום בכל דרך שאני יכול. המטרה שלנו היא עכשיו להשיג ניצחונות ביורוליג, הפסדנו כמה משחקים בהתקפות האחרונות, אני ועומרי ננסה לעזור לקבוצה עם זה כמה שיותר, אני מקווה שאני אוכל לשחק בחמישי, מה שיקרה יקרה".
בקבוצה עדיין מתלבטים לגבי שיתופם של השניים ביורוליג משתי סיבות מרכזיות: הראשונה היא לא ליצור עומס עליהם עם שני משחקים בשבוע כבר על ההתחלה, והשנייה היא המחשבה על כך שייתכן והם לא מוכנים עדיין פיזית למשחק באירופה, אך ההחלטה תתקבל בהמשך השבוע.
קרן מאושר. כספי
מה שהעכיר את כל האווירה היה התקרית לקראת סוף הרבע הראשון, בה סנדי כהן ירד לספסל אחרי חילוף שביצע ספרופולוס. בדרך לספסל המאמן ניסה להגיד לו כמה מילים אך השחקן התעלם. בזמן הזה ספרופולוס תפס את ידו של כהן כדי שיקשיב לו, אך הוא בחר להשתחרר מהאחיזה בתנועת יד מוגזמת מלווה בעצבים. המאמן היווני לא שתק על כך וצעק לעברו שירד למקלחות, משמע סיים את חלקו במשחק. "מה שקרה עם סנדי יכול לקרות במהלך המשחק", אמר ספרופולוס בסיום. "הוא היה מתוסכל, אבל יש לנו משמעת וכללים וכשמישהו לא מציית להם הוא בחוץ". גורם בקבוצה הוסיף: "זה היה קטע לא נעים אבל דברים כאלה קורים במהלך משחק עם הרבה אמוציות, כמובן שלא צריך להתעלם לחלוטין, כי במכבי יש כללי משמעת ולכן הוא גם לא שיחק עד סוף המשחק".
מי שעוד נראה עצבני היה סקוטי ווילבקין, כהמשך ישיר למשחק האחרון בספרד. באותו משחק ווילבקין, שהיה פנטסטי, סיים עם 25 נקודות, אך התאכזב מאוד בסיום בעקבות המהלך האחרון, כשמסירה רעה של אנטה ז'יז'יץ' הובילה לאיבוד שלו ונתנה את הניצחון למארחת. הכוכב של הצהובים היה נראה מאוד כעוס ומאוכזב, צרח לכל עבר וניסה להוריד את החולצה שלו במן תנועת תלישה. הפעם הוא סיים את הערב עם ארבע נקודות בלבד, ארבעה איבודים ושישה אסיסטים ב-23 דקות וכשביצע את העבירה החמישית ירד לספסל עם פרצוף מתוסכל.
3 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
עדיין לא נרגע. סקוטי ווילבקין
(צילום: עוז מועלם)
כאמור, ביום חמישי הקרוב (21:00) הצהובים יארחו בהיכל מנורה מבטחים את הקבוצה האיטלקית שמדורגת במקום העשירי עם ארבעה ניצחונות לעומת שלושה הפסדים, ויקוו הפעם לרשום ניצחון שיעזור להם לצאת מהבור אליו נכנסו, ובעיקר לשחרר את מפלס הלחץ שרק עולה ועולה.
פורסם לראשונה: 07:14, 24.11.20