שלב שמינית הגמר של אליפות העולם בסנוקר נחתם הלילה (שני) עם ארבעה ניצחונות חד משמעיים בהפרשים גדולים.
המדורג מס' 1 בעולם, ג'אד טראמפ, סגר למעשה את הסיפור כבר אתמול כשעלה ל-5:11 מול דייויד גילברט והיום הוא השלים את המלאכה וניצח 8:13. למרות הניצחון הברור, טראמפ עדיין לא מציג את יכולת השיא שלו שהפכה אותו לשחקן הטוב בעולם בשנתיים האחרונות. את הסשן היום גילברט פתח טוב יותר וצימק ל-11:7 לפני שטראמפ הגיב בסנצ'רי של 107 נקודות. גילברט עוד צימק ל-12:8, אבל טראמפ ניצח במשחקון ה-21 אחרי קרב הגנתי והבטיח את מקומו ברבע הגמר.
2 צפייה בגלריה
ג'אד טראמפ
ג'אד טראמפ
ג'אד טראמפ
(צילום: getty images)
"זה טורניר ארוך, עוד לא עברנו אפילו מחצית מהדרך. קשה מאוד לשחק טוב במשך 17 ימים", הסביר טראמפ את יכולתו הפושרת, "אני מקווה שאני שומר את המיטב שלי לשבוע הקרוב. אני לא מרגיש ששיחקתי טוב מול גילברט, אבל אני לא צריך לבקר את עצמי בחומרה מדי. מבחינתי העיקר זה שניצחתי, כי זו הייתה הגרלה קשה לשמינית הגמר".
יריבו הבא של טראמפ יהיה שון מרפי, אלוף העולם ב-2005, שהשלים 7:13 על אלוף המאסטרס, יאן בינגטאו. מרפי חווה עד כה עונה רעה מאוד בסטנדרטים שלו, אבל דווקא השנה הוא חוזר למעמד רבע גמר אליפות העולם לראשונה מאז 2015. "אמנם לא הייתה לו עונה טובה, אבל הוא אחד שאוהב את אורות הזרקורים ולהיות במרכז תשומת הלב", התייחס טראמפ להתעלות של יריבו הבא דווקא בבמה המרכזית, "הוא עדיין משחק כמו ילד, כשהכדורים שלו נכנסים זה מפחיד לשחק נגדו. אתה אף פעם לא יכול להרגיש בטוח במשחק מולו".
עוד שחקן שעבר עונה גרועה, אך נכנס לכושר בדיוק ברגע הנכון הוא סטיוארט בינגהאם. אלוף העולם ב-2015 נשר העונה מ-16 הראשונים בדירוג העולמי, מה שאילץ אותו להשתתף במוקדמות אליפות העולם ולהיכנס להגרלה הראשית כלא-מדורג. למרות כל הקשיים הללו, בינגהאם בינתיים מסתדר היטב בקרוסיבל והיום הביס 6:13 את ג'יימי ג'ונס, במפגש ישיר בין הבלתי מדורגים האחרונים שנותרו באליפות.
ג'ונס למרות ההדחה יכול להיות מרוצה מהופעה מעל לציפיות באליפות העולם – בטח אחרי תקופה קשה במהלכה ריצה הרחקה של שנה מהסבב בגלל שלא דיווח על כוונה של שחקן אחר להטות משחק.
2 צפייה בגלריה
סטיוארט בינגהאם
סטיוארט בינגהאם
סטיוארט בינגהאם
(צילום: getty images)
"העובדה ששיחקתי במוקדמות בהחלט עזרה לי", אמר בינגהאם, "כשאתה מגיע כמדורג אתה צריך לחכות שלושה – ארבעה שבועות מסיום העונה ועד לאליפות העולם, בגלל שהשנה נאלצתי לשחק במוקדמות יכולתי לצבור ביטחון והגעתי מוכן לסיבוב הראשון".
בינגהאם יפגוש ברבע הגמר את אנתוני מקגיל שהדיח את רוני אוסאליבן. "אני לא זוכר לגמרי את מאזן המשחקים בינינו. אני בהחלט זוכר את כל ההפסדים ואני לא בטוח אם אי פעם ניצחתי אותו (בפועל המאזן ביניהם הוא 2:3 לטובת בינגהאם, א.ד.). הוא מרוצה מעצמו ומהאופן שבו הוא משחק. אני צופה משחק קשה", התייחס בינגהאם למה שמחכה לו ברבע הגמר.
מארק סלבי, שלוש פעמים אלוף העולם, נראה חד מאוד והשלים היום 7:13 על מארק אלן אחרי שהוביל 6:9 אתמול. סלבי יפגוש ברבע הגמר את מארק וויליאמס הוותיק שנראה נהדר בניצחון על ג'ון היגינס.
שלב רבע הגמר ייפתח מחר ויושלם מחרתיים. המשחקים ייערכו בשיטת הטוב מ-25 משחקונים.
לו"ז רבע הגמר:
אנתוני מקגיל – סטיוארט בינגהאם (ג', 12:00 ו-21:00, ד', 16:30)
ניל רוברטסון – קיירן ווילסון (ג', 12:00 ו-21:00, ד', 12:00)
מארק וויליאמס – מארק סלבי (ג', 16:30, ד', 12:00 ו-21:00)
שון מרפי – ג'אד טראמפ (ג', 16:30, ד', 16:30 ו-21:00)