מכבי תל אביב לקחה שתי אליפויות מרשימות ברצף ובלי הרבה תחרות, תוך הצגת הגנת ברזל ומשחק סופר ממושמע תחת הגנרל ולדימיר איביץ', אולי גדול המאמנים שנחתו בארץ הקודש.
הניסיון של אוהדי הצהובים להשוות את יורגוס דוניס לסרבי בדרך כלל נגמר במסקנה שהיווני הוא בלוף ושהוא לא מאמן, או טקטיקן והרמה אצלו נמוכה, אלה רק חלק מהביקורות שנכתבו עליו.
1 צפייה בגלריה
יורגוס דוניס
יורגוס דוניס
יורגוס דוניס
(צילום: אורן אהרוני)
אז יחסית למאמן שלא יודע טקטיקה יש לדוניס רזומה מרשים משל איביץ', שכולל גביע יווני אחד, דאבל, אליפות נוספת בניקוסיה והעפלה לשלב הבתים של הצ'מפיונס. וגם שני גביעים בסעודיה, אבל מי סופר.
ועכשיו לעובדות. בשתי עונותיו במכבי איביץ' הודח פעמיים בשלבים המוקדמים באירופה. בהשוואה אליו היווני העפיל כבר בתחילת הקדנציה לשלב הבתים של הליגה האירופית, ואף נמצא במרחק נגיעה משלבי הנוקאאוט. תוסיפו לכך את ההופעה ההירואית בשלב הפלייאוף של הצ'מפיונס, ללא 11 שחקני הרכב שחלו בקורונה, דבר שהיה מפרק קבוצות רבות, גם מאומנות.
אז רק כדי לשים דברים בפרופורציה, מכבי תל אביב 2020 היא מודל דהוי מזו של הסרבי. עזיבתם של דור מיכה, שחקן העונה באליפות הראשונה של איביץ', אמאדור, אצילי, ג'ראלדש, אופואדו, פגרות הקורונה הבלתי נגמרות, אי היכולת להתאמן, סגל שלם שהיה חולה ולו"ז מטורף של משחקים כמעט בלי אימונים באמצע. תוסיפו לכך שמונה שחקנים שלוקחים חלק במשחקי הנבחרות ומגבלות הפייר פליי ותראו שהשד לא נורא כל כך.
לאחר פתיחת עונה צולעת, מכבי קרובה לפסגה, מרחק של משחק וחצי. הצהובים במרחק שתי נקודות מעלייה לנוקאאוט בליגה האירופית. הסגל שלה חזק ועמוק ושחקני הבית ממשיכים לחתום על חוזים ארוכים.
אז לשפוט את דוניס בנובמבר אחרי שישה שבועות פגרה זה לא רציני ובטח לא בר השוואה. דוניס הוא לא איביץ' לטוב ולרע ויש הרבה טוב, אז תנו צ'אנס לאחד מגדולי המאמנים ביוון, ותשפטו לכל הפחות בסוף הסיבוב הראשון. בינתיים, בחודשיים, הוא הכניס פי שלושה כסף למועדון מהסרבי. ועם עוד קצת זמן להתאמן וסגל שיתחבר יכול להיות שגם הקהל יתחבר אליו כמו ליווני מהאחות בכדורסל. וטוב יעשו אוהדי מכבי אם יבינו שהמשיח הסרבי כבר לא פה. יאסו.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
*אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.